Ik heb hier twee rattenmannen en nu leek het mij leuk om daar eens een nestje van te hebben (ze zijn heel mooi

Nou toen dacht ik dus: weet je wat? Want zij fokken op levensduur, ratten worden steeds minder oud en hebben veel ziekten, laat ik dan met zogenaamd fokgeschikte ratten een nestje nemen! Dan hebben ze dus ook een stamboom en voldoen ze aan de eisen die gesteld worden.
Nu is er ook een rattenforum en ik daar een topic over geopend, uitgelegd wat hier ook staat en dat ik ze dus graag wat wil helpen om de rattenfokkerij tot stand te brengen! (die is namelijk onbekend voor mensen die niet in de ratten zitten volgens mij!) Nou kreeg me toch een hoop commentaar! Sjonge jonge.... pffff had het eigenlijk gelijk gezien! Ik moest meer ervaring hebben (ze weten helemaal niet hoelang ik al ratten heb) en ik moest het vertrouwen winnen van ratteries (rattenfokkerijen) voordat ik uberhaupt een rat mee krijg. Het komt er dus op neer dat alleen een paar mensen mogen fokken met die dieren. Op zich vind ik dat wel een goede instelling maar dan nog... Ik vind het allemaal wat overdreven... wat vinden jullie? Je zou toch wel gewoon 1 of 2 nestjes mogen hebben met je rat? Ik zorg er dan uiteraard ook voor dat ze een goed thuis krijgen!