Het Hovawart Topic!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ods
Forumcoördinator

Het Hovawart Topic!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 19:35

Ik kom er net achter dat er nog een liefhebber is van het Hovawartras! Dus wil ik eens een vrolijk topic starten over mijn hond en hopelijk binnenkort, HONDEN!

Dit is Cayun, voluit Bengeforths Everett Andjas Cayun!
Afbeelding

Dit is Cayun bijna volwassen...
Afbeelding

Samen met haar Oma (midden) en haar halfzus (links) van dezelfde moeder! Cayun heeft teveel wit voor een Hovawart, maar is was verliefd op haar toen ik d'r als Puppy zag...
Afbeelding

Snoepie niet?

Hopelijk krijgen we er zondag eentje bij, Jari, een drie jarige Hovawart reu.

gabyfedde

Re: Het Hovawart Topic!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 20:03

Die laatste foto... wat schattig!
Ik zag toevallig vandaag een Hovawart lopen, black&tan van kleur. Ik vind het leuke honden!

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 20:05

nou, hier ben ik ook weer Haha! Haha! !

hou je vast :

sette van de huppelhoeve (toen zo'n 8 maand)
Afbeelding

(sette), dropje (= moeder) en attack van de huppelhoeve
Afbeelding

vlammetje (= tante), dropje, sette, caya en conan van de huppelhoeve
Afbeelding

vlam (9), dropje (7), attack (3) en sette (1,5) wonen hier, samen met nog twee herplaatskruisinkjes

zoals je ziet : redelijk hovawartaddict Knipoog Haha! - 'van de huppelhoeve' is mijn kennelnaam, ik heb zo om de paar jaar een nestje Knipoog .

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 20:02

Awwww geweldig!!! Had ik helemaal niet verwacht dat er nog een Hovawartaddict hier zou zitten!!!!! OK dan!

Sette wat heeft die veel weg van Cayun op die leeftijd!! Hij is ook zo prachtig donker blond!!

Wanneer ga je weer een nestje krijgen? Lijkt me echt geweldig mee te maken, Cayun heeft echt te veel wit daarvoor, jammer maar een nestje groot brengen is een hoop werk en heel verantwoordelijk.

Mijn vriendin fokt Hovawarts (daar komt Cayun vandaan) maar woont helaas te ver weg om dichtbij te volgen. Helaas is ze gestopt met fokken..... of ik moet haar nog zo gek krijgen Knipoog

De eerste Hovawart die ik ooit gezien heb is echt jaren terug, een Blonde en de tweede was een Black & Tan, dat is de Oma van Cayun, helemaal verliefd was ik op haar en wist toen gelijk dat ik OOIT een Hovawart zou krijgen. Echt een geweldig gevoel dat ik nu juist van haar een kleindochter heb, ze heeft veel van haar weg, helaas is Omaatje vorig jaar overleden op 13 jarige leeftijd. In haar laatste jaren hebben we regelmatig op haar gepast, een heel apart gevoel was dat omdat ik zo gek op die hond was. Haar eigenaar en ik hadden elkaar uit het oog verloren toen Omaatje zo'n 2 jaar oud was. Ik heb een grote foto van haar in haar jonge jaren, echt een wereld hond!!

Grappig te vertellen dat mijn eerste Hovawart een Blonde is en mijn tweede...... een Black & Tan Knipoog

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:19

Ods schreef:
Wanneer ga je weer een nestje krijgen? Lijkt me echt geweldig mee te maken, Cayun heeft echt te veel wit daarvoor, jammer maar een nestje groot brengen is een hoop werk en heel verantwoordelijk.

het volgende nestje is pas over twee jaar gepland, met Sette (is een 'zij' namelijk Haha! ). da's nog een hele tijd weg he Verdrietig . het is idd héél leuk, maar ik fok alleen maar een nestje als ik zelf een pup aan wil houden - álle puppen weg zou ik niet overleven, vrees ik Haha! .

en, is de reu ondertussen al aangekomen?

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 18:34

Bloos oeps, sorry, ik ging er helemaal vanuit dat het een reu was Sette. Nog twee jaartjes wachten, dat is te overleven toch? Ben je al op Reuenjacht???

Jaaaaaaaaaaaaaa hij is er!!! Vandaag gekomen en we zijn helemaal gelukkig, hij is SUPER groot, lief, mooi, schattig en Ooo zo GAAF!!!!

Het is een herplaatsingshond via de Hovawart Club Nederland, hij kon niet aarden met de buurkinderen, zijn oude eigenaar had er de behoorlijke angst in zitten dat hij op een dag één van de kids zou grijpen. Overgens heeft hij niet met andere kinderen problemen. Maar het is zo in Nederland, als je hond een kind grijpt.... kan je je hond inslapen.

Zijn naam is Jari, volgende maand wordt hij drie jaar.... Dit is m Tong uitsteken
Afbeelding Afbeelding
Knapperd of niet?

Het is nog even wennen aan elkaar, maar dat komt vast helemaal goed!!

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 18:44

hele, héle mooie man OK dan! !!
en ja, ik ben al op reuenjacht, doe ik altijd ééuwen op voorhand, kan ik alle eigenschappen uitgebreid wikken en wegen Haha! Knipoog .

hadden ze dan bij zijn 'oude' baas niet een hond- en kindproofe omheining kunnen zetten? zullen vast ook niet altijd zo'n hondvriendelijke kindertjes geweest zijn dan, als ze een hond zo tegen zich in het harnas kunnen jagen Rolleyes .

en wat is de afstamming van jouw jari? er zit vast voornamelijk duits bloed in, gok ik Knipoog .
Laatst bijgewerkt door Elles op 30-04-05 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Onnodig grote quote met foto verwijderd

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 18:56

Zijn vorige eigenaar heeft van alles geprobeerd. Hij dacht zelf ook dat Jari gepest is geweest door die kinderen.

Bloos Bloos Bloos Je laat me blozen!! Jari is inderdaad Duits gefokt. Zijn vader is Bojar vom Völkerschlachtdenkmal. Zijn moeder heet Raisa vd Witte Berk, haar vader Akso vom Schlebuscher, haar moeder Gitta vh Ulenholt, die komt weer uit Eros von der Fischerklause en Femke vh Wolfjesbitter.

Zeggen deze namen je wat? Ik heb wel een foto van zijn vader gevonden. Altijd leuk meer te weten te komen. Google heeft me verder niet meer info kunnen geven. Van Völkerschlachtdenkmal heb ik vaker mooie honden gezien, toen mijn vriendin zei te stoppen met fokken had ik deze kennel in gedachte, wie had kunnen denken dat het zo lopen zou!!

Mijn vriendin heeft nog wel een hele gave reu, hij is Blond, weet niet of je dat wil, ook voornamelijk Duits gefokt, zijn half zus is Wereld Jeugd winner!! (de linker van mijn groepsfoto!!) Hij is de volle broer van Cayun, als je wilt kan ik je de bloedvoering doorgeven!? Zelf is hij erg succesvol in het reddingswerk!

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 19:19

nee, een blonde reu is geen optie in combinatie met een blonde teef, omdat dan 100% zeker alle pups blond zijn. van die duitse namen heb ik alleen wel al eens de naam 'wolfjesbitter' gehoord; nu vind ik op zich de kennelnaam nooit zo belangrijk, omdat je bij eenzelfde fokker natuurlijk nog heel verschillende afstammingen kan hebben.

qua selectie staat karakter bij mij eigenlijk op de eerste plaats. tesamen met gezondheid, dat gaat gelijk op. het uiterlijk is natuurlijk wel het eerste beeld wat je krijgt van een hond, dus daarop gebeurt eigenlijk een eerste screening. maar echt beslissen doe ik pas als ik de hond echt ken.

jammer dat jouw jari hetzelfde fysieke minpuntje heeft als mijn sette : zijn achterhandshoeking kon iets beter, hoewel het gedeeltelijk ook aan de foto kan liggen. nu is dat eigenlijk puur een schoonheidsfoutje, heeft verder geen consequentie.

blijf het dus een heeeele leuke reu vinden, als hij helemaal gewend is moet je me toch eens uitgebreid over zijn karakter briefen Haha! !

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 17:47

ik kom me even melden!

heb 7 jaar lang een hovawart gehad, Black&Tan. Een grote teef, heel lief dier, maar met wel wat kleine gedragsproblemen.

Mijn ouders hebben haar toen uit Duitsland gehaald....
Ben verzot op het ras, zowel qua uiterlijk en karakter en ooit..... komt er weer 1!!

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 19:09

ingeo schreef:
Van die duitse namen heb ik alleen wel al eens de naam 'wolfjesbitter' gehoord; nu vind ik op zich de kennelnaam nooit zo belangrijk, omdat je bij eenzelfde fokker natuurlijk nog heel verschillende afstammingen kan hebben.

Mee eens maar.... Knipoog Vaak heeft zo'n fokker wel een visie die hij toepast bij het fokken, als dat past in jou visie ben ik geneigd die kennel in de gaten te houden. En zeker....karakter telt zwaar mee!!

ingeo schreef:
jammer dat jouw jari hetzelfde fysieke minpuntje heeft als mijn sette : zijn achterhandshoeking kon iets beter, hoewel het gedeeltelijk ook aan de foto kan liggen. nu is dat eigenlijk puur een schoonheidsfoutje, heeft verder geen consequentie.

blijf het dus een heeeele leuke reu vinden, als hij helemaal gewend is moet je me toch eens uitgebreid over zijn karakter briefen Haha! !

Ik zal daar eens op gaan letten en een goeie foto van hem maken, het is een rare foto, niet mooi van opzij genomen.

Wil je zeker op de hoogte houden, heb intussen nog een fokker die Jari in de gaten gaat houden Bloos Eerst zijn karakter eens afwachten, tot nu toe zijn we zeer tevreden!!

Leonoor LEUK nog een Hovawartaddict!!! Het is echt mijn droom wat er hier loopt en zo'n gaaf gezicht twee honden van het zelfde ras. Black & Tan is ook mijn favo kleur, de eerste heb ik echt gekozen omdat het enorm klikte, dat ze Blond was heeft nooit één moment dwars gezeten, dat wil wat zeggen want kwa kleur zou het mijn laatste keus zijn Haha!

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 19:34

Ods schreef:
Mee eens maar.... Knipoog Vaak heeft zo'n fokker wel een visie die hij toepast bij het fokken, als dat past in jou visie ben ik geneigd die kennel in de gaten te houden.

klopt, is hier eigenlijk ook wel zo Knipoog !

Ods schreef:
ingeo schreef:

Ik zal daar eens op gaan letten en een goeie foto van hem maken, het is een rare foto, niet mooi van opzij genomen.

moet je zeeeker doen OK dan! !!

eliaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 20:20

Whieee het zijn echt leuke honden die hovawarts
bij mij op stal hebben ze er 1 een gele
en een vrouw die dr ook rijd heeft er ook 1 een black&tan

dit is een hele onduidelijke foto
Afbeelding

dit is een wat duidelijker maar alleen van suus
Afbeelding

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 21:05

aaaachhh, die suus doet me helemaal aan (wijlen) mijn 'super'spookje denken, die blík Lovers !

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 21:43

Wat een schattige foto's weer!!!

Onze Cayun heeft niet zo'n roze neus.... die is tot begin dit jaar zwart gebleven, ik had nog goeie hoop maar hij is nu toch roze aan het worden Clown

Dit vind ik één van de mooiste foto van Cayun, als klein pupje, bezig met waar ze voor gefokt is, het bewaken van het hof....
Afbeelding

Cayun als tweejarige Hovawart, nog helemaal niet in vacht...
Afbeelding

Hier dan een headshot van Jari...
Afbeelding

en eentje waarbij Cayun ergggg belabbert zit Haha!
Afbeelding
een Cowboyhond, met 'O'beentjes Knipoog

Maar haar blik in haar ogen.... ben zo verliefd op haar Lovers

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 17:54

jari is helemaal mijn type wartje Vingers aflikken Haha!
hij lijkt qua uitdrukking ontzettend op de vader van dropje (= eigen fok), en dropje lijkt weer heel erg op haar vader.
ik zoek eens een duidelijke foto van haar Knipoog !

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 19:41

leuke honden, had er nog nooit van gehoord van dat ras!
ik vind het lijken op een kruising tussen een rotweiler en een golden retriever Haha!

vooral deze is net een golden!
Afbeelding

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 19:52

Jari is gaaf he? Als ik ze uitlaat ben ik ook SUPER trots, ook op Cayun, want dat blijft toch mijn meisie, ik zal van haar ook eens goeie fotos maken, ze heeft mooiere bevedering aan haar pootjes dan Jari! Ben benieuwd naar de papa van Dropje!!

Wat zeg je nu Marye 78?????? Kom mijn Blonde lady maar eens in het echt bekijken, lijkt van de versteverte niet op een Golden Vork

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 19:53

Ods schreef:

Wat zeg je nu Marye 78?????? Kom mijn Blonde lady maar eens in het echt bekijken, lijkt van de versteverte niet op een Golden Vork

verwachtte al zo'n reactie Haha! Knipoog was niet beledigend bedoeld hoor Ach gut

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 19:59

Marye78 schreef:
Ods schreef:

verwachtte al zo'n reactie Haha! Knipoog was niet beledigend bedoeld hoor Ach gut

troost je, marye, iedereen die een blonde hovawart heeft, heeft deze opmerking wel al tig keer gehoord Haha! . bij een reu wordt het dan wel een heeeeeeeeele groooooooote golden Haha! !!

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 20:14

Ods schreef:
Jari is gaaf he? Als ik ze uitlaat ben ik ook SUPER trots, ook op Cayun, want dat blijft toch mijn meisie, ik zal van haar ook eens goeie fotos maken, ze heeft mooiere bevedering aan haar pootjes dan Jari! Ben benieuwd naar de papa van Dropje!!

dit is de papa van dropje, maar hier is hij al 9 (van toen hij jonger was heb ik geen digitale foto's)

Afbeelding

en dit is zijn zoon (de broer van dropje), één van de leukste honden ooit uit mijn fok

Afbeelding

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 20:49

Precies!! Knipoog Mijn Blonde is al vanalles uitgemaakt en moet daar altijd om lachen Haha! Met Jari zal het vast een langharige Rottweiler worden Clown

WOW dat zijn pracht honden!! De onderste doet mij aan Jari denken, vooral door de vacht, ze hebben wel beide een vollere staart, Jari schijnt als Pup zijn hele staart kaal te hebben gevreten.... helemaal tot op de huid!

De papa is een ook plaatje zeg!! Die kop bevalt mij goed OK dan!

Bayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 16:53

Het is de eerste keer dat ik dit soort honden zie, maar ik vind ze echt prachtig!
Vooral de 'blonde' kleur vind ik heel mooi Lachen

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 17:05

Bayan schreef:
Het is de eerste keer dat ik dit soort honden zie, maar ik vind ze echt prachtig!
Vooral de 'blonde' kleur vind ik heel mooi Lachen

OK, nog ééntje om het af te leren dan Haha! :

dit is aristo, de vader van mijn laatste nestje

Afbeelding

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 23:24

Oe wat ziet Aristo dun in vacht! Was hij hier door de verharing heen of zag hij er altijd zo uit?

Straks hebben we Bayan nog Hovawartgek gemaakt Extreme duivel Knipoog Leuk hoor!!