Me moeder is net weg en ik zie net in mijn kamer dat onze poes aan het bevallen is!!! En me ouders zijn de hele dag weg en ik ben nu dus alleen, en deze poes heeft al eerder jongen gekregen maar 2 ervan gingen er dood omdat ze die niet wou voeden, was wel erg! En ik heb dit nooit echt meegemaakt!
Laatst bijgewerkt door Karin op 09-03-05 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:titel iets duidelijker gemaakt
Kun je je ouders niet even bellen? Of kunnen ze niet weg van hun werk om bij de bevalling te zijn? Als ze niet kunnen en je durft het alleen niet aan kun je misschien beter even de DA bellen. Dan ben jij ook weer gerust en als er dan iets mis zou gaan of de jonkies willen niet drinken dan heb je altijd hulp.
Oh wat leuk joh, spannend! Blijf bij je kat, maar blijf rustig. De natuur regelt alles vanzelf en hoef jij waarschijnlijk niets te doen. Als je ziet dat ze er een jonkie niet uit krijgt, geef haar wat tegensteun bij haar achterpootjes. Trek het jong er niet uit, maar laat haar dat zelf regelen. Ze zal daarna de kittens wasen en het vlies eraf halen en navelstreng weghalen. Doet ze dat niet, dan is dat jong waarschijnlijk niet in orde, of je kunt dat laten gaan, of je haalt zelf het vlies eraf met een schone warme lap en wrijf over het buikje en rugje om de longetjes in beweging te krijgen...
Hihi, ja ja ik heb het al meerdere malen meegemaakt, vandaar. Succes ennuh vergeet geen foto's te maken.
Onze poes wilde gaan bevallen op de nieuwe bank.....dus kijk ff waar de poes gaat liggen...maar ik denk dat de kittens er al zijn.....of..?? Als het goed is...gaat alles vanzelf..dat is zo mooi van de natuur he.
Van de bevalling zijn geen foto's gemaakt helaas, omdat ik er steeds niet bij was elke keer toen ik ging kijken zat er weer een poesje erbij.. het zijn er 4 geworden! Het ging eigelijk goed, me ouders zijn thuis hebben ze meteen in een doos gedaan met handoeken.. Ik ga morgen foto's maken, dan zijn de batterijen wel geladen! Het zijn echte poeppies geworden, aaaaaaaaaaaaaaaarg echt zo lief!! 2 hele zwarte, 1tje is net een koe, en 1tje heeft een streep over zijn hoofdje! Echt die kleine hoofdjes.. brr zo lief!
Mama poes is een beetje chagerijnig maar doet het erg goed!
wha ohnee!! waarschijnlijk gaat er een poesje dood.. Me moeder die werkt al 11 jaar met poezen, en ze zegt dat dit katje het niet redt, omdat die waarschijnlijk ziek is, dus dr moeder staat hem af.. Hij ligt er maar, beweegt helemaal niet, piept niet..
nou ik ben nu ook echt heel nieuwschierig hoe het is afgelopen,... leeft het poesje nog ? en zijn er nog meer ? hoop dat het allemaal goed komt ... en wil natuurlijk ook fotos zien
Het zijn er inmiddels 5 geworden, de minder sterke die is nog steeds niet echt aan de goede kant, maar leeft nog wel. Is klein en heel erg mager, erg duf en wilt niet echt drinken. Gisteravond laat kwam er weer een kleintje bij. Het zijn zulke lieverdjes, het zijn 2 hele zwartjes en zwart witte poezen. De moeder poes moeten we absoluut met rust laten, ik kom even kijken en meteen blazen.. Ze zijn echt zo lief! Ben zo verliefd.. We weten het niet zeker maar we denken dat er nog EEN katje inzit.. Als je aan haar buik voelt voel je een duidelijke bult en vrij lang, net een kattenlichaampje, dat een beetje te laat wordt geboren? Dat worden er dan 6! Want ik weet echt niet of dat een kindje is, me ma denk van wel...
Maar over dat zwakke katje, me moeder gaat zo zo'n flesje halen met soort moeder melk, dat is voor als een pasgeboren kitten niet aan de borst gaat, en is vanaf 24 uur. Dus wachten tot vanavond en dan even bijvoeden, we willen namelijk geen kitten verliezen..
Wie wilt er trouwens nog een leuke kitten? We mogen er maar 2 houden dus er gaan er 3, meschien 4 weg!