Hondje doodgereden en gewoon doorgereden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huisvrouw

Hondje doodgereden en gewoon doorgereden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 19:00

Ik was vanmiddag aan het paardrijden in de bak. Hoor ik de hond ineens keihard janken. De eigenaresse van de stal waar ik sta, rent naar de straat. Inmiddels waren er al heel wat auto's gestopt want de hond lag in de sloot. De auto die achter diegene reed die de hond had aangereden vertelde dat hij die auto dus gewoon heel hard door reed. Nou, toen hebben ze de hond met dekens in een kruiwagen gelegd en in m'n stal gelegd. Gossie wat jankte dat beest...echt niet om aan te horen. Ik ben maar gestopt met rijden want met die achtergrond geluiden kan ik niet vrolijk op m'n paard blijven zitten. Dus paard afgezadeld en in de paddock gezet want de hond lag in mijn stal. Toen ben ik maar even gaan kijken...lag ie heel hard te janken..echt zo zielig. En toen blies ie ineens z'n laatste adem uit. Wat daarna gebeurde zal ik jullie besparen. Ik vind het zo asociaal dat mensen gewoon doorrijden he...ik ben er woest over. Die hond was natuurlijk ook oerdom dat hij de weg opliep en dan gebeuren zulke dingen maar ik begrijp niet wat mensen bezielt om door te rijden!

Tellie

Re: Hondje doodgereden en gewoon doorgereden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:27

Je gaat toch niet doorrijden als je een hond aanrijd Scheve mond of wat voor dier dan ook. Echt niet normaal gewoon. Scheve mond
Ook niet slim dat hij alleen los liep.

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 19:32

Ja, hij was gewoon van het erf afgelopen. Heel stom.

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 20:54

Heeft niemand de nummerplaat van die auto onthouden? Echt aso dat de bestuurder is doorgereden. Maar is bij jullie dan het terrain niet omheind als hij zo het straat kan oplopen?

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 21:08

Er is natuurlijk een dam voor de auto's. Ze hadden al spullen klaar liggen om een electrische draad te spannen zodat hij de weg niet op kon lopen....helaas, dat hoeft nu niet meer.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 22:12

mensen het kan ook gebeuren dat de automobilist het niet gehoord heeft....
wel ff nog met de hond naar de DA voor de chip af te laten lezen...!!

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 22:17

Om de chip af te laten lezen? Zodat hij dood gemeld wordt ofzoiets? Ik heb er nooit van gehoord. Hmm...ik denk dat hij al onder de grond ligt...maarre...ik zal het morgen wel even zeggen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 23:40

Huisvrouw schreef:
Om de chip af te laten lezen? Zodat hij dood gemeld wordt ofzoiets? Ik heb er nooit van gehoord. Hmm...ik denk dat hij al onder de grond ligt...maarre...ik zal het morgen wel even zeggen.

ja kan je achterhalen wie de eigenaar van die hond is. (als die gechipt is)
ik denk als jij een hond hebt die kwijt is ook wel graag zou weten als die dood was. toch??

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 23:57

De hond was van de staleigenaresse zelf begrijp ik uit het verhaal dus de chip aflezen zal niet nodig zijn.

Wel vreselijk dat het dier zo aan zijn einde moet komen. Ik ben ook ooit een hond op die manier kwijtgeraakt en het blijft knagen omdat ze nog zoveel jaren rond had moeten huppelen.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 01:13

Zo hoop ik dus nooit van mijn hond af te komen.
En ik hoop het ook nooit mee te maken.

Het lijkt me erg vreemd als je niet hoort dat je tegen een hond oprijdt. Ligt er wel aan wat voor hond het is, maar als je een vogel op je auto krijgt, hoor je al een beste klap.

Maar ook vreemd van de eigenaar, want als je weet dat je hond de straat op gaat, dan leg je hem toch vast?

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 12:34

echt heel erg...

een hond van een vriendin van mij is 2 weken geleden ook doodgereden, op dezelfde weg waar mijn katje is doodgereden. Het ergste is dat er helemaal geen auto's mogen komen (bestemmingsverkeer). Waarschijnlijk reden ze veel te hard en hebben het hondje net geraakt en deze is vervolgens een heel eind meegesleurd. hij was wel op slag dood gelukkig. Ze heeft mij meteen gebeld en we zijn naar de DA gereden omdat ze hem wilde laten cremeren. Die hod zag er echt onherkenbaar uit, niet te verwoorden....Ook de bestuurders van die auto zijn helaas doorgereden.

Het is echt heel erg om op die manier je dier te moeten verliezen, zo zie je hem nog en een seconde later is het voor altijd voobij...

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 12:54

Het hondje was idd van de staleigenaresse. Het hondje liep gewoon los behalve als een van ons weg ging want dan liep hij achter de auto aan. Dan lag hij aan de ketting. Alleen nu liep hij achter een klant aan. Dat deed hij normaal niet. Hij wordt vanmiddag begraven...als de grond tenminste niet te hard is. Gelukkig was hij binnen een kwartier dood, al voordat de dierenarts gearriveerd was. Maar toch, het is een kwartier lang erg lijden geweest voor het beestje. Het lijkt me ook stug dat je niet merkt dat je een hond aan rijdt. Het was een bordercollie. Niet echt groot maar ook niet zo klein. Maar goed, het kan natuurlijk zijn dat de bestuurder het niet heeft gemerkt maar hoe dat zou kunnen vraag ik me af.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 14:19

Helaas. Erg sneu. Dit is ons ook gebeurt. Verschrikkelijk. je hond zo te zien lijden. Gelukkig was die van ons meteen 'knock out' en na 30 min ook overleden. Maar hij is wel 10 meter door de lucht gevlogen Nagelbijten / Gniffelen, het idee..

Sterkte ermee, ik weet hoe et is. Ach gut

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 15:01

Heel sneu... Zo wil je gewoon geen hond kwijtraken.

Wat die chauffeur betreft: niet netjes dat ie doorgereden is, maar wettelijk gezien hebben jullie geloof ik geen poot om op te staan. Die hond liep op de openbare weg, los ook nog eens, wat gewoon niet mag...

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 18:54

Het gaat er ook niet om of we een poot hebben om op te staan maar het is gewoon een beetje asociaal. Misschien heeft hij wel schade? Zou hij zelfs kunnen verhalen op de eigenaresse. Volgens mij mag je niet doorrijden na een aanrijding hoor als ik het zo begrepen heb. Niet dat het zijn schuld was maar doorrijden is ook strafbaar.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 20:32

Aanrijding met mens wel, met een dier ben je volgens mij niet strafbaar... Maar pin me daar niet op vast.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:06

Huisvrouw schreef:
Het gaat er ook niet om of we een poot hebben om op te staan maar het is gewoon een beetje asociaal. Misschien heeft hij wel schade? Zou hij zelfs kunnen verhalen op de eigenaresse. Volgens mij mag je niet doorrijden na een aanrijding hoor als ik het zo begrepen heb. Niet dat het zijn schuld was maar doorrijden is ook strafbaar.

Klopt. Alleen het idee gewoon dat hij doorrijd. Een erg dierbaar dier, zomaar dood. Van het een op het andere moment.
Het zou een hoop tjah, verdriet schelen als je wist dat de man er spijt van heeft. Of zelf verdriet heeft. Ik heb het nu ook meegemaakt. Heb er nog steeds veel verdriet van , als is het bijna 1,5 jaar geleden.

Zoiets vergeet je niet snel. zeker niet als ze doorrijden. Heel gevoelloos voor de eigenaar.

Veel sterkte ermee.. Ach gut

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 10:16

jeetje wat erg Scheve mond En dan doorrijden Stoom uit je oren
moet er niet aan denken..........

Het was ook gebeurd bij mn tante oom en nichtje en neefje. Ze hadden een puppie en hun pa ging ermee wandelen. Niet aangelijnd op industrieterrein.........

Daar was een vrachtwagen en de pa kwam zonder hondje thuis Verdrietig
'k krijg nog steeds de kriebels als ik eraan denk.

Alayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 13:35

Jeetje, dit zijn vreselijke dingen...
Je begrijpt gewoon niet dat er mensen zijn die doorrijden en dan met een "goed" gevoel waarschijnlijk een biertje uit de koelkast trekken en voor de tv gaan zitten...
Ik zou een ongelofelijk schuldgevoel overhouden....

Helaas hebben wij ook zoiets meegemaakt.... De veroorzaker is ook doorgereden. Fietsers hebben hem toen gevonden aan de wegkant en de politie gebeld. Hij was al dood....

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:36

Wat zielig.

En ontiegelijk asociaal dat de bestuurder gewoon doorreed.
Zo heb ik een paar weken geleden een waterhoentje van de weg geplukt die voor mijn neus werd aangereden. Niemand die iets doet voor dat diertje dus die heb ik toen maar meegenomen om bij de dierenarts af te leveren. Iedereen reed er gewoon met een boog omheen, terwijl dat beestje helemaal versuft midden op de weg lag.

Dieren zijn tegenwoordig helemaal niets meer waard lijkt wel.

Vreselijk om zo je hond kwijt te moeten raken, en om het zo bewust mee te maken allemaal.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:23

Eerlijk gezegt zou ik daar ook niet voor stoppen Marianne... Als dat beest versuft is zal ie niet bewogen hebben, dus ga ik er vanuit dat ie dood is. Ik heb overigens 2 keer een kat aangereden, de eerste keer kwam ie onder de auto voor me uitrollen, 's ochtends om half 6. Ik ga er vanuit dat ie al dood was, maar ik ben toen ook niet gestopt. Allereerst omdat ik niet weet van wie hij was (geen huizen dichtbij) en ten tweede omdat ik gewoon niet kón stoppen op dat moment. De 2e keer heb ik wel om half 12 's avonds nog aangebeld Lachen Die kat had overigens niks.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 21:57

Klopt dat dat beestje versuft was. Maar toen hij net was aangereden fladderde hij als een gek rond op de plek waar hij was aangereden, en ook toen reed iedereen er gewoon met een boogje omheen. Ik, als tegenligger, dacht dat er wel iemand zou stoppen. Niet dus. Dus heb de auto geparkeerd en dat beestje van de weg gehaald. Toen was hij versuft, maar je kon zo zien dat hij nog leefde want hij zat gewoon rechtop.

Meestal kan je er niks aan doen als je een dier aanrijdt, maar ik vind dat als je dat voor je ziet gebeuren, je best de moeite mag nemen om zo'n -nog levend beest- van de weg te plukken.

*Toen ik bij de dierenarts aankwam was het beestje weer zo opgeknapt dat hij uit mijn armen flapperde en zich onder een auto verstopte. Toen zat ik daar heel charmant in mijn rijbroek gebukt met mijn kont omhoog om dat beest onder die auto weg te jagen. Toen is hij de tuin van de dierenarts ingerend.*

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 00:19

Het is maar een dier he. Zo denkt de wet ook. Ik zal het je nog sterker vertellen, als de auto schade had opgelopen, kon hij de eigenaar van de hond zelfs nog aansprakelijk stellen ook. het lijkt erop dat de wet mensen een vrijbrief heeft gegeven om een dier zomaar aan te rijden "omdat het daar niet hoort". er wordt met 2 maten gemeten.

een kind hoort ook niet op de weg, en die kan ook de weg op schieten als de ouders niet opletten. Maar dan mag de automobilist weer aansprakelijk worden gesteld als het kind aangereden wordt. Heel raar. Want zowel kinderen als honden zijn niet in staat de consequenties te overzien. Maar als het om dieren gaat, hoeven mensen plotseling geen verantwoording meer te hebben.

eliaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 13:54

aaaaah wat super afschuwelijk
dieren die dood gaan is nooit leuk maar dit is echt wel een afschuwelijke manier Verdrietig

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 16:17

Zoiets heb ik ook een keer gezien met een duif.
Oke, een duif is wel wat anders dan een hond (in mijn ogen niet minder)
Maar hij zat helemaal versuft, zonder staart met allemaal veren om hem heen op de weg, Alle auto's en fietsers reden er met een boogje omheen.
Ik ben er met mijn zus even naartoe gefietst en toen liep het beestje gewoon weg.
Die zou wel weer opknappen.

Ik vind het wel gek dat mensen er straal voorbij rijden en niet doorhebben dat als ze niks doen dat het beestje dan de dood onder een auto gaat vinden.

Maarja, ik ben zo'n huppeltutje die elk levend wezen op aarde wil redden van een straffe dood.