Lindy schreef:Waar je iig rekening mee moet houden;
* Ratten hebben wel een grotere kooi nodig dan hamsters, en zijn ook iets duurder in onderhoud. (rattenvoer is vaak iets duurder, de kooi is duurder, en ze hebben ander bodemmateriaal nodig dan simpel zaagsel)
Als je ze gewoon op tijd schoon maakt en niet één keer in de maand ruik je ze echt niet hoor:). Ik heb ze nu op mijn kamer staan en dat is echt een kleine ruimte maar ik heb ze nog niet geroken. Ze zeggen wel dat mannetjes meer stinken maar dat weet ik zelf niet.
Ik doe vlas op de bodem. IK heb wel iets van 5 soorten bodembedekking geprobeerd (aubiose, houtsnippers in drie maten, papiersnippers enz.) maar vlas was het meest stofvrij. Wij kopen het voor de paarden maar als je het alleen voor ratten gebruitk kun je denk ik heeel lang doen met een pak.
Wel is het zo dat je als de kooi schoonmaakt niet alleen de bodembedekking moet vervangen. Als je dat doet gaan ze idd stinken. Ik maak altijd alles schoon. De bak helemaal schrobben, alle speelbuizen met water schoonmaken en vaak ook de plateaus en de tralies afnemen. Ze piesen echt overal dus dat is vies om te laten zitten
.