We gaan er zelf een mooi aquarium van maken, met verwarming, licht e.d. Wie heeft er nog meer een aquarium en wat hebben jullie er allemaal in?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
We gaan er zelf een mooi aquarium van maken, met verwarming, licht e.d.
, mevrouw heeft inmiddels voor de 2e keer eieren gelegd), 1 koppel Geophagussen (Tapajos Redhead), 2 pantsermeervallen, 1 wimpelaal, 1 weeraal, 1 ancistrus, 1 Lnummer en 1 rog. Een beetje onderbevolkt deze bak dus
Ellende schreef:...en neontetra's.

Shayla schreef:Ik heb er ook 1 van 1,50 x 50 x 50.
Er zitten nu een stel maanvissen in en nog een stel coridoras , een paar algeneters , gestreepte botia's en een stel chicliden , maar die wil ik er uit hebben , dus als er iemand nog intresse heeft ......
Annechien schreef:Wat voor soort cichlides, mijn vriend heeft namelijk onderbevolking
Ze zien er erg leuk uit. De vrouwtjes zijn wit met bruine vlekjes. En de mannetjes zijn mosgroen met een paarse gloed. En dan hebben ze van die grappige neusjes.....
Zijn rond en steken boven de onderkaak uit , ziet er echt grappig uit
De 2 mannetjes zijn nu ong. 10 cm groot en de 3 vrouwtjes zijn een slagje kleiner (ik denk een cm of 7 ong. Ze hebben ook nog een stuk of 7 jonkies gehad.
gezien. Ik heb er nu nog 2 van over
Dus dat is de reden dat ik ze eruit wil hebben. Ze zijn niet echt aggressief tegen over andere (grotere) vissen , maar de mannetjes zitten elkaar wel eens achterna. Ze laten nu wel m'n laatste 2 tetra's met rust (smaken waarschijnlijk niet goed of zijn net te groot
)
in mijn aquarium zitten een stuk of 20 kardinaal tera's en 1 guppy (ja de rest is al dood
) verder nog een slakkeneter voor onze slakkenplaag. en nog heel veel verschillende soorten garnalen. in de andere 2 aquariums beneden zitten ook garnalen om te kweeken! we hebben nu baby bijengarnaaltjes!!!

). Dit doe je in het water. Zo kunnen er na 24 uur de 1e vissen er al in. Maar verder doe je naast de bodem (voedingsbodem hoeft niet perse als je ook meststoffen hebt, want planten nemen de meststoffen met het blad op is ons verteld) de planten erin. En veel snelgroeiende planten! Dan krijg namelijk niet met een nitraatpiek te maken als de 1e vissen er in zitten. Deze nemen dit juist op. Maar als je het rustig aan wilt doen dan moet je 14 dagen wachten voordat je er vis in doet en niet te veel tegelijk! Eerst een klein schooltje (dus 5 visjes) en een week later weer een klein schooltje. Zo voorkom je ook een nitraatpiek.
Maar maakt niet uit, we weten nu zeker dat hij lekvrij is
Wit ofzo?