mijn arme konijn... :\ *rotdierenarts*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selket

mijn arme konijn... :\ *rotdierenarts*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 21:55

Scheve mond hij is al 7 jaar oud en zijn maatje is een half jaar geleden overleden.. Vanaf dat moment begon hij al een beetje mank te lopen (wij dachten dat het gewoon van ouderdom kwam), maar at en dronk wel gewoon... Sinds zaterdag ging het ineens heel slecht met hem, hij kon zijn achterpoten bijna niet meer bewegen (dus liep amper en niet goed en zijn achterpoten waren helemaal rood). Verdrietig Toen hebben we hem naar binnen gehaald (normaal woont hij buiten in de tuin met afdak) en binnen gehouden.. we wilden het nog evenm aankijken... Vnadaag (maandag) ben ik met hem naar de dierenarts geweest.. blijkt dat de spieren in zijn achterpoten heel erg verslapt zijn (hij kon er geen aanleiding voor bedenken).. Daardoor kon Babbel dus niet meer goed plassen en piest tegen zijn eigen benen aan, en dat gaat dus weer ontsteken (vandaar dat rode). Wat de dierenarts toen zei... Scheve mond .... je moet maar even overwegen om hem in te laten slapen.. Dus ik schrok me rot.. natuurlijk had ik daar wel een beetje aan gedacht.. wat ik zou doen als hij dat zou zeggen..
Maar toen hij het gezegt had sprongen de tranen in mijn ogen.. ik ben zo aan mijn konijn gehecht! Dus ik met een klein piepstemmetje: heeft hij veel pijn dan? De dierenarts: nee, hij heeft geen pijn, maar het is veel werk als je hem niet laat inslapen.. dus het is handiger om het wel te doen... HANDIGER...?!?

Ik hield me in, maar op dat moment wilde ik hem echt aanvliegen! Hoe durft hij het in zijn bolle kop te halen om tegen mij te zeggen dat ik mijn konijn moet afmaken, alleen omdat het veel werk is?? Ik heb zeer rustig geantwoord dat ik hem niet in laat slapen zolang hij geen pijn heeft...
Ik bedoel, je hebt een dier, of je hebt geen dier.. ik ga niet mijn konijn wegdoen/afmaken omdat het 3x per week in bad moet en het hok n2x per week verschoond moet worden..

Ik heb medicijnen voor Babbel mee gekregen en nu ligt hij lekker in zijn hokje.. Ach gut Ookal gaat het me veel werk en tijd kosten, ik ben blij dat mij lieverd nog leeft!

sorry voor het lange verhaal, maar ik moest echt even mijn hart luchten! bedankt voor het lezen iig Knipoog

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 21:58

aah vet zielig! Scheve mond
maar ik denk dat jij wel het beste weet wat het beste is voor je konijn... en zolang hij geen pijn leidt kan hij nog wel blijven leven...
in ieder geval sterkte ermee! Ach gut

Sooff

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 22:23

het is inderdaad wel zielig, maar heeft je konijn nu een waardig bestaan? hij kan nu haast niks, das toch ook zielig? Scheve mond

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 22:34

Sooff schreef:
het is inderdaad wel zielig, maar heeft je konijn nu een waardig bestaan? hij kan nu haast niks, das toch ook zielig? Scheve mond

hij kan wel weer lopen, maar alles gaat wat moeizamer.. hij krijgt nu 2x per dag antibiotica en hij moet in bad.. nouja, dat heb ik echt wel voor hem over, zolang hij geen pijn heeft..

Thessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 22:34

Kan hij nu nooit meer goed lopen?? Dat is toch ook zielig, of heb je daarvor die medicijen?
Nou veel sterkte ermee!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 22:36

Jemig, lekkere dierenarts Scheve mond
Mijn dierenarts is gelukkig heel meelevend en goed. Mijn konijn heeft een onverklaarbare huidaandoening, waardoor zijn nek helemaal kaal is. Alle mogelijke middeltjes en oorzaken hebben de revue gepasseerd maar niks helpt. Niemand weet wat het is, maar ondertussen heeft hij er wel jeuk aan Ach gut De dierenarts blijft al het mogelijke proberen en onderzoeken om hem ervanaf te helpen OK dan!

Heel veel sterkte

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 22:39

_thessie_ schreef:
Kan hij nu nooit meer goed lopen?? Dat is toch ook zielig, of heb je daarvor die medicijen?
Nou veel sterkte ermee!

'echt goed' (lees: rondrennen) lopen kan hij nooit meer, maar hij kan nog zonder pijn lopen (ziet er een beetje vaag uit maarja..)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 22:40

Ik heb je topic verplaatst naar BB.

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 22:43

okee, wist niet waar ik het moest plaatsen Bloos thnx

Saphia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 16:26

Als mijn konijn zoiets had zou ik hem ook niet in laten slapen. Je bent opgegroeid met dat dier, dan laat je hem niet zomaar gaan. Als verder alles oke is dan kan ie toch gewoon blijven leven. Dan moet je maar ff 1 keer per week meer dat hok verschonen. Lachen

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 16:33

Je kunt wel zeggen dat je een rotdierenarts hebt, maar is dit een konijnwaardig bestaan? Een konijn hoort echt niet in bad thuis en hoort te kunnen rondhuppelen in goed fatsoen. Als ik jouw verhaal zo lees gaat het konijn hier niet gelukkiger op worden en kun je er op rekenen dat hij snel wegkwijnt. Daar kun je mensen op aanvallen, maar ik ben gediplomeerd dierverzorgster en ik weet waar ik over praat, sorrie. Heb zelf ook jarenlang weet ik hoeveel konijnen gehad en die willen echt méér dan in een hokje liggen/zitten.

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 19:13

Jurga schreef:
Je kunt wel zeggen dat je een rotdierenarts hebt, maar is dit een konijnwaardig bestaan? Een konijn hoort echt niet in bad thuis en hoort te kunnen rondhuppelen in goed fatsoen. Als ik jouw verhaal zo lees gaat het konijn hier niet gelukkiger op worden en kun je er op rekenen dat hij snel wegkwijnt. Daar kun je mensen op aanvallen, maar ik ben gediplomeerd dierverzorgster en ik weet waar ik over praat, sorrie. Heb zelf ook jarenlang weet ik hoeveel konijnen gehad en die willen echt méér dan in een hokje liggen/zitten.

Je hebt wel gelijk, maar ik laat hem er nog wel elke dag uit en hij kan nog leven zonder pijn. asl hij wegkrijnt laat ik hem heus wel inslapen, maar nu kijk ik het gewoon nog even aan.. Vandaag ging het al beter door de medicijnen.. Ik was gewoon boos dat die dierenarts zei dat ik hem moest laten inslapen 'omdat het handiger was...' , ik vind niet dat je dat als dierenarts mag zeggen.. of ben ik nou zo raar.. Scheve mond Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen mijn konijn in te laten slapen als hij nog een tijd kan leven, zonder pijn en ik doe mijn best om hem gelukkig te houden.. Zoals het vandaag ging met hem ben ik erg blij dat ik hem niet heb laten inslapen..

11568

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:12

Je weet niet of je konijn pijn heeft. Het zijn prooidieren, en die laten van nature zo min mogelijk merken of ze pijn hebben. Ik snap best waarom je dierenarts dat zei.
Ik vind dat je in dit geval niet aan jezelf moet denken maar het konijn.
Vindt ze het fijn dat ze bijna niet meer kan lopen? Vindt ze het fijn dat ze 3 keer per week in bad moet? [Nee, mij maak je dat niet wijs! Het levert heel veel stress op] Gaat ze het fijn vinden als ze door die urine op gegeven moment brandende uitslag gaat krijgen [gebeurd vanzelf]?

Ik kan het natuurlijk niet voor je beslissen, maar denk er even realistisch overna. De dierenarts zegt dit echt niet voor de grap, die mensen zijn er om dieren beter te maken, en ze te helpen. Niet om gemeen te doen!

Ik denk dat je hier heel hard over na moet gaan denken, sterkte.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:45

was een l*l die dieren arts zeg. Als je van zo'n diertje houd laat je hem toch je hem toch niet inslapen omdat het wat meer werk is.zolang het diertje geen pijn 'heeft vind ik dat je een OK dan! beslissing gemaakt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 21:26

het was wel heel eerlijk van de dierenarts..
en natuurlijk is het niet leuk om te horen, maar als het beter voor het diertje zou zijn, dan zegt zo iemand dat meteen tegen je...

maar ja zelf inderdaad zie je wel aan je konijn of ie nog plezier heeft, en van daaruit maak je misschien toch een beslissing

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 21:46

bedankt allemaal.. ik heb er heel goed over nagedacht (alweer) en zolang het goed met hem gaat, hou ik het zo.. vandaag ging echt al stukken beter! Haha!

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 23:42

En als je overweegt om een nieuw konijntje uit asiel te halen dus nieuw vriendje vboor hem?
is misschien ook een oplossing misschien omdat hij zich zo erg eenzaam voelt Knipoog

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 23:46

Ik ga met Jurga mee. Een konijn die niet kan lopen is niks, en als hij zo vaak in bad moet kun je wachten op een longontsteking of zo.
Je hoeft hem maar 1 x niet goed af te drogen of op de tocht te laten zitten.
Nog een overweging: Als jij een vluchtdier was, en je kon nauwelijks uit de voeten, zou jij je dan prettig voelen?

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 23:52

aaaahh arm konijntje. het is inderdaad neit leuk voorhem als hij neit meer kan lopen en telkens tegen zijn zin in in bad moet.

maar ik denk dat hij er wel mee leert leven. succes met je konijntje verder. Lachen

xLenax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 11:08

Dat is vreselijk van die dierenarts om zo iets te denken! Ik heb ook een konijn gehad die niet meer goed kon lopen. Hij tijgerde altijd! Maar hij ging nog altijd met zijn speeltje spelen. Ik had zo'n kattenspeeltje, zo'n stokje met een muis aan een elastiekje. Die vond hij geweldig! En ook at hij nog gewoon. Dat is altijd een teken dat het beestje gezond is! Maar ik zou het wel in de gaten houden. Mijn konijn was 10 en toen ik merkte dat ie wat lustelozer werd en minder at, ben ik meteen naar de dierenarts gegaan. Als je op dat punt komt, moet je echt voorop stellen dat je dier pijn heeft en zo niet door kan! Maar zo te horen is dit punt bij jou nog niet gekomen! Hou het wel in de gaten en sterkte ermee!

shirley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 15:42

pfff 7 jr die is nog helemaal niet oud. Een gezond konijn kan zeker 15 jr oud worden. Mijn konijn was 13 jr toen hij dood ging. Maar was wel blind aan het worden. Maar het is niet leuk nee als een DA dat zegt het is Handiger om hem in te laten slapen. Bedoel als dat beest geen pijn heeft en voor de rest goed eet en drinkt.

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 16:10

Billy schreef:
Ik ga met Jurga mee. Een konijn die niet kan lopen is niks, en als hij zo vaak in bad moet kun je wachten op een longontsteking of zo.
Je hoeft hem maar 1 x niet goed af te drogen of op de tocht te laten zitten.
Nog een overweging: Als jij een vluchtdier was, en je kon nauwelijks uit de voeten, zou jij je dan prettig voelen?

hij kan wel lopen Knipoog Het gaat vandaag weer beter dan gister.. hij huppelt door zijn hok en eet en drinkt veel.. Ik haal hem natuurlijk elke dag uit zijn hok om hem lekker op het tapijt te laten spelen enzo.. Ik denk dat als het zo door gaat hij binnenkort ook wel weer een paar uurtjes per dag naar buitens kan om gras te eten Lachen

Ik heb er idd ook aan gedacht om een speeltje voor hem te kopen.. Na de reactie van xlenax ga ik dat dus zeker doen..

Allemaal bedankt voor de reacties.. Haha! Ik weet waar ik aan toe ben en ik zal mijn konijn zeker niet in leven laten als hij pijn krijgt of wegkwijnt.. Maar als het zo door gaat (steeds beter dus) denk ik dat hij nog een paar gezonde en gelukkige jaren tegemoetgaat Lachen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 14:22

dierenartsen weten nou eenmaal geen reet van konijnen af, op een paar uitzonderingen na. En die moet je net zien te vinden. Ooit bij de konijnenstichting op internet geweest? Die weten ze per regio wel op te noemen.

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 16:32

ben nog nooit bij een konijnenstichting geweest nee.. Maar het is nu niet meer nodig Lachen het gaat echt weer geweldig met mijn konijn.. Net alsof hij nooit ziek is geweest Haha!

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 17:29

vet erg, gelukkig heb ik niet zo een dieren arts, de meine heeft mijn konijntje net zo lang in leven gehouden tot het echt niet meer kon.(was toen ook aan de achter kant verlamt en had een super lagen bloeddruk)