Nieuwe hond, een Rhodesian Ridgeback

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Nieuwe hond, een Rhodesian Ridgeback

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 16:46

Al lang voordat Gyzmo doodging had ik besloten dat er toch weer een grote hond zou komen. Mijn vriend is helemaal weg van de RR (heeft er zelf 13 jaar één gehad) en, hoe meer ik over ze las, hoe leuker ik ze vond.

Tot mijn grote verbazing hing er een advertentie bij de dierenarts van mensen die hun RR niet meer konden houden. Dit was wel erg snel maar ook wel een heel apart toeval dus toch maar gebeld. We zijn gaan kennismaken en het klikte dus sinds gisteren woont Asi bij ons
Hij bleek ook nog op dezelfde dag jarig te zijn als mijn, helaas ook overleden, dwergpincher.

Het is nog heel erg wennen voor alle partijen, de hond, mijn hond, ons en de katten maar hij is ook heel erg lief dus we hopen dat het goed blijft gaan.

Natuurlijk heb ik hem wel al op de foto gezet Haha!

Het is een knuffel eerste klas
Afbeelding

Hier heeft hij zijn correctie halsband nog om omdat ik iets wilde kunnen grijpen mocht het misgaan, hij was nog maar net binnen
Afbeelding

Hij heeft zijn eigen mand en kussen van thuis mee en maakt er dankbaar gebruik van Haha!
Afbeelding

Ben benieuwd wat jullie van hem vinden Lachen

dani1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 16:49

hij is een super mooie hond, kun je echt heel trots op zijn.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 16:55

Wat een leuk dier, Percy Lachen
Ik hoop dat hij zich snel thuis voelt bij jullie.

Tanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 16:58

Hele mooie hond Lovers

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 17:09

Mooie hond Percy, ik hou daar wel van.
Ik hoop dat het goed gaat met de fox Haha!

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 17:12

Ziet er goed uit, volgens mij gaat dat wel goedkomen bij jullie! Vind het een erg mooie hond

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 17:20

Prachtige hond Ziet er ook goed gezond en mooi glimmend uit. Niet te dik.
Veel plezier met hem Cool

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 17:21

Mooie hond Percy. Veel plezier met hem.

Popkjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 17:23

Ik vind de rhodesian ridgeback ook een geweldig mooie hond... Leuk dat jullie een hond geadopteerd hebben... Ook al is hij dan al wat ouder, je kan er toch nog een geweldig hond aan hebben... Ik wens je heel veel plezier met asi, hij is heeel mooi en hoop dat het goed blijft gaan en hij de rest van zijn leven bij jullie kan blijven Haha! amen Knipoog

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 18:02

Ik vind deze honden echt geweldig. Ben helemaal weg van het ras, ooit ...... Knipoog Hele leuke foto's, hij ziet er echt tevreden uit zo in zijn mand!! Hoop dat alles goed blijft gaan.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 18:20

Zo, dat is inderdaad een heel gebed Popjken Haha!

Mijn eigen hondje heeft het er nog moeilijk mee maar ik hoop dat hij er toch wel aan gaat wennen. Het is ook niet niks, zo heb je opeens het rijk alleen, zo loopt er een hond ter grootte van een kalf door jouw huis Knipoog

Net heb ik hem even meegenomen naar de dierenwinkel, hij dacht dat hij in het paradijs aangekomen was. Ik kon tenauwernood voorkomen dat hij alle botten uit de schappen trok Bloos
Hij heeft er één gekregen voor in de bus. Hij vond het bijzonder spannend om daar in mee te gaan en ik moet echt op scherp staan als ik de achterdeur opendoe want hij springt er behoorlijk snel weer uit.

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 18:37

Wat een plaatje Percy!
Volgens mij gaan jullie daar een gouden hond aan krijgen.
Geef Droopy maar een extra knuffel van me. Zomaar een concurent erbij...

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 19:18

wat een poepie, heel veel plezier ermee.

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 19:28

wat een schatje!!! Lovers ben opslag verliefd geloof ik!! hahaha *LOL*

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 20:26

Awh dat zijn echt práchtige honden Lovers
M'n buren hadden een pup, maar het werkte niet. Wat ze ook probeerden, hij bleef te lastig.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 20:35

Leo_ke schreef:
Awh dat zijn echt práchtige honden Lovers
M'n buren hadden een pup, maar het werkte niet. Wat ze ook probeerden, hij bleef te lastig.

Het zijn ook geen gemakkelijke honden, tenminste niet als ze niet heel consequent opgevoed worden. Je mag ook weer niet te hard zijn want dan beledig je ze en kan je veel verpesten.
Asi heeft ook een probleem uiteraard anders was hij niet weggegaan bij zijn eigenaars. Hij werd extreem agressief aan de lijn naar andere honden toe. We zijn pas twee honden onderweg tegengekomen en dat ging eigenlijk best goed. Ook loopt hij braaf mee aan de lijn naast mijn hondje. We hopen dat hij het afleert en anders leren we er wel mee leven.

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:04

wat een mooi beestje... maar oke ik vindt alle honden wel mooi!!!

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:38

Schitterend dier Percy Hopelijk komt het helemaal goed daar bij jou en Nico en heeft hij een prachtig nieuw thuis Lovers

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:46

Waw, prachte rodesian! Het zijn al jaren mijn favoriete honden! Maar helaas zijn ze redelijk duur voor mij, Veel plezier!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:49

Mooie hond Percy met schitterende, nu nog wat droevige ogen. Ik hoop dat jullie heel veel plezier met elkaar zullen hebben. Wat vinden de meiden ervan??

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 23:02

De meisjes zjin bij hun vader, Simone heeft hem nog helemaal niet gezien, [naam] wel toen we de eerste keer naar hem gingen kijken. [naam] vond hem in elk geval geweldig.

Hij voelt zich gelukkig al iets beter op zijn gemak maar helemaal gewend is hij natuurlijk nog niet. Hij blijft nu tenminste soms in zijn mand als ik naar de keuken loop.

Hij is inderdaad erg mooi, ook naar de rasmaatstaven schijnt. Misschien dat we hem, als alles goed blijft gaan, een keer laten beoordelen maar fokplannen heb ik niet.

Ze zijn inderdaad erg duur Astragirl alleen hebben wij natuurlijk niet de prijs betaald die je normaal voor een pup moet betalen omdat het een herplaatser is.
Ik heb wel getwijfeld tussen pup of herplaatser maar een pup opvoeden is ook niet altijd even gemakkelijk met vrij jonge kinderen in huis en ik vind het ook wel fijn om een volwassen hond een nieuw plekje te geven. Dat deden mijn ouders vroeger ook en dat ging altijd prima.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 23:07

Mooie hond Percy Lachen.

Ik hoop dat hij mooi bij jullie past Lachen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 23:19

Wij hebben onze Dog ook niet als pup gekocht, dan zijn ze ook niet te betalen. We hadden wel de afspraak dat hij op 2 jarige leeftijd gefotografeerd zou worden en dan evt ter dekking gesteld. Gelukkig zijn die fokkers daar nooit meer op terug gekomen. Onze Dog is prachtig, maar paardenkeuringen vind ik voor een mens wel genoeg Knipoog . Hondenkeuringen daar heb ik helemaal niks mee.

Voor jouw hond trouwens wel zo rustig om zonder de meiskes aan al dat nieuwe te wennen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 23:25

sarabande schreef:
Voor jouw hond trouwens wel zo rustig om zonder de meiskes aan al dat nieuwe te wennen.

Precies, daarom kwam het nu ook zo mooi uit. Hij heeft zo al genoeg te verwerken en voor mij is het ook rustiger want ik hoef niets steeds op te letten of iedereen de deuren wel sluit etc. Knipoog

Ik heb ook niets met hondenshows maar hem eens een keer laten beoordelen is misschien toch wel leuk. Dit is de eerste keer dat ik een hond heb met vol papier wat ook nog in mijn bezit komt. Als een hond uit het asiel komt krijg je er nooit de stamboom bij.
Ik heb nu nog alleen een kopie, we wachten de proeftijd even af. Als dat goed verloopt doen we de officiële overdracht.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 00:16

Hij ziet er inderdaad mooi en lief uit, Percy! Ik hoop dat jullie veel plezier van hem mogen beleven en dat het met hem en Droopy straks ook goed gaat!