Eerste gekloonde kat verkocht

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Eerste gekloonde kat verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 12:50

Voor de eerste keer is in de USA een op bestelling gekloonde kater verkocht. "Little Nicky, een kater van negen weken, werd de opdrachtgeefster in Texas overhandigd. De kater kostte 50.000 Dollar (37.400 Euro) en is een kloon van de Kat "Nicky" die het afgelopen jaar op een leeftijd van 17 jaar gestorven is. "Hij is identiek, hij heeft hetzelfde karakter" zegt opdrachtgeefster Julie tegen Persburo AP. Haar volledige naam en woonplaats wilde ze uit Angst voor de tegenstanders van het Klonen niet genoemd hebben.

Het bedrijf Genetic Savings and Clone met vestiging in het Californische plaatsje Sausalito, die "Little Nicky" heeft geschapen, wil tot Mei voor het eerst ook een hond klonen. Het bedrijf hoopt op een grotere markt voor geklonde honden als voor gekloonde katten.

Het volledige artikel (in het Duits) staat hier

http://www.spiegel.de/wissenschaft/erde ... 57,00.html

Als ik me even voorstel hoeveel zwerfkatten er van dat geld onderdak en eten kunnen krijgen dat het klonen van de kat Nicky heeft gekost word ik er even stil van.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 12:51

50.000 dollar voor een kat???????????

Dan ben je ook niet goed wijs hoor...
zowieso moet je je beest niet laten klonen omdat je zelf geen afscheid kan nemen. Je krijgt nooit dezelfde terug... het moet gewoon niet kunnen!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 12:52

Belachelijk, sorry!
Dat je daar zoveel geld aan uit gaat geven! Ongelooflijk wat een rare mensen heb je op de wereld!

Idd als je van dat geld al kijkt hoeveel zwerfkatten of asielkatten je daar gelukkig mee maakt...

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 12:53

Wel gaaf! Ik vind genetica erg intressant, baal nog steeds dat ik nooit de moed heb gehad het te gaan studeren. Maar dit is natuurlijk wel een dikke doorbraak! Nu maar hopen dat er geen gekken mee aan de haal gaan!

vikki

Re: Eerste gekloonde kat verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 12:53

Cassidy schreef:
Voor de eerste keer is in de USA een op bestelling gekloonde kater verkocht. "Little Nicky, een kater van negen weken, werd de opdrachtgeefster in Texas overhandigd. De kater kostte 50.000 Dollar (37.400 Euro) en is een kloon van de Kat "Nicky" die het afgelopen jaar op een leeftijd van 17 jaar gestorven is. "Hij is identiek, hij heeft hetzelfde karakter" zegt opdrachtgeefster Julie tegen Persburo AP. Haar volledige naam en woonplaats wilde ze uit Angst voor de tegenstanders van het Klonen niet genoemd hebben.

Het bedrijf Genetic Savings and Clone met vestiging in het Californische plaatsje Sausalito, die "Little Nicky" heeft geschapen, wil tot Mei voor het eerst ook een hond klonen. Het bedrijf hoopt op een grotere markt voor geklonde honden als voor gekloonde katten.

Het volledige artikel (in het Duits) staat hier

http://www.spiegel.de/wissenschaft/erde ... 57,00.html

Als ik me even voorstel hoeveel zwerfkatten er van dat geld onderdak en eten kunnen krijgen dat het klonen van de kat Nicky heeft gekost word ik er even stil van.

Ik stil en misselijk... Ik vind het triest en onnodig. Ik mis mijn rode kattenman na 2 jaar nog steeds intens, maar om nou een kloon van hem te laten maken zou ik toch wel erg ziek vinden... en die prijs... absurd. Ik heb er geen woorden voor, maar ik denk dat een echte kattenliefhebber het geld beter had kunnen besteden...
Laatst bijgewerkt door vikki op 23-12-04 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 12:54

Idd belachelijk!!
Dit gaat toch nergens meer over

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 12:54

langs de ene kant heb je wel gelijk, voor dat geld kunnen ze veel katten voeden
maar aan de andere kant: nicky had misschien een ele grote emotionele waarde voor die mevrouw, en als ze het geld toch heeft, het is haar geld en haar kat he...

waar ik dan wel een beetje bang van ben
Wat als ze in de paarden gaan klonen ook, dat gebeurt met stukjes har ed?
als er daar een of andere rijke stinkerd een tukje haar van salinero ofzo neemt, en dat paard gaat klonen...

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 12:56

Zowiezo vind ik het diep triest dat je perse een zelfde kat wilt als je vorige. Katten met een ander karakter kunnen ook heel lief zijn. Zielig als je je als mens zo moeilijk kunt aanpassen aan de omstandigheden. Ze houdt zichzelf echt voor de gek op deze manier. Het is en blijft een ander wezentje dan haar vorige kat. Die krijgt ze er niet mee terug.
En inderdaad, hoeveel katten lopen er wel niet rond op de wereld die geen baasje hebben.

Walgelijk. Misselijk
Laatst bijgewerkt door Rinoa op 23-12-04 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 12:57

masja schreef:
Wel gaaf! Ik vind genetica erg intressant, baal nog steeds dat ik nooit de moed heb gehad het te gaan studeren. Maar dit is natuurlijk wel een dikke doorbraak! Nu maar hopen dat er geen gekken mee aan de haal gaan!

Ik vind dit al behoorlijk gek ! Elke kat is uniek (elk huisdier trouwens). Gaat hij dood is dat erg en neem je afscheid, daarna begint het vertrouwd worden met een nieuw huisdier en zijn karakter.

Ik vond het vreselijk toen mijn vorige kat dood ging, we waren echt maatjes, maar bij dit soort dingen zie ik gelijk het verhaal van Stephen King, Pet Cematary voor me .....

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 13:46

Dit zijn dingen die ik behoorlijk eng vind... Ontwikkeling en vooruitgang zijn natuurlijk een groot goed. Maar klonen van katten/ honden/ mensen vind ik geen zaak om geld aan te besteden. Ik denk dat het geld wel beter kan worden besteed inderdaad!

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 13:48

Ik vind dit echt bull-sh*t. 50000 dollar voor iets wat waarschijnlijk een teleurstelling zal blijken. Genetisch zal de kat idd identiek zijn maar dat zegt helemaal niks over zijn karakter en zelfs uiterlijk hoeft-ie niet hetzelfde te zijn.
Afscheid nemen hoort bij het leven, ook al is het rot. Neem dan een leuke nieuwe kat..

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 13:49

Verplaatst van AM naar BB.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 14:01

Ik moet dat gekloon ook allemaal niet. De mens moeit zich al genoeg met de natuur. Ik zou ook nooit een kloon van mijn eigen paard willen. Dat is gewoon niet hetzelfde.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 14:13

Heel erg triest, zeker aangezien de asiels uit hun voegen barsten van de katten. Verder is karakter niet 100% erfelijk bepaald dus vind dat ook een domme reden om daarom je kat te laten klonen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 15:08

dutske schreef:
Wat als ze in de paarden gaan klonen ook, dat gebeurt met stukjes haar ed?
als er daar een of andere rijke stinkerd een stukje haar van salinero ofzo neemt, en dat paard gaat klonen...

Ik denk dat je wat meer weefsel nodig hebt dan alleen een haarzakje. En het succes van een paard is 30% erfelijk, de rest is opfok en opvoeding. Zelfs al zou er een tweede salinero worden gemaakt, het zal nooit dezelfde Salinero zijn, omdat hij de ervaring mist/ andere ervaringen heeft die de eerste heeft gehad.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 16:45

Ik weet niet wat ik ik hier van moet denken...

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 17:00

Wow dit komt heel goed van pas, want ik hou m'n eindpresentatie over klonen en er is wel eens eerder een kat gekloond (een lapjes kat) en daar kwam een grijs witte kat uit voort...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 11:44

Tja als dat mens daar nu haar geld aan uit wilt geven is dat toch haar zaak? Dat moet ze helemaal zelf weten.

Ik vind het klonen van dieren niet goed. Maar wat als ze straks zover zijn dat er mensen gekloont kunnen worden? Als ze mijn overgrootouders zouden gaan klonen sta ik vooraan te springen, maar ze zullen Hitler of Bin Laden gaan klonen. en daar gaat de wereldvrede. Nog sneller naar de klote dan dat het nu al gaat...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 11:52

Waarom sta je te springen bij je overgrootouders en niet bij Hitler of Bin Laden? Een mens is een combinatie van erfelijke informatie, en dingen die hij in zijn leven heeft meegemaakt. Kan best zijn dat een gekloonde Hitler de Nobelprijs voor de vrede gaat winnen, en een gekloonde Bin Laden atheist wordt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 11:54

Cassidy: BIJ WIJZE VAN...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 12:01

Je formuleert het anders wel erg raar.

En als die vrouw haar geld daar aan uit wil geven is het haar zaak. Maar indirect bevestigd ze wel (en betaald ze ook) voor nieuw research in die richting. Sommige dingen hoor je niet verder te willen onderzoeken. Anders kon het weleens zo uitpakken zoals Goethe al schreef: "Die Geister die ich rief, werde ik jetzt nicht mehr los."

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 12:06

Craignethan schreef:
Ik vond het vreselijk toen mijn vorige kat dood ging, we waren echt maatjes, maar bij dit soort dingen zie ik gelijk het verhaal van Stephen King, Pet Cematary voor me .....

Ik moest hier ook meteen aan denken... Krijg er ook rillingen van.
Ook moet ik denken aan dat gedichtje over 2 bruine ogen die vragen... Ik vind deze mevrouw zeer egoistisch, ze wil geen afscheid nemen van haar overleden kat. Ik wil niet weten hoe die kat is doodgegaan en hoelang zij het heeft proberen te rekken

Hoe ziek kun je zijn???

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 13:59

Amerika weer

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 20:30

Klonen vind ik eigenlijk niets , en zeker niet als t alleen is omdat je huisdier is doodgegaan, bij iedereen gaan huisdieren dood en je weet dat als je eraan begint. , alleen als t is om een dierensoort te redden ofzo omdat ze anders uitsterven vind ik t wel kunnen ... Trouwen, het is wel een lief katje Lovers

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 23:12

ik vind klonen zeker in dot geval niets! en een kat wordt ook gevormd door zn omgeving en zn ervaringen, dus die kat wordt hoe dan ook nooit hetzelfde als de overleden kat....
en idd, als ze hem niet kan missen, hoelang heeft ze zn leven lopen rekken Scheve mond

nee dit geld had ze beter aan zwerfkatten ofzo kunnen uitgeven, die hebben t veel harder nodig!!!