Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Cassidy schreef:Voor de eerste keer is in de USA een op bestelling gekloonde kater verkocht. "Little Nicky, een kater van negen weken, werd de opdrachtgeefster in Texas overhandigd. De kater kostte 50.000 Dollar (37.400 Euro) en is een kloon van de Kat "Nicky" die het afgelopen jaar op een leeftijd van 17 jaar gestorven is. "Hij is identiek, hij heeft hetzelfde karakter" zegt opdrachtgeefster Julie tegen Persburo AP. Haar volledige naam en woonplaats wilde ze uit Angst voor de tegenstanders van het Klonen niet genoemd hebben.
Het bedrijf Genetic Savings and Clone met vestiging in het Californische plaatsje Sausalito, die "Little Nicky" heeft geschapen, wil tot Mei voor het eerst ook een hond klonen. Het bedrijf hoopt op een grotere markt voor geklonde honden als voor gekloonde katten.
Het volledige artikel (in het Duits) staat hier
http://www.spiegel.de/wissenschaft/erde ... 57,00.html
Als ik me even voorstel hoeveel zwerfkatten er van dat geld onderdak en eten kunnen krijgen dat het klonen van de kat Nicky heeft gekost word ik er even stil van.
masja schreef:Wel gaaf! Ik vind genetica erg intressant, baal nog steeds dat ik nooit de moed heb gehad het te gaan studeren. Maar dit is natuurlijk wel een dikke doorbraak! Nu maar hopen dat er geen gekken mee aan de haal gaan!
dutske schreef:Wat als ze in de paarden gaan klonen ook, dat gebeurt met stukjes haar ed?
als er daar een of andere rijke stinkerd een stukje haar van salinero ofzo neemt, en dat paard gaat klonen...
Craignethan schreef:Ik vond het vreselijk toen mijn vorige kat dood ging, we waren echt maatjes, maar bij dit soort dingen zie ik gelijk het verhaal van Stephen King, Pet Cematary voor me .....