Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
eveline_B schreef:Vaak is er niet zoveel te doen aan die ogen. Ik heb ook konijnen die daar last van hebben (nee, ze zitten niet op de tocht). Maar hoeveel zalf ik er ook in smeerde, het ging niet over.
Het is wel belangrijk dat dit konijn niet in aanraking komt met de rest, omdat het besmettelijk kan zijn.
_inge_ schreef:Ik heb klein zilvers
Je kunt de komende tijd toch steeds even in je pauze langsgaan? Even schoonmaken met een servetje (geen watten) en afgekoeld gekookt water. Dan moet het gauw over gaan.
amandatjuh88 schreef:ik vindt als ik er voor moet zorgen dan kan ik hem net zo goed mee naar huis nemen en als die weer beter is weer terug geven..
gabyfedde schreef:Maar je hebt het dan wel over diefstal.
Ik zag ook heel zielige paarden in een wei staan waar de eigenaar ook niets aan deed, die kan ik toch ook niet zomaar mee naar huis nemen?
Ga dan in de pauze, of voor/na school even.
_inge_ schreef:Een oogje schoonmaken is nog geen drie minuten werk. Voor het konijn is het ook niet goed om steeds van omgeving te wisselen, helemaal niet als z'n weerstand al slecht is.
Ik zou het dus gewoon even voor schooltijd doen. En als je aanbiedt om in je pauze z'n oogjes te doen mag je vast wel even weg.
amandatjuh88 schreef:In de pauze mag dus Absoluut Niet... ( zijn naaiers bij ons op school ) en voor school tijd dan moet ik nog eerder uit me bed.. en dat beest ik zo taai als ik weet niet wat en hij kan echt wel tegen een stootje ( en het is niet ziek alleen vocht in zijn oog )
Lottew schreef:Als je op een dierenschool zit lijkt het me niet meer dan normaal dat de school zelf zorgt dat de dieren het goed hebben, op de meeste biologische scholen zitten konijnen de hele dag in hun hokje, vind ik al zielig genoeg. En het kan zeker een ziekte zijn, mijn vorige konijn had ook vieze ogen en is uiteindelijk, ook al heb ik haar toen goed verzorgd, blind geworden! Kijk maar ns op bijv. www.konijnen.nl, staan meerder ziekten die ze kunnen hebben. Als je m niet mee naar huis mag nemen zou ik wel naar de directeur of je mentor gaan, dat zij t maar oplossen!
collendoorn schreef:CLusius alkmaar zit ze.. heb je meer clusiusen in alkmaar dan? ze doet dierenverzorging
amandatjuh88 schreef:In de pauze mag dus Absoluut Niet... ( zijn naaiers bij ons op school ) en voor school tijd dan moet ik nog eerder uit me bed.. en dat beest ik zo taai als ik weet niet wat en hij kan echt wel tegen een stootje ( en het is niet ziek alleen vocht in zijn oog )
SANEX schreef:Rare school hebben jullie dan.
Bij ons op school is het zo geregeld dat elke maandagochtend onder begeleiding van leraren de hokken worden verschoond door leerlingen, alles wordt opgeschreven en bijgehouden in mappen.
In de pauzes worden de dieren verzorgt en gecontroleerd door leerlingen, elke 2 week weer een ander. Zo moet ik deze week voor de vogels en fazanterie zorgen.
Als er een dier ziek is wordt er meteen wat aan gedaan, ook weer door leerlingen met leraarbegeleiding, leer je meteen weer wat van
Je kan ook voorstellen om hooithee ( hooi laten trekken in gekookt water ) te geven, en idd de ogen schoon maken met gekookt afgekoeld water, dit kost weinig tijd, je kan het desnoods aan het begin of einde van de les doen, als je nog in dat lokaal of dierverblijf bent.