maargoed ik reed op de scooter naar huis, en ik zag iets op de weg liggen en had zoiets van huh?dat beweegt?? dus ik omgedraaid, lag er een konijntje op de weg, achterlijfje lag gedraaid en bewoog zn achterpootjes amper, met zn voorpootjes probeerde hij zichzelf richting de berm te slepen, al luid piepend! zo zielig!!
ik erbij gaan zitten, beestje was helemaal in paniek, aan de buitenkant was niets te zien, maar aan zn gepiep te hore wat ie deed als ie zn achterpootjes bewoog was er vanbinnen vanalles kapot

ik had echt zoiets van oliebol wat ga ik nu doen?! ben hem ff gaan aaien en hij werd helemaal rustig, deed zn oogjes dicht en t piepen stopte, dus k hoopte stiekem dat ie uitzichzelf aan t doodgaan was, maarnee znoortjes bleven bewegen als ie geluid hoorde, en zodra ik stopte met aaien begon het gepiep weer
dus ik rondgekeken naar iets zwaars om hem uit zn lijden te verlossen, maar er lag nix, bedacht me toen dat ik mn helm nog op had, dus ik t beestje nog ff geaaid, hij bleef rustig liggen en heb toen sorry tegen t beestje gezegd en hem met mn helm op zn koppie geslagen en gelukkig was hij meteen stil na 1 klap, ow dat was zo moeilijk om te doen!!! heb nog ff extra geslagen om zeker te zijn dat ie echt dood was en toen ik zeker was dat ie dood wads heb ik hem in de berm gelegd
ook al weet ik dat het t beste was om t beestje uit z lijden te verlossen, ik heb dat nog niet eerder zelf gedaan, ja wel door er met de auto overheen te rijden, maar nog nooit terwijl ik er zo dicht bij stond zegmaar
arm konijntje