Maya schreef:En waarom worden slachtkuikens zo snel mogelijk gemest? Om maar financieel uit te komen. Ze zijn daar nu op gefokt ja maar slacht je ze later, dan lijden ze eerst nog ondraaglijk. En je kan ze niet weer terugfokken, want de consument blijft gewoon verdommen om meer te betalen, doet ie gewoon niet

Ik moet eerlijk bekennen dat ik geschrokken ben van hoe ze met de kuikens omgaan, maar van de andere kant: zo'n beestje is doorgaans nog geen 2 weken op deze aardkloot. In hoeverre lijdt ie dan, vraag ik me af...
Citaat:
Legkippen in hokken zijn beter af, vanwege de sterke pikorde dan als ze in grote groepen moeten leven, daar worden ze pas levend doodgepikt, altijd de zwakken, die nu in hun hokken wel overleven. Moet je dan een grote "sociale" groep gaan regelen, waar de helft gewond rondloopt, en een kwart halfdood is? Dat is pas dierenwelzijn.
Wederom waar... Wij hebben god weet hoe veel kippen in een hele grote groep gehad. En inderdaad meer dan eens een dode kip er uit moeten rukken... Om over de geplukte exemplaren maar te zwijgen. Herschrijf het eens... Wat kun je beter doen: een paard 24/7 in zijn stal laten staan of het in de rijbak zetten waarop het doodgeschopt wordt door een ander paard?