Vinden anderen jullie huisdieren ook stom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Missy

Vinden anderen jullie huisdieren ook stom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 22:42

Nou, met uitzonderingen vinden de meesten mijn honden maar stom Boos!
Mijn honden zijn erg druk/lomp/enthousiast naar bezoekers toe. Lilo maakt het zelfs wel heel bont door onafgebroken vijf tot tien minuten lang tegen je op en voor je voeten te springen.
Als ze kon praten zou ze zoiets dan roepen: "hallohallohallohalloaaimeaaimeaaimeaaimeaaimehallohallohallohallohallo" Haha!

Ze springen erg vrolijk tegen je op, je wordt uitgebreid besnuffeld. Als je gaat zitten komen ze boven op je zitten en geven ze je veel liefde en een wasbeurt. Hoe vaak je ze ook van je schoot afkeild, They Will Be Back.
Het is vooral leuk als er al mensen zijn en iemand komt binnen. Als gekken rennen ze door de kamer, jumpen over alles en iedereen Cool (daarom moeten ze altijd achter als er bezoek is)
En als je denkt dat je veilig zit aan de hoge tafel heb je verkeerd gedacht. Bandit springt dan alleen onverwachts op schoot als er echt plek voor is, maar Lilo zal er alles aan doen. Die wurmt zich gewoon op schoot, als dat niet werkt neemt ze gewoon een grote aanloop en probeert het zo. En als dat niet werkt jumpt ze maar gewoon gelijk op tafel

Naja, een goede eerste indruk maken ze dan niet op mensen die honden hebben die pas na vijf minuten een oor optillen als je hun naam hebt geroepen Schijnheilig
Of saaie katten hebben ~~}> Vriendjes zijn?

Ik weet dan wel beter, mijn honden zijn echt wel schatjes. Maar soms is het echt wel vervelend als ik mijn honden wéér moet verdedigen tegenover mensen die vinden dat ze stom zijn.
Want dat zijn mijn honden dus NIET Lovers

Hebben sommigen van jullie hier ook last van of adoreert iedereen jullie beesten? Haha!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:19

hmm, ik heb een klein lui caafje, maar iedereen is verliefd op het beestje. Vooral alsie dan je handen voor de zoveelste keer begint af te lebberen. 1 iemand heeft zelfs al met um lopen tongen Tong uitsteken (caafje begon haar tong af te lebberen) kzal geen namen noemen (A)

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 12:09

voor de honden is negeren de beste manier..... die van ons springt ook tegen iedereen op onder het motto van ik-ben-bartje-en-ik-vind-jou-lief-of-jij-dat-ook-van-mij-vind-weet-ik-niet-en-dat-kan-mij-ook-geen-klap-schelen-want-aaien-doe-je-mij. En daarnaast spoort ze ook niet helemaal, ze gaat namelijk met haar wel gevormde kont in een kattenmandje liggen..... leuk om te zien als het mandje aan de kont blijft hangen bij het opstaan Haha!, voor foto zie mijn profiel.
Daarnaast heb ik ook een luie cavia, tenzij er een vrouw in de buurt is.... heb je hem nog nooit zo druk gezien, totdat ze zwangert is.... de andere beer blijft zich zelf showen aan de zeug, of ze nou zwangert is of niet, macho........
De konijnen zijn hier homo, net als een stel gerbils......

Al met al ben ik toch dol op deze dieren.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 12:19

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het idee heb dat jouw honden behoorlijk onopgevoed zijn... Onze hond is ook zo'n enthousiasteling, maar is ook naar zijn mand te sturen en blijft daar dan. Want wat met iemand die bang is voor honden? Tuurlijk vind jij jouw huisdieren de allerleukste aller liefste en allerfijnste dieren die er bestaan, maar dat hoeft niet voor iedereen te gelden! Mensen die onze dieren leren kennen vinden de hond erg leuk omdat 'ie zo vrolijk is, maar wel goed luisterd. Onze katten omdat ze zo vriendelijk en totaal niet bang voor vreemde zijn. Gaan bij iedereen op schoot liggen. En onze cavia's omdat ze zich rustig laten pakken en aaien, zonder weg te willen schieten. Heb nog nooit iemand negatief over onze dieren gehoord!

Missy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 13:59

Amable schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het idee heb dat jouw honden behoorlijk onopgevoed zijn...

Waar heb ik gezegt dan dat mijn honden niet luisteren en onopgevoed zijn? >;)
Ze luisteren zeker wel, maar zijn té enthousiast naar bezoekers toe. Ze gaan ook echt niet de hele avond zo door, het kalmeert heus wel weer en dan gaan ze ook gewoon liggen

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 14:05

Ik hou van dieren, maar ik vind 't knap irritant als ik door een stel hondebeesten besprongen wordt.
Helemaal als ik mijn nette kleren aan heb en de schatjes net buiten zijn geweest.
Ik beschouw het als onopgevoed als ze zich niet rustig houden als jij dat wilt.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 14:09

Iedereen adoreert mijn beesten Lovers Vork

Alleen mijn konijn vinden ze saai >;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 14:09

De mensen die hier komen vinden onze honden gelukkig leuk.
Ze zijn gelukkig ook niet zo dom om nette kleren aan te trekken als ze bij ons op bezoek komen Knipoog
Er lopen hier zes honden rond!

Als er vreemde mensen komen zorgen we dat de honden buiten zijn en ze er dus geen last van hebben.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 14:11

Nou ja, je komt toch weleens opgedoft iemand halen om uit te gaan?
Loop je naar binnen *blaf blaf spring spring*
Kan je je weer omkleden..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 14:13

Als er iemand hier opgedoft zou komen dan zorgen we gewoon dat de honden er niet bij kunnen komen, maar dat gebeurt maar heel zelden.

YetiKukcal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 15:48

Nicolletje schreef:
Ik hou van dieren, maar ik vind 't knap irritant als ik door een stel hondebeesten besprongen wordt.
Helemaal als ik mijn nette kleren aan heb en de schatjes net buiten zijn geweest.
Ik beschouw het als onopgevoed als ze zich niet rustig houden als jij dat wilt.

He Nicolletje! Je hebt t toch niet over Yeti he? Verward

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 15:53

Nee, tuulijk niet, dat is 1 piepklein hondje.
Ik heb het over de honden van Davlin zijn moeder, dat zijn 2 schapedoezen die niet van ophouden weten...
En hondetraining vinden ze zielig...
Als ik Dave dan op ga halen, lopen ze met zijn allen te roepen en te schreeuwen en die beesten likken en springen, op de bank, op mij, enz...keertje is leuk, maar mag ook ophouden.
Lisa is hier al he-le-maal niet van gediend bijvoorbeeld. Laat staan 2...

Niet iedereen houdt van honden he.
Laatst bijgewerkt door Nic op 05-11-04 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 15:57

is niks zieligs aan...... die van ons houdt wel op als ik haar op haar flikker geef daarvoor. Ik loop er namelijk ook weleens opgedoft bij en dan heb ik lichte kleding aan.......

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:12

Nou ik als hondenbezitter vind het knap irritant als ik door ander mans honden 5 minuten lang wordt besprongen of gelikt. Mijn eigen hond mag likken als ik dat goed vind anders ook niet.

HIj mag niet springen tegen bezoek, wel even een kijkje nemen en goededag zeggen maar als ze hallo hebben gezegd is het genoeg. NIet blijven zeuren of mekkeren als die mensen er neit van gediend zijn.

Te opdringerig of enthousiast waarbij ze dus 5 minuten lang NIET luisteren vind ik dus inderdaad onopgevoed overkomen. Uit ervaring helpt aaien vaak niet want dan blijven ze je bespringen en dergelijke en kunnen ze van mij als het aan mij lag een schop onder hun hol verwachten ofzo.

Lekekr als je je goed ekleren aanhebt......bleh nee dankje. Maar sommige mensen vinden het inderdaad de normaalste zaak van de wereld.
Er bestaan ook mensen die honden eng vinden of iets, nou dan moeten die maar niet op bezoek komen en dan vind jij het maar stom dat zij jou honden stom vinden?? Moet je ook niet zeuren als ze niet komen. Niet iedereen vind een hond, kat of paard leuk.

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:17

Missy schreef:
Mijn honden zijn erg druk/lomp/enthousiast naar bezoekers toe. Lilo maakt het zelfs wel heel bont door onafgebroken vijf tot tien minuten lang tegen je op en voor je voeten te springen.
Als ze kon praten zou ze zoiets dan roepen: "hallohallohallohalloaaimeaaimeaaimeaaimeaaimehallohallohallohallohallo" Haha!

Mijn hond is het tegenovergestelde van jouw honden...
Bij Tibbe is het juist "aaimenietaaimenietaaimenietofandersgrrr" Scheve mond
Maar bij negeren en het vertrouwen in de nieuwe vreemden en Tibbe is het gelukkig niet grom grom. Het is gewoon niet z'n allemansvriend. Dus daardoor vinden mensen hem 'stom'.
Ik kreeg ook een keer een opmerking, dat alle hond graag geaait willen worden en dat mijn hond dan maar 'raar' is als hij dat niet wil. Rolleyes

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:53

O dat heb ik niet hoor Lachen
Mensen vinden Pinkie (poes) heel mooi en lief en een vriendelijk karakter hebben en dat we een goeie band hebben Lovers
Toulouse (kater) vinden ze allemaal maar vreemd, maar wel heel grappig!
Maar hij is gewoon gestoord dus dat begrijp ik wel, hij maakt mensen snel aan het lachen...

Nee ik zou niet weten waarom en hoe iemand zou zeggen dat mijn katten saai of suf of lelijk of weetikveel wat zouden zijn?

Missy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 19:11

Met het aantal cursussen dat we met onze honden gevolgd hebben kun je niet NIET zeggen dat ze onopgevoed zijn. Onopgevoed is iets anders dan té enthousiast. En denk je nou werkelijk dat ze bezoekers mogen begroeten als ze net buiten zijn geweest??

Ik denk niet dat jullie een flauw benul hebben hoe het voelt als niemand ooit een positief woord over je honden over heeft Scheve mond

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 19:24

Je hebt toch honden voor jezelf? hoe kan dan een ander voor jou beslissen of een hond leuk is of niet?
Als honden zo springerig zijn vind ik ze echt niet leuk, vrolijke honden zijn leuk maar ik hoef niet besprongen te worden aan alle kanten en ze hoeven al helemaal niet over me heen te hupsen als zij vinden dat daar aanleiding toe is. Daarbij maakt het voor mij niet uit of ze net buiten zijn geweest of niet.
De kwantiteit van lessen is niet zo zeer belangrijk maar meer de kwaliteit. Het is ook niet alleen het uurtje les in de week bijv. maar het meest van de tijd is de hond toch thuis en zul je hem/haar ook daar moeten leren luisteren. Springen is snel gedaan hoor, knietje naar voren. Kan een paar keer duren maar dan is het echt klaar volgens mij en zoniet dan toch. Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen dat niet leuk vinden als ze doen zoals je het omschrijft. Wil niet zeggen dat de hond niet leuk is maar meer het gedrag. Vind dat dat aan jou is om eventueel te veranderen, dan zullen mensen heus anders reageren.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 20:28

ik vind het niet prettig als honden zomaar tegen me op springen, imo is dat toch een stukje opvoeding. er is een verschil tussen opdringerig en enthousiast, ik ken genoeg vrolijke, drukke, enthousiaste honden maar die springen NIET tegen iemand op! dat zijn gewoon hele leuke honden trouwens. Of jij je honden op die manier wilt opvoeden is aan jou natuurlijk, maar ik vind het niet raar dat mensen dat niet leuk vinden. Het zijn ook geen kleine hondjes zie ik in je profiel Haha!

De meeste mensen vinden mijn katten gewoon leuk trouwens, mijn katertje is een allemansvriend maar de poes is wat bang voor vreemde mensen.. die gaat dan gewoon naar boven Lachen

Missy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 20:50

Ik ga mijn honden niet veranderen voor een stelletjes zeikerds, ik hou van de manier waarop ze zijn.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 20:57

dan moet je niet moeilijk doen over het feit dat voor jouw gevoel niemand ze leuk vindt Verward

Missy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 20:58

Heb je enig idee hoe het is dan, om je honden constant te moeten verdedigen omdat iedereen zegt dat ze stom zijn?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 20:59

als je er niet tegen kan, verander er dan iets aan. Weet niet waar je nu naar toe wilt eigenlijk met dit topic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 21:03

Gelukkig vinden de meeste mijn hondjes wel leuk
Vinden ze dat niet Doei, doei

Ik ga van andere hun drukke kinderen toch ook niet zeggen dat ze onopgevoed zijn.
Moeten ze het eens wagen over mijn beestjes.. ~~}>

Missy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 21:10

Cheveyo schreef:
als je er niet tegen kan, verander er dan iets aan. Weet niet waar je nu naar toe wilt eigenlijk met dit topic

Ik wil niks aan mijn honden veranderen! Ik wil gewoon dat mensen eens ophouden mijn honden bij voorbaat al onopgevoed en stom te noemen.

En mijn doel van dit topic? Misschien wat troostende woorden en niet alle schuld in mijn schoenen. Maar veel bokkers vinden dat blijkbaar moeilijk, ik had ook beter moeten weten Rolleyes