cavia's, raak ze niet kwijt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

cavia's, raak ze niet kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 19:09

Wat is dat toch? Vrouwtjes ben ik zo kwijt, maar ik zit sinds juni al met 4 beertjes die ik aan de straatstenen niet kwijtraak. Mijn prijs is inmiddels al gezakt naar 0, als ze maar een goed tehuis krijgen (dus geen slangevoer ofzo)
Maarja, inmiddels zijn ze een maand of 5, en veel mensen willen toch baby's.

Iemand tips? (ben al bezig met de kinderboerderij hier, maar ik krijg de contact persoon niet te pakken)

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:19

heb je geen dierenwinkel in de buurt?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 19:22

die zitten met hetzelfde probleem, hebben nog 2 beertjes zitten uit een eerder nestje van mij, die zijn nu denk ik een jaar oud!

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:22

uhm Haha! uhm Haha! ik vind het wel leuk, kooi heb ik al Haha! Maarrr mijn vader vind t niks.. denk ik.. Scheve mond ff vragen of hij gratis cavia's wil.. kunnen die mannetjes bij elkaar, en wat voor kleur zijn ze Tong uitsteken

uhm mijn vader wil er geen 1.. jammer Haha!

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:23

ze zijn wel heel erg lief Lovers Maar als ik ze zou mogen zou het sowieso te ver zijn.. Nb voor een paar cavia;s Haha!

Dus ik kan je niet helpen..Hoop dat je nog wat vind

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:11

helaas, ik heb nog een caafje zitten. Behalve als jeme moeder zo gek krijgtdak er nog een mag, wil ik best hoor Knipoog

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 13:56

Gewoon geen cavia's meer fokken.
Er is een overschot aan knaagdieren en er zitten er genoeg in de opvangs.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 14:11

Dit is dus de reden waarom ik een paar jaar geleden gestopt ben met cavia's fokken. Nu leven hier nog steeds fokprodukten die we niet kwijt konden en die mogen hier lekker oud worden.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 14:12

Plaats ze eens op bokt!
Misschien dat je ze dan kwijt raakt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 14:16

Tinkelbel schreef:
Plaats ze eens op bokt!
Misschien dat je ze dan kwijt raakt Lachen

Heeft ze volgens mij al vaak genoeg gedaan. Knipoog

Tja, vrouwtjes knaafs raak je nou eenmaal eerder kwijt denk ik, ik weet ook niet waarom.
Overigens, ik zou ze zo van je over willen nemen, maar mijn ouders denken er helaas anders over, ze willen niet nog zo'n groot hok erbij en bovendien is er geen ruimte meer. Zonde. Lachen

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:38

Ik geluk dat een vriendin van mij 2 beertjes wou overnemen (zitten ook bij elkaar). Knipoog Maar ik zit nu ook nog steeds met een beertje. Ik wou maar 1 nestje fokken. Vond het zonde om cavia's te fokken die niet de juiste kleuren moeten hebben. Dus als ik ga fokken, fok ik ook voor echte rascavia's. Maar ik vind gezelsschapcavia's toch veel leuker, dus fokken zit er niet in! Haha!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:45

Zelfs de rascavia's raak je moeilijk kwijt.

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 19:09

De meeste goeie fokkers die ik kan, raken ze makkelijk kwijt hoor.. Het is zowiezo makkelijker dan bastaarden. Ik zou nu ook liever een rasechte zeug willen dan een kruising beer. Maar ben nu ook wel erg veeleisend geworden! Bloos!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 19:17

Joh ik heb dit jaar in de lente 1 nestje jonge konijnen gefokt.
Ik raakte ze aan de straatstenen niet kwijt.
Heb ze op laatst aan een handelaar moeten verkopen voor een kleine bijdrage , ze hebben me meer gekost dat ik er voor terug kreeg.
Maar hij staat altijd op markten en daar lopen kleine kindjes .

Maar ik heb dit jaar ook niet meer gefokt blijf er alleen maar mee zitten.
Volgend jaar maar weer eens zien
Ik heb 2 rasechte baardkonijnen, je zou zeggen dat is mooi spul

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 22:26

Shaienne schreef:
Gewoon geen cavia's meer fokken.
Er is een overschot aan knaagdieren en er zitten er genoeg in de opvangs.

Ik fok "zoveel" als ik kwijt kan. Het is dus niet zo dat ze opgefrot zitten en geen eten kijken en ik ze als laatste redmiddel maar weg doe.
Ik heb ook vaak zat cavia;s opgevangen, maar durf het niet meer aan ivm ziektes.
Ze zitten in ruime hokken en hebben niks te klagen, maarja, zolang ik hun heb, wordt er *helaas* niet gefokt.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 12:55

Zou het ook aan de regio liggen?
Hier is behoorlijk wat vraag naar knaagdieren.Ik heb 1 keer voor de lol een nestje konijntjes gefokt dat waren er 5 en ik heb er 35 euro voor betaald gekregen ook nog in 1 koop) waren dwergkonijntjes met "gewoon' wildkleur.
Ook mijn cavia's raak ik kwijt.
Ik fok voornamelijk voor mezelf als hobby en verkoop soms wat als er vraag naar is.Obelix heeft een cavia van mij gekregen de rest heb ik verkocht.Nu heb ik weer 3 baby's misschien houd ik ze misschien niet dat zie ik wel.
Ik vang trouwens ook cavia's op.Ik heb een geheel geisoleerde varkensschuur (zonder varkens) dus 40 hokken van 3 bij 1,5 meter. we zijn nu nog bezig met de buitenverblijven.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 13:40

Ik denk niet dat het aan de regio ligt maar aan de vraag op dat moment.
Het ene moment kun je makkelijk 7,50 euro krijgen voor een jonge cavia (zeker als hij of zij een speciaal kleurtje heeft) en het andere moment raak je ze aan de straatstenen niet meer kwijt.
Hetzelfde geldt voor jonge konijntjes.
Aan dierenzaken wilde ik niet meer verkopen want ik weet dat ze daar ook lang niet alles kwijtraken en op een bepaalde leeftijd gaan ze naar een handelaar die ze weer als slangenvoer verkopen.
Maar ook met particulieren gaat het niet altijd goed. Een groot deel komt er naar een jaar achter dat ze het toch eigenlijk niet zo leuk meer vinden en dan moet je ook maar afwachten waar ze terecht komen. Meestal loopt het dan ook niet erg goed af.
De realiteit is dat er veel meer wordt gefokt dan dat er vraag is dus een heel groot deel eindigt vroeg of laat als slangenvoer.
Voor mij dus geen knaagdierenfokkerij meer.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 21:15

Denk dat je bij een kinderboerderij weinig kans hebt, daar worden vaak dieren over het hek gegooit en dus zitten ze snel vol. Vaak moet je afstandsgeld betalen wil je ze echt kwijt.

Nadeel van beertjes is dat ze niet of heel moeilijk bij elkaar kunnen. tegenwoordig is het een rage 2 dieren te nemen, dus 2 vrouwtjes want castereren kost weer geld...

Helaas word er idd veel te veel gefokt met knaagdieren en zitten opvangs bomvol!

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 21:25

mijn moeder wil geen mannetjes omdat ze "volgens haar" meer stinken Verward

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 21:25

zelf hebben wij 2 vrouwtjes!

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 22:06

Niet fokken. Ik ben echt tegen het hobbyfokken van mensen met dieren ik vind persoonlijk dat je enkel zou moeten fokken als je het ras er iets ten goede mee doet dus met diertjes met een goede stamboom. Anders krijg je dus ook bij ratten is dit nu heel erg overschot.
Natuurlijk zorg jij goed voor je diertjes en is zo een nestje superleuk maar als iedereen zo denkt. Ik heb nu al 7 jaar ratten en zou dolgraag eens een nestje willen maar doe dit niet omdat ik weet dat opvangs ed overvol zitten. Als ik ooit eens een fokratje met goede stamboom haal uit een goede rattery dan misschien wel en zo een diertjes ben je wel meteen kwijt. Suc6 met het vinden van baasjes voor je schatjes.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 01:38

Melissa, dat hoor ik vaker, maar ik heb in 2 hokken 2 beertjes zitten, en dit geeft totaal geen problemen. Zolang je er maar geen vrouwtje bij zet, en ook geen mannetjes die je voor dekkingen gebruikt, die vechten vaak wel.

Quinzy: Ik fok niet zomaar, ik zoek beertjes en zeugjes bij elkaar uit zodat niet papa dochter dekt enzo. Ik fok gecontroleert. Nouja, ik fok op het moment helemaal niks.
We hebben een grote voliere + nachtverblijven waar de dames in zitten en 4 grote hokken in de schuur voor de beertjes en als ziekenboeg/kraamkamer. Dus op zich ruimte zat. Het is ook niet zo dat ze in de weg zitten ofzo, hoewel ik nu geen hokken vrij heb, maar ik heb toch niks drachtigs zitten. Maar deze waren bedoelt voor de verkoop, en dan valt het best tegen als je ze niet kwijt raakt.
En vooral omdat we van de zomer een peruvian en een sheltie hebben gekocht om wat nieuw bloed in de lijn te brengen. Maar zoals het er nu uitziet worden die iig volgend jaar niet gedekt
Nimber, als jij denkt dat je ze kwijt raakt, mag je ze komen halen, dat weet je

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 11:34

Stef, wij hebben ook weleens beertjes bij elkaar gehad inderdaad. Zijn jou beertjes broertjes (die bij elkaar zitten) Ik denk dat cavia's dan toch een stuk socialer zijn dan konijnen Haha!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 13:11

Broertjes maar ook andere afstamming, maar wel ongeveer tegelijkertijd geboren, dus ze zitten van jongs af aan bij elkaar

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 14:13

Ik heb hier een vader en zoon bij elkaar zitten die een jaar in leeftijd schelen en dat gaat al jaren hartsitkke goed.
In het begin wel even wat vechten maar nu zijn het dikke vrienden.
Een andere man die ik teruggekregen heb kan helaas absoluut niet meer bij andere mannetjes, die blijft vechten. Tot bloedens toe.
Ik heb nu alleen nog maar mannetjes en mijn ervaring is dat ze over het algemeen knuffeliger worden dan vrouwtjes!
Ze stinken zeker niet harder, dat is een grote fabel.