stellentje dierenbeulen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miekelover

stellentje dierenbeulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 20:59

Wij liepen in een straatje van El quesier (Egypte) en we kwamen voorbij een slager. En deze diertjes zaten te wachten totdat ze geslacht werd. Er zat zelf een lief konijntje bij.

Afbeelding
lief konijntje
Afbeelding
Afbeelding

het stonk er verschrikkelijk. En eerst mochten we er geen foto;s van maken maar toen we ze een pen gaven mochten we dat ineens wel Verward

love_nadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 21:01

zielig

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 21:02

tja, het is best zielig, maar wat kun je eraan doen

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 21:04

In legbatterijen zitten ze krapper hoor.
Verder eet ik ook kip, dit is alleen wat verser dan bij ons uit de supermarkt.
Konijn smaakt ook goed, dus ik zie het probleem niet...
Trouwens, als jij poept ruik je ook niet naar rozen, en dat is met kippies net zo.
Kom op joh, het is een andere cultuur, maar dat betekent niet dat het allemaal slecht is, het is gewoon anders.

Talisa

Boos!:( Stoom uit je oren

DeSa

Kowloon1 schreef:

niks
zo gaat dat met die dieren Verdrietig

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 21:08

ja ik vind het gewoon raar. Dat die beestje op straat staan. Zet ze dan binnen.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 21:24

Ik vind het altijd wel zielig om dat zo te zien.... beestjes hebben ook een leven!

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 21:36

In Korea zou je dus ook zoiets kunnen aantreffen maar dan met honden!

Afbeelding

Afbeelding

Hoe brutaler dat ze worden gedood, hoe beter het vlees zou zijn. Ze geloven namelijk dat hondenvlees hen gezonder zou maken maar dan alleen als de hond werd doodgeknuppeld of nog ergere methodes!

Ik vind die kippen daar dan nog meevallen hoor!

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 21:37

ja oke maar ik vind het toch een vreemd gezicht zo midden op straat. Maar egytenaren staan bekend in paardenmishandeling

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 21:41

Ik ga met Billy mee.

Ga hier eens kijken in de legbatterijen, mestbedrijven. Je hebt een hele vette kans dat deze kippen gewoon vrij hebben losgelopen....... en nu zitten ze buiten in een kooi te wachten op diegene die ze koopt voor de soep........... vind het verre van zielig Haha!

brasko1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 21:42

ahh egt niet normaal hoe sommigen mensen zijn! Huilen

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 21:43

miekelover schreef:
ja oke maar ik vind het toch een vreemd gezicht zo midden op straat. Maar egytenaren staan bekend in paardenmishandeling

Egyptenaren staan erom bekend dat ze eerst eten kopen voor hun kinderen en dan voor het paard. Niet leuk, maar het is niet anders.
Ik spot hier toch echt een pennymeisje

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 22:01

Billy schreef:
Egyptenaren staan erom bekend dat ze eerst eten kopen voor hun kinderen en dan voor het paard. Niet leuk, maar het is niet anders.
Ik spot hier toch echt een pennymeisje

tja zo gaat het daar.
mensen weten daar niet beter, dankzij brooke komen ze een heel eind.
maar het zijn wij mensen die onze dieren verafgoden, door ze zo te behandelen alsof het mensen zijn. als we allemaal eens gaan beginnen om ons paard als paard te behandelen, wat zouden er veel ruitersportzaken failliet gaan Haha! Maar kunnen het ons veroorloven, om het beste voor ons dier te kopen, daarzo is het bittere noodzaak, het gaat om hun avond eten en toekomst, en hoe ze de dieren vervoeren en onderhouden dat zal hun een "worst"zijn. als ze die avond maar hun gezin eten kunnen geven Scheve mond

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 22:15

Ik vind het ook super zielig.
Ik kan daar echt niet tegen,maar het gebeurd nou emaal Boos!
Ik heb ook een keer kippen op straat zien staan,dan moest je er een uitzoeken en laten afslachten(hebben wij niet gedaan hoor!) :S

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 22:16

En weet je, die mensen zijn voor hun dagelijkse eten totaal afhankelijk van dat paard......... het is pure onwetendheid. Als het paard dood gaat hebben hun niks meer te eten......

Het is een harde wereld hoor, de wereld van echte armoede......... wij kunnen ons met de beste wil van de wereld niet voorstellen hoe het is om zo te moeten leven en werken

nancy_d

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 22:27

aaaaawg!!! wat zielig!! en vooral van die hondjes.. arme puppies..!! Huilen
x-je nancy

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 22:32

helemaal met Gijsenkim eens Lachen

Het is gemakkelijk gezegd vanuit hier op onze luie kont op onze stoel in ons groot huis achter onze computer en onze paarden als leuke vrijetijdshobby.

Maar die mensen daar moeten dagelijks vechten tegen de honger. Die hebben die paarden en al die andere dieren niet voor hun leuke hobby, maar gewoon omdat ze nodig zijn om het werk te verrichten en geld binnen te halen om eten te kopen. En met dat geld kunnen ze nog niet overdreven veel tot weinig kopen, dus een goede verzorging kunnen ze niet aan hun dieren geven, maar ze hebben ze nu eenmaal nodig. En wij hebben het hier heel gemakkelijk, met al onze mooie maneges, handelsstallen, privelessen en noem maar op, die mensen hebben geen tijd en geld om te leren fatsoenlijk met dieren om te gaan. Gelukkig dat er Brooke nog iets, die helpt de mensen nog op weg.
Daarom vind ik het nergens op slaan dat men Egyptenaren maar gelijk met dierenbeulen gelijk stelt, ze kunnen er zelf ook niets aan doen.

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 23:28

Niet alleen uit armoede hoor, ze eten allerlei dieren wegens wat ze allemaal denken! Lees dit eens maar! Ik denk niet dat dit over 'arme mensen' gaat! Ze doen het alleen maar omdat het geneeskrachtig zou zijn! Ik vind dit toch maar barbaars en ga er niet mee akkoord!

Afbeelding[/quote]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 23:32

´t is misschien wel zielig...maar ik denk dat de meeste mensen die het zielig vinden ook iedere week wel een stuk vlees naar binnen gewerkt hebben en hun frikandelletje bij de snackbar ook niet laten liggen...wie weet zijn die dieren goed af!! miss zaten ze wel in een inimini kooitje..das pas zielig!!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 23:39

Hmm ik denk idd dat die diertjes nog wel een beter leven gehad dan die arme dieren in die productiekampen hier Boos!
Maar dan nog kan ik er absoluut niet tegen om een dier te zien waarvan je weet dat het wordt geslacht En dat heeft niks met pennymeisje te maken hoor Verward

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 23:54

Ik vind eerlijk gezegd dat je om zulk soort dingen niet mag zeuren als je nog niet totaal veganist bent. Ik heb pas bij ANW een filmpje gezien over kippen, nou dan zaten die karren heel wat voller Boos!.

(niet banketstaaf bedoelt, ik kan hier ook niet tegen )

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 11:05

Vanneke, ik denk dat je China en Egypte niet bepaald kunt vergelijken qua cultuur.
China is over het algemeen veel rijker dan Egypte, de leefomstandigheden zijn totaal anders.
En eerlijk gezegd is een dier een dier, waarom zou je wel een koe kunnen eten maar geen hond?
IK moet er zelf niet aan denken, maar nuchter bekeken is vlees gewoon vlees en kun je het eten.
Wij hebben alleen een cultuur die honden als huisdieren houdt en bij ons is hond eten niet algemeen geaccepteerd.

Rakkertje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 11:11

Kowloon1 schreef:

idd Scheve mond Niks.....

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 11:17

Ik ben het helemaal met Billy eens. Een legbatterij heeft het zowiezo erger, die zit in een nog kleiner hokje en kan nieteens buiten zijn. Die kippen op die foto zullen er echt niet jarenlang inzitten...