Wie doet er nog behendigheid met zijn hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Speedster

Wie doet er nog behendigheid met zijn hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 13:07

Ik doe behendigheid met mijn twee honden (met de ene al een jaar en met de andere sinds twee weken). Ze vinden het allebei geweldig! *LOL* Ik vroeg me af of er nog meer bokkers zijn die dit met hun hond doen en of ze het goed doen (de hondjes dus) en net zo leuk vinden als die van mij.

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 13:54

Als ik met Tibbe de vervolg gehoorzaamheids cursussen gedaan hebben ga ik behendigheid met hem doen. Lachen
Lijkt me erg leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 14:09

ik doe het wel met mijn hondje maar niet op curses...ik verzin zelf een hindernisje enzo.

Luca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 15:01

hoi, hoi,

Ik train 2x per week behendigheid met mijn Jack Russel en we lopen wedstrijd in de Asmall klasse.
Het is heel leuk om te doen en mijn hond gaat als een speer (nu ik nog), ik hou haar dus echt niet bij als ze op volle snelheid door het parcours gaat. Maar leuk is het zeker.

groetjes,

Bayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 18:31

Het lijkt mij ontzettend leuk om te doen. Alleen heb ik een labrador en die staan nogal bekend om fracturen/letsels aan hun gewrichten. Na een vakantie intensief wandelen en mijn hond kennende gekke sprongen makent loopt hij soms mank. Dus denk ik niet dat behendigheid iets voor haar is... Maar het lijkt me heel leuk Lachen

edit: dt-fout Scheve mond

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 18:46

Ik zit nu op de puppycursus met mijn puppie (zie profiel), en dat ging tot 2 weken terug echt heel erg goed. Nu is hij snel afgeleid, en ik krijg niet meer zo snel iets van hem gedaan. Ik heb nu andere beloningssnoepjes gehaald, en meneer heeft weer interesse Haha!. Soms moet je een beetje gemeen zijn he Knipoog. Morgen om 11.30 gaan we weer, en over 2 weken doen we examen Lachen.

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 19:59

Het lijkt me heel leuk maar met ons hondje gaat dat niet,hebben namelijk een Engelse Bulldog.Ik maak wel eens van de mini hindernisjes Tong uitsteken vindt ie heel leuk maar is niet zo goed voor hem.Ook wordt hij best wel snel moe!!

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:05

Ik doe ook behendigheid met één van mijn hondjes. Helaas heeft die een raakvlaktrauma, zodra ze over een raakvlaktoestel moet is ze weg. Verward

Maar met de jumping is ze altijd één van de snelste en dat vind ze wel helemaal geweldig Lachen

meimei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 21:09

jaaa!!!:D ikke met mn kooiker hondje Centa
hieronder een paar foto s van dr:)
Agilty gaat Super met dr! ze vind het heel leuk en ik ook:) ze is altijd super snel:P we hebben thuis ook de paaltjes, de wip, band, en wat sprongetjes gemaakt:) paaltjes kan ze echt heel snel zal wel eens een foto maken ziet er heel grappig uit.

TIP: voor de mensen die zelf thuis hoogte sprongen willen oefenen:
koop een paar bamboe stokjes bij t tuincentrum (zijn niet duur) koop een zak wasknijpers. Steek 2 bamboe stokjes in de grond, klem aan beide bamboe stokjes op de hoogte dat jij de sprong wilt een wasknijper. en dan nog een wasknijper haaks op de andere wasknijper en dan hebje eensoort van lepel. achtig iets...daar op leg je dan t 3e bamboe stokje en voila je hebt een sprong. (pb maar als je het niet snapt)

mn hond in actie op t strand met dr bal dinges btje scheve foto maja
Afbeelding

Afbeelding

mn kleine fotomodel Clown
Afbeelding

mn hond die Bokt promoot
Afbeelding

Aub geen commentaar over dat mn hond aan de nogal dikke kant is ... ik weet t Haha! Schijnheilig ze moet maar weer eens op sperzibonen diet

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 10:29

Wat leuk, nog meer agility-fans op bokt!
@ Louiza: Handig dat je thuis ook lekker met haar kan jumpen! Dat is wel ideaal, want sommige toestellen leren ze in het begin nogal moeilijk en dan is het handig om tussen de lessen door nog eens wat te kunnen doen (bijvoorbeeld de paaltjes).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 10:54

siets schreef:
Ik zit nu op de puppycursus met mijn puppie (zie profiel), en dat ging tot 2 weken terug echt heel erg goed. Nu is hij snel afgeleid, en ik krijg niet meer zo snel iets van hem gedaan. Ik heb nu andere beloningssnoepjes gehaald, en meneer heeft weer interesse Haha!. Soms moet je een beetje gemeen zijn he Knipoog. Morgen om 11.30 gaan we weer, en over 2 weken doen we examen Lachen.

ik ga op puppy cursus met m´n kitten Knipoog

meimei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 12:14

Speedster schreef:
Wat leuk, nog meer agility-fans op bokt!
@ Louiza: Handig dat je thuis ook lekker met haar kan jumpen! Dat is wel ideaal, want sommige toestellen leren ze in het begin nogal moeilijk en dan is het handig om tussen de lessen door nog eens wat te kunnen doen (bijvoorbeeld de paaltjes).

jaa echt super!
de paaltjes heeft ze hierdoor heel snel geleerd.
je moet trouwens ook weer niet te vaaak trainen want dan hebje misschien de kans dat ze er geen lol meer in hebben
maarja tot nu toe heb ik alleen maar honden gezien die er hardstikke veel plezier in hebben OK dan!

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 12:20

Bij ons doen ze aan het eind van de les nog een kwartiertje flyball. Tess vindt er naar mijn idee niks aan, want ze laat na een paar passen altijd gewoon de bal vallen en loopt door. Ze heeft pas twee keer meegedaan, maar zou ik nu al kunnen concluderen dat flyball niks voor haar is, of gewoon blijven proberen? Bailey daarentegen was vanaf het begin wild op de bal.

meimei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 13:54

Wie van jullie traint trouwens door in de winter?
ik niet ivm harde bodem maar misschien iemand die binnen lest?

Luca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 15:00

Ja, hoor, hier trainen we gewoon door, alleen hebben we een winterstop van ong, 3 weken (periode kerst, oud- en nieuw).
Is goed te doen en de bodem blijft prima, alleen als het gesneeuwd heeft en daarna gevroren, gaat het soms niet door, maar zo vaak heb je dat in Nederland niet Lachen

groetjes, Corrie

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 15:42

*meldt*
Onze hond loopt wedstrijden en zit nu in de B1.
Dit is helaas de enige foto die ik online heb staan, hier is ze met haar trainster de paaltjes aan het oefenen.

Zelf loop ik ook wel eens een training mee, (en heeeeeel soms een wedstrijd) maar ik laat het graag over aan haar trainster. Ze heeft met haar man een eigen behendigheidsbaan en geven ook les. Zijn al meerdere malen naar het EK geweest.

Afbeelding

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 08:55

Wij trainen het hele jaar binnen in de manege waar mijn paard staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 09:10

Ik doe aan KNPV hondensport, worden ze ook erg behendig van
www.hondensport.nl
In de winter trainen we gewoon buiten door.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 13:30

ik doe met onze maltezer ook behendigheid.

en met onze labrador frisbee

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 13:33

Ik heb met mijn mechelse herder ook altijd behendigheid gedaan, ben zelfs clubkampioen geweest (combi van behedigheid op tijd, vrij parcours, en gehoorzaamheid). Jammer genoeg heb ik hier mee moeten stoppen ivm gezondheid van de hond.

Wel jammer hij vond het altijd geweldig, zaterdag s middags na het eten kwam hij al aan met z'n bal als teken dat hij wilde gaan trainen Haha! . Ze wist precies wanneer we moesten!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 14:45

Skipper schreef:
. Ze wist precies wanneer we moesten!

nee hoor. honden kennen geen tijd. honden zien aan de manier van doen rituelen wanneer de hond wat gaat doen!! als jij werkt weet de hond op de zaterdag dat je bv rustiger gaat eten of eerst de was gaat doen. dan weet de hond dat je iets gaat doen. echt honden kennen geen tijd!!

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 15:36

Dat bedoel ik ook, de eerste dag dat ik hele dag thuis was (zaterdag) na het eten s middags gingen we altijd en zodoende wist hij wanneer we gingen. Dus hij wist precies wanneer we moesten (hij was wel altijd te vroeg Haha! ) dus ik bedoel precies hetzelfde als jou alleen niet de tijd maar idd ook aan de hand van bepaalde rituelen of dagindeling!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 15:40

Skipper schreef:
Dat bedoel ik ook, de eerste dag dat ik hele dag thuis was (zaterdag) na het eten s middags gingen we altijd en zodoende wist hij wanneer we gingen. Dus hij wist precies wanneer we moesten (hij was wel altijd te vroeg Haha! ) dus ik bedoel precies hetzelfde als jou alleen niet de tijd maar idd ook aan de hand van bepaalde rituelen of dagindeling!

klassieke conditionering genoemt!

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 23:02

Ja ik doe ook behendigheid met mijn labradorteefje. Mijn lab reu was te lomp en was meer met zijn omgeving bezig dan met de hindernissen. Mijn teefje kan het goed. We doen geen wedstrijden, puur recreatief. Heb ook behendigheid met onze jack gedaan. Supersnel, maar mag niet meer vanwege knieschijfluxatie in lichte vorm. Mijn lab teefje is heel veelzijdig. Naast de behendigheid doen we ook nog aan jachttraining, ook recreatief en zonder echt wild.
groetjes Cindy

Cellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 14:08

Wij doen het nog niet, omdat we eerst op een vereniging zaten waar je eerst zoveel cursussen moest lopen voordat je behendigheid mag doen. Aangezien mijn hond té druk is voor de hele tijd lopen en gehoorzamen, vond hij het niet leuk Haha! Wel hebben we 1 keer een beker gehaald *LOL*
We gaan nu in Rotterdam kijken, als dat bevalt gaan we dat een keer per week doen!
Voorderest hebben we een bos in de buurt.. dus daar huppelt hij ook elke dag rond!