Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Annechien schreef:ook al zijn ze niet in orde, als je aan het spelen bent met hem of je wilt hem op zijn plaats zetten omdat hij in de bank bijt en ze grommen gelijk bestraffen. Als je het nu niet doet loopt ie nog verder over je heen! Want hij heeft voor je ouders namelijk wel respect. Bij zijn snuit beetpakken en erin knijpen. Dat is voor hem een teken dat jij hoger staat. Als je het nu niet doet zit je binnen kort met de gevolgen!
kim20 schreef:het eerste is echt uitdagen kijken hoever hij bij jou kan gaan. niet intrappen en echt consequent blijven. je kan het beste niet foei maar nee zeggen als hij iets niet mag doen dan kom je duidelijker voor de hond over. maar tik hem aub niet op zn zwarte dop, is ongeveer het zelfde als je bij een jongen in zn ballen trapt en dat doe je ook niet als iemand niet luistert(toch).zn neus is heeel erg gevoelig. je kan beter dan idd 1 hand onder de snoet leggen en 1 er over heen pakken. dat betekend over de snuit bijten en dat is een dominate houding tegen over de hond.Wij hebben een duitse dog pup van bijna 4 maanden oud. Als ik hem bestraf voor bijvoorbeeld in het bankstel bijten doe ik dat in eerste instantie met mijn stem. FOEI!
Het eerste wat hij dan doet is grommen en nog een keer in de bank bijten. Hij krijgt dan een tik over zijn neus. Vaak probeert hij mij dan te bijten.
Dit laat ik natuurlijk niet toe en duw hem met zijn hoofd op de grond, totdat hij opgeeft. Vaak is het daarna wel goed en gaat hij beledigd naar zijn plaats. Ik denk dat dit gewoon uitdagen is.
Maar dan het volgende. Als we aan het spelen zijn en ik kom te dicht met mijn gezicht bij zijn hoofd begint hij ook te grommen. Dit is een ander geluid dan wat ik hiervoor beschreef. Als ik mijn hoofd weghaal is het goed. Als ik mijn hoofd niet weg haal gaat hij steeds harder grommen en uiteindelijk hapt hij naar mijn gezicht. Dit doet hij ook als hij gewoon rustig ligt en ik kom bij hem liggen.
Wat moet ik hiermee?
Ik ga zeker met hem naar cursus.