Hond doodgereden.......

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myrz

Hond doodgereden.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 20:00

Haay!
K las vandaag in De Haarlemmer, zo'n krantje hier, dat een man zijn hondje van 2 ging uitlaten. Toen liep dat hondje vlak naast het fietspad, er kwamen 2 gekken op een scooter aan gereden, en die zijn zo dwars over het hondje gereden.... Scheve mond
Gevolg: Hondje dood.....gewoon om niks hebben ze dat beestje overreden...
Dat kan toch niet waar zijn? Huilen

Waar gaat dit heen?

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 20:07

Nou wat belachelijk zeg! achterlijke mensen in de wereld!

Missy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 20:18

Scheve mond Boos!
Vanochtend stond er in de krant een grote foto van een eendenkuikentje met een gebroken pootje. Twee losers hadden de eenden bekogeld met stenen, twee waren er dood. Ophangen die lui Boos!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 20:21

Stoom uit je oren

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 20:25

Wat een eikels! Boos!
Mijn hond is vroeger ook aangereden door een scooter, die scooternerd reed gewoon verder Boos! arme beest is nog steeds bang voor alles wat wielen heeft en flink wat geluid maak...

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 20:29

Verplaatst van Algemeen naar Beestenboel.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 23:06

Het wordt ook steeds gekker in de wereld. Als ik voor mijn werk aan de honden uit laat, moet ik ook een stuk langs het fietspad. Je moet echt heel goed op letten, dat je zelf aan de buitenkant loopt en je honden in de berm. Bij ons mogen ze op dat stuk al helemaal niet rijden omdat het binnen de bebouwde kom is, ze doen gewoon of ze gek zijn en rijden met een rotgang langs je heen. Vroeg of laat gebeuren er bij ons ook nog een keer ongelukken.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 23:08

Zinga schreef:
Wat een eikels! Boos!
Mijn hond is vroeger ook aangereden door een scooter, die scooternerd reed gewoon verder Boos! arme beest is nog steeds bang voor alles wat wielen heeft en flink wat geluid maak...

Onze reu word er juist kwaad om, als ze dan vlakbij zijn springt hij (als hij een pesthumeur heeft) erop af. Wat dat aan gaat, hoop ik een keer dat zo'n figuur flink hard onderuit gaat. Dat ze er wat van leren, al zal dat wel niet. Sommigen zijn echt zo dom als de achterend van een koe...

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 23:09

Jee wat een aso's Boos! onschuldige dieren doodrijden. hier kan ik me dus echt zo kwaad om maken Boos!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 23:13

Het erge is dat je er maar bar weinig aan kan doen. Behalve ze van die scooter af schoppen als je de kans krijgt.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 23:13

Lenn schreef:
-:(-

niks aan toe te voegen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 23:15

wat een idioten!!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 09:58

Bij honden rem ik altijd af helaas weet je niet wat ze doen. Vaak springen ze opeens opzij en heb je de kans dat ze onder je brommer springen. Eigenaren lopen vaak ook niet goed met hun hond en letten niet op. Ze hebben vaak de lijn te lang en zien niet dat er een fiester of een brommer aankomt. Heb zelf 2x een haas tegen/in mijn voorwiel gehad van mijn brommer kan je zeggen dat je daar niet om vraagt maar ja dieren blijven onvoorspelbaar.

Ik begrijp je verhaal niet helemaal het komt zo over alsof die jongeren express die hond overreden en dat lijkt me sterk als de eigenaar er naast loopt?? Sorry volgens mij konden die jongeren er ook weinig aan doen al reden ze te hard en hond springt opeens voor de brommer.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:21

Prisca schreef:
Bij honden rem ik altijd af helaas weet je niet wat ze doen. Vaak springen ze opeens opzij en heb je de kans dat ze onder je brommer springen. Eigenaren lopen vaak ook niet goed met hun hond en letten niet op. Ze hebben vaak de lijn te lang en zien niet dat er een fiester of een brommer aankomt. Heb zelf 2x een haas tegen/in mijn voorwiel gehad van mijn brommer kan je zeggen dat je daar niet om vraagt maar ja dieren blijven onvoorspelbaar.

Ik begrijp je verhaal niet helemaal het komt zo over alsof die jongeren express die hond overreden en dat lijkt me sterk als de eigenaar er naast loopt?? Sorry volgens mij konden die jongeren er ook weinig aan doen al reden ze te hard en hond springt opeens voor de brommer.

In het verkeer moet je altijd vooruit kijken. Ik heb zelf ook een scooter gehad en keek voor me uit. Zie je kinderen spelen? hoor je af te remmen omdat je niet weet wat ze gaan doen. Als ik iemand met een hond/paard oid. zie lopen rem ik ook af. Ik hou iig in de gaten, of mensen mij ook gezien hebben. Daar komt bij, ik vind het asociaal om met zo'n rot gang mensen te passeren!

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 15:03

Jezus wat een PIEP!!

Ik rij ook altijd voorzichtiger bij dieren.....

Myrz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 20:25

Prisca schreef:
Sorry volgens mij konden die jongeren er ook weinig aan doen al reden ze te hard en hond springt opeens voor de brommer.

Nee...jij leest het verkeerd, de hond liep gewoon 'rustig' naast het pad en die jongens konden er zo met een boog om heen rijden, maar dat was zeker weer teveel gevraagt....... Stoom uit je oren

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 10:58

Verdrietig

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 13:33

mensen maken de wereld kapot Verdrietig

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 16:32

Asociaal van die jongeren dat ze niet beter uitgekeken hebben. Boos!
Toch denk ik niet dat ze het met opzet gedaan hebben, daar heb je wel érg veel lef voor nodig, als de eigenaar erbij loopt.
En die eigenaar kan ze helaas niks maken, je mag eigenlijk niet met onaangelijnde honden over straat.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 19:32

jeetje zeg, waren ze ook doorgereden?

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 19:42

Dit vind ik nou echt gemeen... Stoom uit je oren

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 22:59

Ik weet allang dat mensen zo zijn. zo was ik ooit aan het buitenrijden op een zandweg naast het kanaal en toen vond een aso in een porsche het ook nodig om over mijn hond heen te rijden, ze trok nog net ZELF haar koppie terug, anders was ik haar kwijt geweest. En zo zijn de mensen.

Myrz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 11:01

Desiree schreef:
Ik weet allang dat mensen zo zijn. zo was ik ooit aan het buitenrijden op een zandweg naast het kanaal en toen vond een aso in een porsche het ook nodig om over mijn hond heen te rijden, ze trok nog net ZELF haar koppie terug, anders was ik haar kwijt geweest. En zo zijn de mensen.

Dat soort mensen zijn er teveel van op deze aardbol...

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 13:45

MISTRAL94 schreef:
In het verkeer moet je altijd vooruit kijken. Ik heb zelf ook een scooter gehad en keek voor me uit. Zie je kinderen spelen? hoor je af te remmen omdat je niet weet wat ze gaan doen. Als ik iemand met een hond/paard oid. zie lopen rem ik ook af. Ik hou iig in de gaten, of mensen mij ook gezien hebben. Daar komt bij, ik vind het asociaal om met zo'n rot gang mensen te passeren!

Tja tuurlijk hoort dat ik doe dat al jaren met mijn scooter. Helaas andere niet maar dan NOG denk ik niet dat die jongens bewust een hon dover rijden. Een dier springt zo opzij onder je brommer reeds meegemaakt.

Helaas is de trend van de jeugd opdit moment dat een brommer HARD moet gaan en weinig rondkijken in het verkeer. Ze scheuren vlak langs mijn paard en vinden het nog normaal ook. Ik vind dat er voor beide partijen wat te zeggen is. Ene kant wie laat zijn hond loslopen op een fiestpad??. Hou hem dan in iedergeval bij je en als je wat hoort roep je hem. Aan de andere kant rem wat af als je iemand ziet lopen of het nu alleen een mens is of mens met hond.

Dan nog denk ik echt dat ondanks te hard rijden niet alle schuld bij de jongens moet schuiven.

Myrz was je erbij toen het gebeurde?.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 14:31

Prisca schreef:
Tja tuurlijk hoort dat ik doe dat al jaren met mijn scooter. Helaas andere niet maar dan NOG denk ik niet dat die jongens bewust een hon dover rijden. Een dier springt zo opzij onder je brommer reeds meegemaakt.

Helaas is de trend van de jeugd opdit moment dat een brommer HARD moet gaan en weinig rondkijken in het verkeer. Ze scheuren vlak langs mijn paard en vinden het nog normaal ook. Ik vind dat er voor beide partijen wat te zeggen is. Ene kant wie laat zijn hond loslopen op een fiestpad??. Hou hem dan in iedergeval bij je en als je wat hoort roep je hem. Aan de andere kant rem wat af als je iemand ziet lopen of het nu alleen een mens is of mens met hond.

Dan nog denk ik echt dat ondanks te hard rijden niet alle schuld bij de jongens moet schuiven.

Myrz was je erbij toen het gebeurde?.

Wie zegt dat het hondje losgelopen heeft? Of ik moet er overheen lezen.
Als zou die hond opzij springen, jij hoort met een boog om iemand heen te rijden en niet vlak er langs. Als jij genoeg ruimte laat en niet te hard rijdt, dan heb je tijd genoeg om te reageren. Je hebt gelijk dat ze tegenwoordig, niet meer uit hun doppen kijken en dat het allemaal maar hard moet. Maar zoals altijd, zijn daar de onschuldige mensen de dupe van.