Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
). Als ie erg enthousiast is kan ie ook heel mooi op zn achterpootjes staan, dus daar komt ooit ook nog wel een commando aan vast
) Zit, Poot, andere poot, lig, dood, kus, high five, mooi zit, uhm uhm ik weetniet hoe dat heet maar *zoekt foto
* Klik,Springen kan die ook nog

Ben er nooit echt serieus mee bezig geweest alleen tijdens een clickertrainingscursus met mijn hond Bo die via school georganiseerd werd.
) kon pootjes en kusjes geven op commando en kwam als ik hem riep.
Ook: zit, down, rol om, pootje (high five), andere pootje, alle pootjes, springen op commando, op zijn achter poten lopen (hoog) apporteren, aan de voet, kom voor, vooruit, volgen aan de fiets, volgen aan de step, volgen bij het skeeleren, zigzaggen om de pionnen, longeren, kusje geven. Phoe en verder weet ik het niet meer.
Ik gebruik meestal voor meerdere dingen dezelfde commando's (gebaren zijn dan wel anders). Maar ik zal er een paar opnoemen over Lady, hond van 12,5 jaar dat heel haar leven op 3 (;() poten loopt (linkervoorpoot is verlamd): zitten, liggen, dood liggen, plat liggen (hoofd op de grond), bank (springt op de bank), poot (zowel linkervoorpoot als rechtervoorpoot) terwijl ze ligt, poot (ook beide) terwijl ze zit, poot (alleen haar verlamde poot) terwijl ze staat, zitop (ze zit, en geeft haar niet-verlamde poot), op (springt op je), steigeren, springen, (dichte, niet te gladde) trappen lopen, kan ook wel een paar toestellen van behendigheid, en ga zo maar door!
Verder kan hij ook springen en de trap op lopen. Bowey vind crossen ook wel leuk. Lekker rennen en springen over van alles heen.
), mooi zit (overeind zitten), konte (dan draai je zelf een rondje en hij draait met je mee in supersnelle zit-sta-zit-sta
), apporteren, vooruit (hard vooruit rennen, cool als je gaat skeeleren met hem
), door (door een buis), hop (springen), kruipen, slalommen (die paaltjes met behendigheid), wip wap, lopen op een A, catwalk rennen.

)