Vaak komt hij gewond thuis. Heel vaak loopt hij mank, wordt kaal, abcessen, maar vandaag schrok ik echt van hem. Hij kwijlt heel erg en zijn bek is helemaal dik. Verder hangt zijn mond een beetje open. Hij kan wel gewoon eten.
Wij hebben al 4 katten en kunnen en willen er niet nog een kat bij. We voeren hem bij en geven hem aandacht, maar daar blijft het bij. Dat geldt voor iedereen hier in de buurt.
Hij is hardstikke lief, en eigenlijk verdient hij gewoon een lief baasje waar hij ook lekker naar buiten kan. Het is en blijft een zwerver, soms is hij ineens weken weg en staat dan weer voor de deur.
Soms denk ik eraan om hem naar het asiel te brengen. Dan krijgt hij de nodige medische verzorging en hij maakt kans op een lief baasje. Een grote kans zelfs, want het is echt een schat. Hij kan goed binnen, maar wil na een paar uur weer naar buiten. Hij gaat netjes op de bak en is heel aanhankelijk, dus het zou zeker een goed huisdier zijn. Maar een binnenkat zal het nooit worden.
Maar in het asiel moet hij in een hok gaan zitten wachten tot iemand hem komt halen, en dat wil ik hem niet aandoen. Het is een zwerver, die kan je niet in een hokje gaan stoppen vind ik. Maar nu ziet hij er zo gehavend uit, dat ik in een enorm dilemma zit.
Wat vinden jullie? De dierenartskosten delen met de buurtbewoners heeft geen zin, niemand is bereid om de dierenartskosten te betalen van een zwerfkat. En dierenartsen zijn duur tegenwoordig!!!
Tips en ideeën welkom, verwijten on onnodig commentaar niet. Ik ben gewoon een beetje aan het uitzoeken wat ik kan doen en wil niet op kosten gejaagd worden. Ik ben maar een arme student en mijn moeder is niet bereid om voor hem te betalen.
Dit is hem trouwens: