Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
KuilderR schreef:Bedankt voor de reacties!
Ze krijgt de brokjes verspreid over de dag, en ⅓ blikje natvoer
Royal Canin hoor ik juist veel slechte dingen over... Is Hills een goed alternatief?
belle_boef schreef:Mijn te dikke gesteriliseerde poes krijgt iams sterrilised en valt daar mooi mee af. Die heeft minder vet dan de gewone adult.
. Minder vet betekent meer van iets anders. De meeste varianten van iams hebben te weinig eiwitten en te hoog in koolhydraten. En juist katten die moeten afvallen en gecastreerd zijn, hebben veel eiwitten nodig.
) Esther_ schreef:belle_boef schreef:Mijn te dikke gesteriliseerde poes krijgt iams sterrilised en valt daar mooi mee af. Die heeft minder vet dan de gewone adult.
Dat je kat er van af valt betekent niet dat het gezond voer is. Minder vet betekent meer van iets anders. De meeste varianten van iams hebben te weinig eiwitten en te hoog in koolhydraten. En juist katten die moeten afvallen en gecastreerd zijn, hebben veel eiwitten nodig.
Onze asielkater heb ik ruim 1,5 kg laten afvallen met Orijen trim en Fit en veel (gezond) natvoer, zoals’s mac’s, Catz finefood en Feringa. En natuurlijk zonder honger te laten hebben of zeuren om eten.