Hoe vervoeren jullie je hond in de auto?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fair

Hoe vervoeren jullie je hond in de auto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:26

Ik ben benieuwd hoe andere bokkers dit aanpakken. Momenteel heb ik mijn pup op de achterbank in een hondenmand met een korte lijn die in de gordel klikt. Opzich werkt het, alleen zit mijn hond liever op de autostoel zelf dan in het mandje. :')

boedjang

Re: Hoe vervoeren jullie je hond in de auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:30

Ik heb een stoffen bench in de auto gezet. Blijft de auto ook lekker schoon

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:31

Ik heb mijn 2 honden in de achterbak.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:31

Ik heb een Duitse dog en die mag op de achterbank zitten/liggen. Hij past niet in de kofferbak dus dan maar zo.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:33

Los in de kattenbak. We hebben er wel overgehad om er een hondenrek tussen de achterbank en de kattenbak te plaatsen. Maar dat is er nog niet van gekomen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:35

Onze hondenauto, mijn auto dus, is een station, en er zit een hondenrek tussen de achterbank en laadruimte, daar kunnen honden inzitten, en we hebben de achterbank waar normaal beenruimte is dicht gemaakt en ook een rek naar de voorstoelen gemaakt en daar kunnen ook honden zitten..zitten nooit vast maar los in die ruimtes dus.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:36

Op de achterbank met haar tuigje aan en die zit met een korte riem vastgeklikt waar je normaal de gordel in klikt.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:54

Muronia schreef:
Op de achterbank met haar tuigje aan en die zit met een korte riem vastgeklikt waar je normaal de gordel in klikt.

Precies dit :j
Met nog zo'n beschermer er onder om de achterbank een beetje minder vies te laten worden.

Wij hebben maar een kleine hatchback, dus zo'n autobench past sowieso niet en los in de kofferbak vind ik onveilig. Ik denk trouwens ook dat hij panisch wordt als hij ons niet kan zien.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:59

Muronia schreef:

wij hier ook zo :j

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:02

In de grote auto zit hij in de kofferbak, tenzij we op vakantie gaan; dan wil ik hem kunnen zien en zit hij op de achterbank op zo'n speciale autohoes die de achterbank verlengt tot aan de voorstoelen. Natuurlijk vast aan zijn tuig aan een hondengordel.

In mijn koekblikje zit hij op de achterbank, vast met zijn tuig aan een hondengordel.

In de grote auto met vakantie:
Afbeelding

Hij vindt het leuk, hier waren we nog aan het inpakken maar hij wilde vast gaan :))
Afbeelding

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:04

Hier twee opties (geen eigen honden).

Kleine schone en rustige honden: voorin gezellig naast me op de stoel in de gordel aan een tuig

Grote en vieze honden: achterbank in een speciale hoes aan de gordel in een tuig.

Ik neem bijna wekelijks m’n uitlaathondje mee in de auto. Dus het gebeurt vaak. Ik vind het vooral heel gezellig als ze naast me zitten. :D

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:05

In een crash geteste hondenbench van VarioCage. Zowel ik en de hond zijn hier heeeel blij mee. Hiervoor een bank beschermer hangmat achtigs maar het idee dat ze daar niet beschermd is als we in een aanrijding betrokken raken vond ik niet chill daar we dagelijks op de weg zijn samen.

Afbeelding

Ze zit ook binnen de kooiconstructie van de auto doordat de helft van de achterbank opgeklapt is. Voor ons ideaal zo met een hatchback. :)

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:06

In een goedgekeurd autokennel apart van elkaar in de bak

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:08

Idealiter zou er voor mij bij een eigen hond een goede kennel komen op de achterbank. :)

Maar mijn oppas / uitlaathonden variëren nogal in gewicht. Een teckel is niet echt veilig in een kennel waar ook een old English bulldog inpast. Lekker rondschuiven. :=

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:13

Achterin de kofferbak met een hondenrek er tussen. Of inderdaad in het tuig met zo’n gordel ding. Uiteindelijk willen we straks een bus kopen met 2 vaste auto benches er in

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:33

Ik heb de honden gewoon los achterin mijn vw caddy. Bak is gesloten met een raam tussen stoelen en bak.
Ik heb er een pallet in liggen met een baby matrasje erop . Daar kunnen ze zacht liggen als ze dat willen. Meestal zitten ze voor de achterruit naar buiten te kijken.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:48

Voorstoel,

Speciaal tuigje van autogordelmateriaal,
Vast links aan gewone gordelplug maar mer speciaal bij dat tuigje horend lijntje,
En rechts met een extra lijn.
Zodat hij met een soort driehoek aan twee zijden dus vast zit.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:52

In de ene auto in een autobench in de koffer. In de andere (kleine) auto op de achterbank (met zo’n beschermhoes en aan een gordel). Ik heb hem liefst in de bench, hij ligt dan op zijn dooie gemak terwijl hij op de achterbank altijd recht gaat staan (tenzij hij echt moe is), in de bench kan hij ook prima even alleen in de auto blijven en op de achterbank niet, enz.

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:56

Op de achterbank, met een tuigje om en vastgeklikt met zo'n speciale hondenriem. Onze auto's zijn helaas niet groot genoeg voor een bench, anders zouden we dat zeker overwegen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:58

Afbeelding
Wij hebben een Ezydog Drive harness met een riem eraan die in de gordel klikt. We zijn er erg tevreden over en ze kan er comfortabel mee zitten/liggen achterin.

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:00

Hier ook team autohoes met tuigje en gordel aan tuigje.

Afbeelding
Bij een volgende hoes gaan we wel voor dichte zijkanten. Tali heeft zelf heeft namelijk een voorkeur voor onder de hoes op de grond voor de achterbank.

Afbeelding

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:12

Op de achterbank, met zo'n autohoes speciaal voor de achterbank.

Ik heb sinds kort een nieuwe auto.
Toen heb ik even getwijfeld om ze in de kofferbak te doen , met zo'n rek dat ze niet naar voren kunnen springen.
Maar wat me tegenhield is als er een auto achterop klapt, dan worden ze plat gedrukt.
Dus toch weer op de achterbank met zo'n autohoes.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:15

Wij hebben een op maat gemaakte bench in de auto. Mijn ene hond is namelijk verrot slim en die wil altijd voorin zitten, als ze op de achterbank zit maakt ze zelf dr gordeltje los en komt dan aan de zijkant onder de hoes door naar voren toe :x dus een bench is wel zo veilig met haar haha :')

Afbeelding

Afbeelding

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:37

Ik heb en minuscuul autootje, het ding heeft praktisch geen kofferbak dus dat wordt hem echt niet. Mijn pup zit in een box dwars op de achterbank, ze blijft ook in de auto met trainingen en zo heeft ze mooi haar eigen holletje waar ze niks in kan slopen. Als het warmer wordt kan ook gewoon de deur wagenwijd open zonder dat ze weg kan.

Ik heb video's gezien van crashtests die laten zien wat er gebeurt met honden die vastzitten aan een tuigje op de achterbank, brrr %)

Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:39

Muronia schreef:

Zo zat mijn hond ook altijd vast :j