Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Oskarrino schreef:Oh wat bijzonder!! Hopelijk haalt hij het.
Ik heb ooit een gansje naar de opvang gebracht en zou ook op de hoogte gehouden worden, maar hoorde maar niks. Ben toen gaan bellen en niemand wist iets van een gansje. Dus dacht, die heeft het dan denk niet gehaald. Was jammer, hele nacht voor dat beestje gezorgd zodat ik hem in de ochtend naar hun kon brengen.
Die heb ik ook regelmatig verzorgd toen ik nog bij een vogelopvang werkte. Ik heb nooit gebroken snavels gezien, wel versufte vogels met bloedende snavels (zoals die van TS). Ze zijn heel mooi om te zien, de individuele veertjes hebben ook heel mooie patronen.

8nnemiek schreef:Woodcocks![]()
Degene die al die Engelse vogelnamen heeft verzonnen moet een lintje krijgen![]()
Komen ze in heel Nederland voor? Lijkt me zo gaaf om eens op de foto te zetten!
Siers83 schreef:Ah wat zielig, zal een beste klap geweest zijn
Heb je m naar Ecomare gebracht? Meestal gaat ie dan naar Den Helder volgens mij, daar zit dacht ik een grote vogelopvang
Weet niet of ze 'm daar houden of dat ie ergens anders naartoe gaat. Maar ze hebben een briefje erbij gedaan met mijn gegevens en waar ie gevonden is. Wellicht dat ze 'm dan als ie opknapt wel in de buurt vrij laten? juval schreef:wat een mooie vogel! jullie hebben goed gehandeld, ik hoop dat hij het overleeft.
hier vliegen wel af en toe vogels tegen het raam.. helaas kennen de katten het geluid en die vliegen er vaak op af. Zijn sneller dan ik.
Jolliegirl schreef:Wat een mooi bijzonder diertje
Breken die hun snavel nooit als ze zo hard tegen een raam klappen?
8nnemiek schreef:Ach jee, arm dier![]()
Wat bijzonder wel! De 100 gulden vogel, ik heb er nog nooit een in het echt gezien.
Goed dat je de vogelopvang hebt gebeld.
Zo had ik laatst een bonte specht tegen het raam, die zag er heel zielig uit maar was een uurtje later toch uit het doosje gevlogen.
gelukkig nog altijd goed gegaan)