Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nyaleti schreef:Luik op chip.
Een kitten bij een oudere kat is heel intens voor de oudere kat. Zorg dat die naar buiten kan vluchten en haar dagelijkse routine kan houden.
Is ze wel gewend aan andere katten? Of vanwaar de keuze om nu een kitten te nemen?
Pet safe luikje heb je voor ongeveer 70 euro.
Foaly schreef:10 is wel ouder maar ook weer niet hoogbejaard, als hij nog super speels is dan is een kitten echt geen probleem.
Bellatrix schreef:Loopt je kat er langzaam doorheen of snel? Want als hij snel loopt denk ik niet dat de kitten er ook achteraan kan...
BarbaraNova schreef:Er was helaas maar 1 kitten beschikbaar, die dingen gaan tegenwoordig als zoete broodjes, bizar gewoon!
BarbaraNova schreef:Goedemorgen,
ik zoek wat tips, we mogen zaterdag ons nieuwe kitten ophalen.
T is al lang geleden dat we een kitten hebben gehad, we hebben nu nog 1 kat van 10 jaar.
Deze gaat heel graag door het kattenluik naar buiten, gewoon normaal flapding zonder chipreader.
Hoe kan ik dit het beste doen met een kitten in huis?
Die mag eerste maanden niet naar buiten natuurlijk. Opsluiten in de keuken? Ik weet even niet wat handig is dus hebben jullie tips and tricks?
alvast bedankt!
Koper schreef:Heb je ergens zo'n bovenraam wat je open kunt zetten, op een plek waar je kitten niet bij kan en je volwassen kat wel? Dan zet je er aan de buitenkant een kliko oid onder zodat je kat ook weer terug naar binnen kan.
Disclaimer: ik heb geen inspiratie hoe je dan inbrekers buiten je huis moet houden![]()
Als kattenluik de enige optie is, of de enige optie die je kat accepteert, zou ik dat voorlopig ook dicht houden, en als ze wat gewend zijn die paar maanden voor portier spelen.