Al een tijdje denken wij na over het houden van 2 konijnen buiten. Misschien hebben we komend jaar tijd om een mooi hok/ren in te richten. Ik ben met zwangerschapsverlof dus heb tijd om wat research te doen. Ik begreep al dat voor 2 konijnen minimaal 4 m2 wordt aangeraden. Wat ik zo vreemd vind is dat in mijn research je eigenlijk alleen standaard hokken tegenkomt die alsnog (veel) kleiner zijn dan dat. Vaak ook vrij laag waarbij ik dan denk kan het konijn wel fijn rechtop staan en een keer rondspringen. Toen heb ik wel hoge rennen gevonden waar je zelf ook in kunt lopen maar ik schrok een beetje van de prijs waarbij het oppervlak nog steeds net niet was..
Ik dacht dan kunnen we het misschien nog beter zelf maken. Dus dacht misschien is er wel mooie inspiratie op bokt te vinden. Ben benieuwd hoe jullie je konijnen buiten houden en welke do’s en don’ts jullie hebben. Heb je het hok zelf gemaakt of gekocht? Heb je bvb gaas ingegraven? Is je hele ren afgesloten? Wij hebben bij de kippen wel eens een marter op bezoek gehad bvb.. en de buren een vos.
Mocht je foto’s erbij hebben nog leuker natuurlijk