GPS tracker hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Presumido

GPS tracker hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-26 18:29

Zijn er mensen die verstand hebben van/of gebruik maken van een GPS tracker voor hun hond?

Zonder abonnement, iets simpels.

F_T

Re: GPS tracker hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 18:33

Zelf alleen met abbonement.

Praktijkervaring met air tags bij een hond die verdwenen was,
En dat werkte zélfs in een grote stad nauwelijks.

Blijf bij die dingen alstjeblieft weg, ze geven een gevoel van veiligheid dat ze in de praktijk als het er écht op aankomt niet waar maken.

Ik gebruik zelf naar volle tevredenheid tractive.
Maar dat is met abbonement dus waarschijnlijk niet interessant voor jou.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 19:14

Ik weet dat het je vraag niet is TS, sorry dus alvast, maar ik sluit me aan bij F_T. :o

Wilde ook liever geen abonnement, maar ben al jaren zeer tevreden met mijn Tractive.
Mocht je er toch 1 willen, heb ik een kortingscode voor je, met 30% korting: https://tractive.com/r/sJr0x5

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 19:19

Heel tevreden met tractive. Maar inderdaad wel een abonnement

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 19:23

Welke wensen heb je verder?
Al het goede spul is met een abbonement. Tractive en Weenact zijn met een reden de beste.

Misschien Pets on-demand? Dat is zonder abbo.
Airtag of vergelijkbaar is kansloos in de praktijk.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 19:37

Ik heb ook een tractive voor een van mijn honden.
De ander kan ik niet kwijt raken al zou ik het willen.

Maar absoluut de beste wel met abbo

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 20:13

Jokonootje schreef:

Hier verslikte ik me in mijn drinken :')

Ik heb in de praktijk Weenect verkocht. Werkt ook met abbo, geen idee hoe het verder werkte.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 20:17

eclair98 schreef:
Jokonootje schreef:

Hier verslikte ik me in mijn drinken :')

Ik heb in de praktijk Weenect verkocht. Werkt ook met abbo, geen idee hoe het verder werkte.

Sorry hahaha

Die terriër is altijd in 4 meter afstand van mij te vinden en zit nooit aan een touwtje.
Hij rent al keihard om bij me te komen als hij even moet poepen en ik door loop... Dan is hij al hoogst beledigd.
Andere mensen, andere honden, alles kan m gestolen worden hij loopt alleen naast mij.

Die ander daarintegen neemt 3x zoveel ruimte als een gemiddelde hond. Die loopt altijd in een straal van rond de 300 meter om me heen. Alles uit te pluizen en uit te lopen. Prima eigenschap voor een staande jachthond maar dan vind ik een tractive wel heel fijn. Want als we elkaar eens kwijt raken in de communicatie dan weet ik waar ik m moet zoeken. Hij staat super op de fluit maar ja ik heb m niet altijd in het zicht.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 20:20

Hier ook tractive. En abbonement.

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 20:26

Hier ook Tractive voor beide honden. Alleen de helpdesk vind ik een nadeel. Zoeken niet echt mee naar oplossingen. Ik heb dezelfde trackers tegelijk gekocht en 1 tracker blijft telkens eerder leeglopen en heeft tijdens live tracking soms wel vijf minuten nodig. Na vijf keer mailen en een standaard riedeltje was ik er wel klaar mee… volgend jaar ga ik weer nieuwe aanschaffen met een nieuw abonnement, die schijnen wel nog langer mee te gaan in de batterij en daar heb ik die problemen ook niet over gehoord. Verder ben ik heel tevreden ook over de Europese dekking.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 20:30

Hier ook tractive, een kleintje en een grote, fijne van de grote vind ik wel dat ie tegen een maand aan staat, kleintje hebben we voor de kleinere fosterhonden genomen

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 20:49

X2305 schreef:
Hier ook Tractive voor beide honden. Alleen de helpdesk vind ik een nadeel. Zoeken niet echt mee naar oplossingen. Ik heb dezelfde trackers tegelijk gekocht en 1 tracker blijft telkens eerder leeglopen en heeft tijdens live tracking soms wel vijf minuten nodig. Na vijf keer mailen en een standaard riedeltje was ik er wel klaar mee… volgend jaar ga ik weer nieuwe aanschaffen met een nieuw abonnement, die schijnen wel nog langer mee te gaan in de batterij en daar heb ik die problemen ook niet over gehoord. Verder ben ik heel tevreden ook over de Europese dekking.

Oh die helpdesk inderdaad.. Hier had ik hetzelfde probleem. Ze reageren wel maar zeggen niks := standaard riedeltje ipv antwoorden op jouw vraag.
Heb je de tracker al eens gereset? Knop 10sec indrukken tot je een ander soort piepje krijgt. Dat heeft hier na een paar keer wel geholpen.
Of even in en uitloggen in de app.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 21:20

Hier ook (nog) Tractive en dik ontevreden.
Voor wat het abonnement gekost heeft verwacht ik een werkende offline kaart. Zelfs mijn gratis wandelapp heeft die.

Ik heb die tracker niet zodat ik de hond terugvinden in mijn tiny house. Ik heb die tracker voor als hij iets te hard holt in de bergen. En daar is dus geen goed internet bereik, dus laad de kaart niet en dus zie ik mijn hond niet.

Ik ben dringend op zoek naar een alternatief.

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 21:24

Nyaleti schreef:
X2305 schreef:

Oh die helpdesk inderdaad.. Hier had ik hetzelfde probleem. Ze reageren wel maar zeggen niks := standaard riedeltje ipv antwoorden op jouw vraag.
Heb je de tracker al eens gereset? Knop 10sec indrukken tot je een ander soort piepje krijgt. Dat heeft hier na een paar keer wel geholpen.
Of even in en uitloggen in de app.

Nou dat dus haha! Ja helaas de reset al een aantal keer uitgevoerd. Het lijkt erop dat we gewoon 1 trage hebben :P. Dit was wel vanaf het begin af aan. Ze zijn nu 2 jaar oud dus het is ook het vorige model. Maar volgend jaar komen er nieuwe, dus hopelijk dan twee snelle. :D Verder vind ik het echt top!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 21:26

Palmera schreef:
Voor wat het abonnement gekost heeft verwacht ik een werkende offline kaart. Zelfs mijn gratis wandelapp heeft die.

Ik heb die tracker niet zodat ik de hond terugvinden in mijn tiny house. Ik heb die tracker voor als hij iets te hard holt in de bergen. En daar is dus geen goed internet bereik, dus laad de kaart niet en dus zie ik mijn hond niet.

Ik gok dat jij gezien de regio niet onder een GPS halsband uit komt, wat ze ook In Zweden en Noorwegen gebruiken.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 21:55

KimD schreef:
Palmera schreef:

Ik gok dat jij gezien de regio niet onder een GPS halsband uit komt, wat ze ook In Zweden en Noorwegen gebruiken.

Bedankt voor de tip, hier had ik nog nooit van gehoord, en dit ziet er goed uit, ik dacht echt dat Tractive ook offline zou werken, maar helaas.

Weet je toevallig ook nog waar ze dit verkopen zonder dat het €400 kost? :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 22:05

Palmera schreef:
KimD schreef:

Bedankt voor de tip, hier had ik nog nooit van gehoord, en dit ziet er goed uit, ik dacht echt dat Tractive ook offline zou werken, maar helaas.

Weet je toevallig ook nog waar ze dit verkopen zonder dat het €400 kost? :')

Dogtrace heeft goedkopere varianten met een grote maar eraan, ook die werken in 'rural areas' beduidend slechter en zijn eigenlijk alleen geschikt voor honden die met zekerheid binnen een bepaalde straal blijven.

Met een beetje kwaliteit zijn ze inderdaad behoorlijk duur maar vaak krijg je ze dan met een perfect GPS systeem met losse tracker. Dan weet je wel zeker dat het werkt.

Dus de goedkopere varianten zijn er zeker maar in jouw geval weet ik oprecht niet of je die moet overwegen.

Edit: Je moet eigenlijk kijken naar merken die ook daadwerkelijk in Zweden, Noorwegen, Finland etc getest zijn.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 21:32

Tags zjin onbetrouwbaar want die liften mee op signaal v mensen met apparaat in de buurt dat instellingen zo heeft staan dat dat kan. Als je huisdier wegloopt in gebied waar niet elke paar 100 meter iemand met zjinbtelefoon loopt werkt het dus niet.
Zelfs in de stad dan honden onvindbaar vaak ( help soms zoeken met zoekteam) tags zjin voor sleutels e.d. leuk.

Heb gps gehad met simkaart, maar die was zo traag met omschakelen dat ik alweer thuis op de bank zat en ding nog naar live moest gaan, ook niet handig in noodgevallen. Heb toen nog vervangende gekregen, maar zelfde probleem.
Dus toen maar ander systeem.

Heb dus vervolgens maar een tractive gekohct met ja, duur abbo..

Maar die doet het tot nu toe wel gewoon altjid, ben paar modellen verder ondertussen. Aangezien er wel eens 1 stukgaat ( Was toen garantie en laatst helaas niet meer, dus niuewe gekocht)

Witte is nog een ouder model de groene is paar wkn oud.
Heb 2 honden lopen altjid met en als ik ga rjiden stop ik er 1 in zadeltassen voor geval ik paard kwjit raak :+
Afbeelding

Afbeelding

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 10:02

Ik kan niet in andermans portemonnee kijken, maar we hebben het voor Tractive over 5 tot 9 euro (afhankelijk van de looptijd) per maand he... Tuurlijk telt het allemaal op, maar echt duur is dat toch niet?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 10:11

Margreet schreef:
Ik kan niet in andermans portemonnee kijken, maar we hebben het voor Tractive over 5 tot 9 euro (afhankelijk van de looptijd) per maand he... Tuurlijk telt het allemaal op, maar echt duur is dat toch niet?

Voor iets wat niet naar behoren werkt (ik vind alleen in stedelijk gebied functioneren dus niet naar behoren werken) is het wel degelijk te duur.

Dan overweeg ik dus liever en eenmalige zeer hoge uitgave, en waar ik op kan vertrouwen

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 10:13

Kleine sidenote voor andere lezers is dat Palmera niet in Nederland woont.

Wij hebben de tracker getest buiten de stad in Nederland (standaard), Frankrijk en Duitsland zonder problemen.

Zolang je zelf maar internet hebt is er geen probleem.

En zelfs in de afgelegen gebieden in Duitsland is tegenwoordig steeds meer internet.

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 10:19

Wij hebben ook Tractive voor onze hond, wonen op het platteland/in de bossen in Zweden en zijn ook heel tevreden :j

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 10:22

Ik ben toch ook niet zo tevreden van onze Tractive. Zolang de tracker bereik heeft wel, maar dat heeft hij al snel niet. Bijv. in de bergen in Wales werkt hij nergens. Maar zelfs hier in Vlaanderen zijn er plaatsen zat waar hij niet werkt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 10:35

Palmera schreef:
Margreet schreef:

Voor iets wat niet naar behoren werkt (ik vind alleen in stedelijk gebied functioneren dus niet naar behoren werken) is het wel degelijk te duur.

Dan overweeg ik dus liever en eenmalige zeer hoge uitgave, en waar ik op kan vertrouwen

Nou hier in NL en ik denk Be ook waar toch de meeste Bökkers leven, werkt de tractive echt wel naar behoren. En beter dan al die andere dingen wat uiteindelijk duurkoop is. Alleen in jou specifieke geval werkt hij niet naar behoren.

Maar verder dus juist echt aan te bevelen.

Ik woon in een boshuisje en heb een windhond en hier omringd met bossen ik ben er iig heel blij mee.

Woon je in gebied waar die geen bereik heeft dan zou mogelijk een gps halsband kunnen werken maar die werkt denk net als een Garmin horloge en daar kun je dus ook de pech hebben dat er geen gps bereik is. En iets beters is er volgens mij niet.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 10:45

Overal waar goed telefoonnetwerk is,
Werkt tractive eigenlijk ook gewoon goed

Ik heb inmiddels in 12 landen ervaring met tractive en tot nu toe nergens echt problemen ondervonden.
(Ik reis veel)

Daar waar mijn telefoon het doet, doet tractive het ook.

Alleen blijft het nu over de tractives gaan, terwijl TS geen abonnement wil, dus dat is wat onhandig misschien.

Zelf heb ik geen goede ervaringen met dingen zónder abonnement.

Maar wie weet heeft iemand toch een gouden tip nog