Hond in de sneeuw

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

onpaard

Hond in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-26 10:50

Wij hebben voor het eerst een hond. We zijn heerlijk naar het bos geweest in de sneeuw. Ik heb haar poten ingesmeerd met vaseline voor de zekerheid. Nu durfde ik niet te lang weg maar de hond vind het geweldig in de sneeuw. Kan een hond lange wandelingen maken of zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden. Of zijn sneeuwschoenen nodig? Hoor graag jullie ervaringen en tips.
Afbeelding

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 10:54

Vooral rekening houden met strooizout, daar kunnen de hondenpootjes niet goed tegen. Verder zou ik vooral naar je hond kijken, en de kussentjes in de gaten houden. Verschilt heel erg per hond.
Je zou het rustig op kunnen bouwen en kijken hoe het gaat, maar ik zou me ook niet te druk maken :)

Mijn hond is geboren voor de sneeuw dus die is nu helemaal in de wolken. :D
Voor hem doe ik helemaal niets, ook niets aan de pootjes. Heb wel spray maar zijn pootjes lijken het helemaal prima te vinden.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-26 10:57

Century schreef:
Vooral rekening houden met strooizout, daar kunnen de hondenpootjes niet goed tegen. Verder zou ik vooral naar je hond kijken, en de kussentjes in de gaten houden. Verschilt heel erg per hond.
Je zou het rustig op kunnen bouwen en kijken hoe het gaat, maar ik zou me ook niet te druk maken :)

Mijn hond is geboren voor de sneeuw dus die is nu helemaal in de wolken. :D
Voor hem doe ik helemaal niets, ook niets aan de pootjes. Heb wel spray maar zijn pootjes lijken het helemaal prima te vinden.

Yf vindt het ook geweldig maar langer dan een uur durf ik niet te gaan. Opbouwen in Nederland is lastig, zo vaak ligt er geen sneeuw. Voorals nog gaat t goed. Misschien moet ik me inderdaad niet te druk maken.

Goof

Re: Hond in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 11:10

Nee joh, lekker gaan.
Deze gaat het echt niet koud krijgen, gewoon van genieten zo lang het er ligt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 11:20

Neu, dat kan prima! Als ze last krijgen geven ze dat sowieso wel aan. :j

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 11:23

Zelfs onze windhond is gek op sneeuw, net terug uit Winterberg.
Wel na elke wandeling voetjes afgedroogd en ik had crème mee voor t geval dat…

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-26 11:35

Bedankt allemaal. Dan gaan we straks nog een keer naar het bos. Het is zo mooi nu. En hoe merk je dat je hond last krijgt van de kou? Yf is helemaal leip in de sneeuw, compleet bongus.
Afbeelding

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 11:40

Dan heeft hij het dus niet koud. Het is een hond. Geen naaktslak :D

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 11:42

Onze hond heeft praktisch geen vet en is zeer dun behaard met delen geen haar, draagt dan dus een jas. Als zij echt staat te bibberen is t genoeg geweest, maar we hebben afgelopen week elke dag rond de 8 kilometer door de sneeuw gebanjerd.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 11:45

Lekker gaan wandelen, door de beweging houden ze zichzelf warm. Die van mij vinden het nu net lekker worden qua temperatuur. Pootjes in de gaten houden of er geen sneeuwballen tussen komen.
En verder genieten, zo vaak ligt er geen sneeuw meer in Nederland.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 11:48

Een aantal van onze honden hebben een gevoerde jas aan in de sneeuw als we langer gaan wandelen. Tijdens het wandelen hebben ze het zelden koud, meestal daarna in de auto. Dus in de auto krijgen ze even hun fleecejasjes aan en liggen ze op een schapenvacht.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 12:27

onpaard schreef:
Bedankt allemaal. Dan gaan we straks nog een keer naar het bos. Het is zo mooi nu. En hoe merk je dat je hond last krijgt van de kou? Yf is helemaal leip in de sneeuw, compleet bongus.

Hier 2 verschillende type honden, beide dol op de sneeuw. 1 is er voor gemaakt en die heeft 0.0 last. De andere is een Friese Stabij en afhankelijk vd temperatuur (net rond vriespunt is het ergst) krijgt hij erg last van sneeuw/ ijsballen aan zijn poten. Dan stopt hij veel om die eraf te trekken (en vervolgens weer helemaal gek door te gaan).
Dat was bij ons meer het probleem, niet de kou (ook niet bij -15 )

Geniet van de sneeuw! Zovaak zal het niet mogelijk zijn!

Afbeelding

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-26 12:54

Oshaa schreef:
onpaard schreef:

Hier 2 verschillende type honden, beide dol op de sneeuw. 1 is er voor gemaakt en die heeft 0.0 last. De andere is een Friese Stabij en afhankelijk vd temperatuur (net rond vriespunt is het ergst) krijgt hij erg last van sneeuw/ ijsballen aan zijn poten. Dan stopt hij veel om die eraf te trekken (en vervolgens weer helemaal gek door te gaan).
Dat was bij ons meer het probleem, niet de kou (ook niet bij -15 )

Geniet van de sneeuw! Zovaak zal het niet mogelijk zijn!

[ Afbeelding ]

Leuke foto! Die ijsballen had de hond van mijn moeder ook vroeger. Zij gebruikte vaseline tegen het vormen van ijsballen, vandaar dat ik maar uit voorzorg heb gesmeerd. Ik was bang dat als ik te lang buiten was met haar dat haar voetzolen zouden bevriezen, maar dat gebeurt dus niet. Ik ben geen hondenmens maar nu we er een hebben zorg ik er zo goed mogelijk voor.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 12:55

Ik krijg beide berners met geen stok naar binnen vandaag :+ dus het zijn buiten puppy’s zoals wij het zeggen _O-

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 13:07

Ik heb een hond die op zonne energie loopt.
Die vind het maar helemaal niets.
Zit ook weinig haar op, en niets aan ondervacht. Die ligt het liefst de hele dag voor de houtkachel.

En een jas aan is nog VEEL stommer.

Die gaat wel mee naar stal en daar zorg ik dat ze wel in beweging blijft. En zodra ze het koud krijgt (en in een hoekje zielig gaat staan te zijn) gaat ze weer naar binnen.
Met een jas aan gaat ze in een hoekje staan bibberen en is er geen beweging in te krijgen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 13:12

Ik heb een halve husky die al jaren een jas aan heeft vanaf het naarjaar tot het voorjaar. Neppe husky dus.

Het is per hond zo verschillend maar pas op met zout. Dat vind geen 1 lekker aan de poten.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 13:26

Wat leuk om te lezen dat meer honden zo gek zijn van sneeuw! De mijne wil alleen maar rollen, racen, erin springen etc. Wandelen was ook meer rennen steeds, hij kon gelukkig mooi een stuk los zich even helemaal vermaken. :D

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 13:30

Mijn collies ( Schotse herdershonden) waren gek op sneeuw. Ze werden blij, huppelen,rennen.

Mijn huidige hondje vind het niks. Ze is een mixje gelijkend op boerenfox , en heeft het snel koud.
Dus wel even gewandeld met een jasje aan, voor de rest lekker binnen.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 13:53

Mijn hond vind het heerlijk.
Met wandelen zorg ik wel dat we grotendeels over het gras lopen en niet op zout wegen.

Afbeelding

Afbeelding

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-26 15:48

We hebben nog 1,5 uur in het bos gelopen. Heerlijk dit weer.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 15:53

Ik (en mijn hond & kinderen) willen ook sneeuw… ;(

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 15:55

Haha, hier een corgi en die krijg ik niet naar binnen met dit weer hoor :D
Die speelt en loopt het liefst de hele dag buiten, lekker rollen en racen.

Gewoon je hond (en poten) beetje in de gaten houden en dan komt het helemaal goed, lekker genieten!

Jouw hond ziet er ook heel blij uit :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 16:03

Ik heb 2 hysterische windhonden vandaag _O-
Ze houden helemaal niet van kou maar sneeuw vinden ze helemaal het einde! Er lag hier helaas alleen niet zoveel.

Dit hoofd betekend “ZOOMIES?” Nou en dat hebben ze gedaan :')
Afbeelding

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 16:08

Oh ja, de zoomies.... ooit in juli een keer een vreselijke hagelbui gehad. De hosta ging erbij als verlepte prei. Maar de honden vonden het hélemaal het einde. Die gingen tekeer als malle met z'n beiden.

Sneeuw geeft alleen problemen als het aan de haartjes tussen de voetkussentjes blijft plakken. Goed korthouden als ze dat niet zijn.
En als er gestrooid is, dat bijt soms ook in de voetzooltjes. Dan zie je ze hinkelen.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 16:25

Die foto van die windhonden! :')