Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
MightyJoe schreef:Ik gebruik de injecties niet. Ik merk dat de pillen al veel langer werken dan de 3 maanden. Mijn 4 honden krijgen in maart een tablet en die werkt eigenlijk wel tot en met september/oktober. Wanneer er dan nog veel teken/vlooien zijn, krijgen ze evt nog een pil.
mavantos schreef:Onze dierenarts (niet aangesloten bij Evidensia oid) heeft bravecto niet eens standaard op voorraad. Als je het graag wilt bestellen ze het voor je, maar in principe adviseren ze andere producten.
Hier krijgen ze pipetten van Vectra. Ondanks dat Bravecto veel gebruiksvriendelijker zal zijn durf ik het echt niet te geven.
Princesj schreef:Waarschijnlijk gaan onze honden vanaf komend jaar over naar Bravecto injecties. Mijn vriendin is paraveterinair dus die regelt het allemaal. Over de tabletten ben ik in ieder geval zeer tevreden, nooit vlooien, nooit teken en onze hyper allergische teckel doet het er ook goed op. Gezien ze bijna dagelijks op stal lopen vind ik goede bescherming tegen teken erg belangrijk.
Niniane schreef:Persoonlijk vind ik Bravecto te eng om te gebruiken. Zou dit niet geven aan mijn hond, maar dat is denk ik niet het antwoord dat je zoekt.
Nagini schreef:Niniane schreef:Persoonlijk vind ik Bravecto te eng om te gebruiken. Zou dit niet geven aan mijn hond, maar dat is denk ik niet het antwoord dat je zoekt.
Wilde ik ook direct zeggen. Ik geef nog geen kauwtablet bravecto - laat staan een injectie.
Als je op t moment tevreden bent met kauw tablet bravecto kun je dat toch fijn blijven gebruiken? Of moet dit in NL per se via de dierenarts? Hier kun je dat gewoon in de winkel kopen.
F_T schreef:Geen haar op mijn hoofd die het overweegt voor mijn hond.
Dan maar minder gebruiksgemak.
Ik ontvlooi niet preventief maar curatief
En dan met omgevingsspray en vlooienshampoo.
Zonnehoed schreef:Hoihoi!
Onze honden geven we kauwtabletten van Bravecto tegen vlooien en teken. Dit doet zijn werk goed. Doordat ze regelmatig naar een hondendagopvang gaan en dan in aanraking komen met andere honden, hadden ze nog wel eens vlooien. Heel veel middeltjes hielpen niet, maar sinds we Bravecto gebruiken heb ik geen vlo meer gezien. Ook hebben de honden geen zichtbare last van bijwerkingen.
Nu kreeg ik een mail van mijn dierenarts over een nieuw product: de Bravecto injectie. Hieronder zet ik de informatie uit de mail. Wat denken jullie hiervan? Het idee om iets te laten injecteren staat me een beetje tegen. Daarintegen zijn de kauwtabletten natuurlijk niet perse gezonder... Maar ik weet niet helemaal of ik dit een fijne optie vind. Ik hoor graag jullie mening!
Hier de tekst:
Waarom kiezen voor de Bravecto injectie?
Praktisch voor de eigenaren en zeer ondersteunend in de preventieve gezondheidszorg voor de hond. Vlooien (en teken steeds vaker) weten prima te overwinteren in ons zachter wordende klimaat en de huiskamers waar onze honden zich over het algemeen bevinden. Bravecto injectie beschermt de hond 12 maanden lang tegen vlooien en teken.
Wat doet deze injectie nu precies?
Doodt vlooien binnen 8 uur
Doodt teken binnen 12 uur
Voorkomt nieuwe besmetting door langdurige werking van 12 maanden
Vermindert kans op door teken overgedragen ziektes (zoals de ziekte van Lyme)
Is deze injectie wel veilig?
Ja. Bravecto is uitgebreid getest en veilig bevonden bij gezonde honden vanaf 6 maanden. De werkzame stof fluralaner is al jaren in gebruik bij tabletten en spot-on producten.
Nu deze stof injecteerbaar is gemaakt en onder de huid wordt opgenomen is er minder werkzame stof nodig om 12 aaneengesloten maanden te kunnen beschermen. Via tabletten is noodzakelijk dat de hond meer werkzame stof opneemt voor de bescherming van 12 aaneengesloten maanden.
Hoe gaat het in zijn werk?
Deze injectie wordt bij ons in de kliniek onderhuids toegediend door de dierenarts. Vooraf controleert de dierenarts of de hond gezond is, de leeftijd van de hond en het gewicht, zodat de Bravecto injectie op maat gegeven wordt.
Zijn er bijwerkingen te verwachten?
Producenten zijn verplicht mogelijke bijwerking te vermelden, ook wanneer deze bijwerkingen niet of nauwelijks zijn waargenomen tijdens onderzoek.
Milde zwelling op de injectieplek (meestal tijdelijk)
Lichte sloomheid of spijsverteringsklachten kort na toediening
Allergische reactie (zeer zeldzaam)
Zonnehoed schreef:F_T schreef:Geen haar op mijn hoofd die het overweegt voor mijn hond.
Dan maar minder gebruiksgemak.
Ik ontvlooi niet preventief maar curatief
En dan met omgevingsspray en vlooienshampoo.
Ik ga er dan ook vanuit dat jouw honden niet bij anderen over de vloer komen of naar een opvang gaan, dan snap ik die benadering. Maar dat is voor ons geen optie met de opvang, dan blijven we bezig.
Zonnehoed schreef:Het lastige hieraan vind ik ook dat ik zulke middelen voor mijn honden moet gebruiken, omdat andere mensen het geen punt vinden dat hun honden onder de vlooien zitten en ze zo naar de opvang brengen... De opvang zelf is helemaal top hoor, echt super mensen. En de honden vinden het gezellig.
Als ik ze thuis zou houden dan worden ze niet zo blootgesteld aan andermans vlooienbalen, maar dat is niet te doen met werk.
Martina67 schreef:Zonnehoed schreef:Het lastige hieraan vind ik ook dat ik zulke middelen voor mijn honden moet gebruiken, omdat andere mensen het geen punt vinden dat hun honden onder de vlooien zitten en ze zo naar de opvang brengen... De opvang zelf is helemaal top hoor, echt super mensen. En de honden vinden het gezellig.
Als ik ze thuis zou houden dan worden ze niet zo blootgesteld aan andermans vlooienbalen, maar dat is niet te doen met werk.
Dat is nogal een boute bewering.
Ben je erbij dat die mensen er niets aan doen?
Een wandeling door de natuur kan al voor besmetting zorgen, daar heb je andermans honden niet voor nodig.