Welke halsband met verlichting?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Welke halsband met verlichting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-25 12:50

Het is weer die tijd van het jaar dat de avond wandeling eigenlijk vrijwel altijd in het donker is.

Ik heb voor mijn hond deze halsband

Afbeelding

Maar wat een flutding is dat eigenlijk. Het licht is echt maar matig sterk, en als de band een beetje verdraaid, of hij net met zijn rug naar me toe staat, dan is hij in het donker dus echt niet te zien.

Dus ik zoek een halsband met verlichting die lekker fel is. Echt niet te missen sterk, rondom, dat hij eigenlijk gewoon altijd wel te zien is.

Heeft iemand tips? Het is vanaf de verpakking of vanaf het internet lastig te beoordelen.

Liefst oplaadbaar en waterdicht.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 12:54

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 13:02

Die van de action hebben wij en is echt FEL. Wel snel leeg inderdaad (denk dat ie al met al 2 uur mee gaat) maar echt heel fel.
Hij is wel voor erbij, je kunt er niet aan wandelen.
Nu maakt dat voor ons niets uit, wij hebben een tuigje.

juval

Re: Welke halsband met verlichting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 13:16

ik heb van de action van die hardloopbanden met klitteband, die hebben mijn honden aan als ze 's avonds los buiten lopen. Ik zie ze echt van heel ver lopen. Ik vind dat ze redelijk lang meegaan, en je kan de batterijtjes vervangen.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 13:20

Ik gebruik van die ringen: https://www.medpets.nl/trixie-usb-flash-light-ring

Daarbij moet je dus nog wel een gewone halsband gebruiken, maar ze geven goed fel licht. De accu gaat niet zo lang mee, wij laden ze denk ik wel twee keer per week op, maar dat stelt ook niks voor: na een halfuurtje laden zitten ze alweer helemaal vol.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-25 13:25

Hmmm. Ali express duurt me te lang/ beetje principieel tegen.

Die andere suggesties ga ik eens bekijken.

Het is inderdaad puur voor het licht. Mijn hond loopt altijd aan een sliplijn (met stop) of aan een tuigje en heeft verder eigenlijk nooit een halsband om.

Vaak moeten laden is opzich niet zo’n issue.

Many, zijn die ringen op maat te maken? Ben bang dat als ze te lossen zitten dat hij ze zo verliest. Hollandse herders hebben een relatief dikke nek tov de grote van hun hoofd :(

Oh never mind, zie het al bij de omschrijving staan dat dat kan.

Mr_Mx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 13:30

Ik heb 2 batterijfietslampjes (van de kringloop) met tiewraps aan een gewone halsband vastgemaakt zodat ze aan de zijkant zitten.

Ze geven fel licht, zodat ik mijn dove hond in het donker weer terug kan vinden op het erf..., en dat ze op een laatste wandeling inderdaad zichtbaar is voor verkeer.

Hond heeft er zelf totaal geen last van, gaat lekker haar gangetje.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 13:41

Die hele goedkope van siliconen is vrij "plakkerig", hij is bij ons zo groot dat hij aan kan over de hond z'n koppie (het sluitsysteem is waardeloos), maar hij verliest hem nooit :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 13:56

Many schreef:

Daarbij moet je dus nog wel een gewone halsband gebruiken, maar ze geven goed fel licht. De accu gaat niet zo lang mee, wij laden ze denk ik wel twee keer per week op, maar dat stelt ook niks voor: na een halfuurtje laden zitten ze alweer helemaal vol.

Deze is dus precies dezelfde als die ik bij Ali fijn vind.
Behalve dit (en telefoonhoesjes)

En ik bestel zelden bij Ali.
Maar niemand gaat mij hier wijs maken dat deze in een andere fabriek gemaakt word omdat hij bij medpets ligt.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 13:57

Ik heb onderstaande, wel bij een windhond, dus korte vacht. past ook makkelijk over haar jas als het koud is en er zit ook een stand op dat de kleur wisselt (blauw, groen, rood) en daarnaast heb ik van hetzelfde materiaal ook een blauwe.

https://www.brekz.nl/hondenhalsbanden/f ... gLeofD_BwE

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 14:04

Wij hadden Orbiloc en ik vond ze vreselijk, ik was de honden in het donker kwijt als ze verder weg gingen ondanks dat ik me netjes aan het schema van Orbiloc had gehouden.

Daarna heb ik deze gekocht bij Amazon en het zijn werkelijk de best verlichte halsbanden die ik tot nu toe heb gehad, en dat voor dat geld. :=

https://amzn.eu/d/cDCqH17

Ik heb ze wel korter geknipt en dicht gebrand maar ze geven licht als een tierelier. In het pikkedonker zie ik de lichtjes van links naar rechts rennen, of vooruit rennen en zelfs met 50 à 100 meter vooruit rennen zie ik ze nog helder. Voor ons ideaal en heb er inmiddels reserve!

Wij hebben de blauwe trouwens, en een één rode voor de hond die bijt. In het donker herken ik ze vaak wel aan het patroon dat het lichtje rent maar het is fijn om haar in één oogopslag te zien indien we iemand zouden tegenkomen. :+

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 14:06

Leuchtie! Schijnen echt járen goed te blijven, helaas zelf geen ervaring mee en prijzig.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 14:08

Ik heb deze van de Action. Ik doe hem bij mijn langharige hond als tuigje om, werkt perfect, en hij heeft heel goed licht rondom, en reflecteert ook nog eens goed.
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 14:13

8nnemiek schreef:
Ik heb deze van de Action. Ik doe hem bij mijn langharige hond als tuigje om, werkt perfect, en hij heeft heel goed licht rondom, en reflecteert ook nog eens goed.
[ Afbeelding ]

Deze draag ik zelf maar dan van de hardloopwinkel. :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 14:24

Ik draag die ook zelf ja :D Niet alleen de hond moet veilig zijn natuurlijk!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 16:47

Ik heb er ook een voor mezelf inderdaad :D

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 16:50

Many schreef:

Die hebben wij ook in alle kleuren.
Voldoen prima

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 17:04

Ik heb lichtslangen/ringen van AliExpress en Temu denk ik en neppe orbiloc op het tuig.
De lichtslang knip ik niet meer op maat, op één of andere manier werd het licht dan toch een stuk zwakker.
Voor mijn Keesje heb ik het heel simpel opgelost: een sleutelhanger met zo'n muntenhaakje vastgemaakt aan de lichtslang met een tiewrap en deze aan haar halsband of tuig vastzetten.
Elke hond hier heeft zijn eigen kleur zodat ik gelijk zie welke afdwaalt of achterblijft oid.

Tip:
Het uitstekende stukje vd tiewrap even aanbranden met een aansteker en dan aandrukken zodat daar geen scherpe randjes meer aan zitten.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 17:06

Oh en voor mezelf heb ik een harnas met verlichting, een reflectie harnas, een band met verlichting voor otk mijn bovenarm, banden met reflectie voor om mijn armen of enkels en een hoofdlamp.
En dan vergeet ik de snoertjes met kerstlampjes en de reflecterende sterren aan de hondenbuggy nog. :+

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 17:14

Ik heb van die lichtslangen.
En de grootste hond doe ik in het schemer en donker ook nog fluorescerend jasje om.
Ik moet vanaf mijn huis een drukke weg oversteken via een zebrapad.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 17:20

Lichtslang van de welkoop die je op maat kan knippen maar die zijn vrij snel leeg.

Voor mijn honden gebruik ik Leuchtie. Heb op 2 jaar nog nooit de batterijen moeten vervangen en ze worden elke dag gedragen. Geven goed licht en je kan elk onderdeel apart bestellen als het nodig is ivm duurzaamheid verhaal. Bediening is heel makkelijk, omdraaien met de punt naar beneden is aan.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 17:23

Many schreef:

Deze heb ik ook. Fijn ding. Iets te ruim voor mijn hondje, dus ik doe ‘m met een klittenbandje aan de gewone band vast zodat hij niet af kan glijden.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 17:58

wij hebben van die kleine lampjes die je aan een halsband/tuig vast maakt, die zie je echt méga goed, we zijn afgestapt daardoor van knipperhalsbanden, die zijn zo veel minder goed te zien als die lampjes.

Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 18:34

Dat soort lampjes heb ik idd aan de tuigen hangen.
Die krengen zorgen dat ik bijna sterretjes zie als ik er recht tegenaan kijk. :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 18:34

Ik heb fietslampjes van de Hema.
Die maak ik vast aan het handvat aan het tuig van de hond.