Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tamary schreef:Als opvang misschien, maar : " Het bevorderd bovendien de wilde natuur en ecosystemen." NEE. hoogstens excuus voor aanboren subsidiepot om te kunnen rotzooien met een ecosysteem wat al op zijn minst sinds de laatste ijstijd geen dieren van die maat had.
Zal best dat er geld bij moet, maar dan wel op een eerlijke manier en niet de boel flessen ten gunste van een of ander "goed doel". Zo'n "goed doel" valt nl in dezelfde categorie als mijn bankrekening, alleen ik heb niet de capaciteit om zo'n mooi verhaal op te hangen.
anjali schreef:Ik weet er het fijne niet van, maar het gaat toch om olifanten die zich al in Europa bevinden? Terugsturen naar "de natuur" zal niet meer gaan met deze dieren die al lang in gevangenschap leven of er zelfs in geboren zijn. Olifanten kunnen net zo oud worden als mensen. Als een circus of dierentuin ze moet "wegdoen" zullen ze toch opgevangen moeten worden. Wildvang van olifanten zal tegenwoordig niet meer gebeuren denk ik.
anjali schreef:In de meeste gevallen denk ik dat het voor bejaarde dieren (olifanten ,paarden, zelfs ook mensen) het beste is om ze in de eigen vertrouwde omgeving te laten. Tenzij dat onmogelijk wordt, dan moet een andere plek gevonden worden.