Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MarlindeRooz schreef:Beginnen met 1 en dan kijken hoe het gaat? Twee tegelijk lijkt me niet zo handig.

, net ook met uitlaten op het belevingsveld naast ons huis, even met de frisbee gooien, onze oudste kent dat, de pup nog niet, hij neemt het direct over, even rond sturen bij de pionnen, hij kijkt en volgt vanzelf. Dat is erg makkelijk met dingen aanleren. Maar ook de interactie die ze samen hebben vind ik leuk. Plus als je al weg bent hebben ze elkaar. 
Ibbel schreef:Tja, paarden zijn kuddedieren, dus daar zeggen we altijd van: moeten een soortgenoot hebben, een geit is geen vervanging.
Hond is een roedeldier, en dan zeggen we opeens: mens is een prima vervanger van een soortgenoot.
Really?

Ibbel schreef:Tja, paarden zijn kuddedieren, dus daar zeggen we altijd van: moeten een soortgenoot hebben, een geit is geen vervanging.
Hond is een roedeldier, en dan zeggen we opeens: mens is een prima vervanger van een soortgenoot.
Really?
Ik heb er altijd minimaal 2 gehad, nu één (maar nummer 2 komt er aan) omdat mijn 2 oude honden kort na elkaar zijn overleden en je merkt gewoon in alles (en wij zijn zo goed als 24/7 thuis, werken niet meer) dat hij een soortgenoot mist, hoe leuk wij ook met 'm spelen. Dus ga voor 2, hoewel je idd geen 2 pups uit hetzelfde nest moet nemen, maar 2 pups met een paar maanden ertussen gaat echt ook meer dan prima, en 1 of 2 jaar ertussen is natuurlijk ook goed.