Even van me af schrijven; ziekte hond zorgt voor spanningen thuis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Waidida

Even van me af schrijven; ziekte hond zorgt voor spanningen thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-25 13:30

hoi allemaal,

Ik wil, zoals de titel al zegt, even iets van me af schrijven.

Vorige week vrijdag was onze hond erg ziek, we konden gelukkig meteen terecht bij onze DA en zij gaf aan dat er twee opties waren. Ofwel heeft hij gewoon iets fout gegeten, ofwel is er meer aan de hand (zij dacht aan pancreatitis). Onze honden krijgen al jaren eten van tafel, ik en mijn moeder staan hier niet achter maar stiefvader wil dit perse doen.

De DA zei dat ze vaak pancreatitis zien bij honden die van tafel gevoerd worden, en door zijn leeftijd dat dit het eerste is waaraan ze denkt. Nu was mijn stiefvader mee die dag en moet de uitleg van de DA blijkbaar als aanvallend hebben ervaren, wat voor mij echt belachelijk is want dat is totaal niet hoe het bij mij overkwam. Wel zei ze dat ze nu wel allemaal staaltjes kon meegeven van voeding maar dat dat weinig zin had als hij dat dan toch niet ging geven. Ik kan er wel in komen dat de DA dit geïrriteerd zei. Ze zei ook dat we nu symptoombestrijdend gingen werken en dat ik maandag (gisteren dus) moest terugkomen voor controle. Als hij gewoon iets verkeerd gegeten had zou hij dan weer helemaal goed moeten zijn.

Fast forward naar maandag. Hij werd zeker een stuk beter (koorts was weg en hij reageerde ook weinig op palpatie en zag er niet meer ongemakkelijk uit) maar de DA wilde toch snel de PL waarde meten (die dus pancreatitis kan aanwijzen) deze hoort tussen 0 en 200 te liggen. 200 tot 400 is opletten en vanaf 400 beginnen ze zich zorgen te maken. Onze hond bleek dus onmeetbaar hoog te zitten (machine gaat tot 2000 en hij had meer dan dit) hiervan was ook de DA verbaasd, normaal zou een hond met deze waarde echt niet zo rustig en ogenschijnlijk gezond moeten zijn.

De DA gaf ons dieetvoeding mee, onze hond mag niks meer van tafel krijgen en zo weinig mogelijk vet. Alleen, toen ik thuiskwam vond mijn stiefvader dit allemaal overdreven. Hij gelooft niet dat het door het eten van tafel komt. Hij ontkent blijkbaar dus niet dat de waarde zo hoog is maar wel dat dit door de voeding komt. Na zijn 10 minuten research had hij al 3 websites gevonden waarop stond dat deze hoge waarde niet perse betekent dat de hond pancreatitis heeft.

Ik heb het hier enorm moeilijk mee, Als twee dierenartsen los van elkaar zeggen dat hij pancreatitis heeft ben ik toch geneigd dit te geloven over enkele websites.

Ik moet donderdag weer terug en tegen dan moet de waarde gezakt zijn, als dit niet het geval is moeten we verder zoeken. Dan zou het kunnen zijn dat er meer aan de hand is.

Dit welles nietes zorgt voor veel spanningen tussen mij en mijn stiefvader, en mijn moeder zit er een beetje tussenin, ze gelooft mij maar wil geen strijd aangaan met mijn stiefvader. Hij wil nog steeds het probleem niet zien met eten geven van tafel en gaf de zondag nadat we voor het eerst naar de DA waren geweest achter onze rug om alweer een stukje vet van de hesp. Ik ben toen heel boos geworden als ik dat doorhad en hij lacht dat een beetje weg.

Zijn argumenten zijn vooral dat ze het zo lekker vinden en dat ze er zo blij van worden. Terwijl het voor mij echt 5 voor 12 is en als we niks veranderen dat hij zal sterven. Ik ben nu een hele week thuis dus kan hem in het oog houden maar vanaf volgende week ben ik weer naar school en dan heb ik dus geen zicht op wat hij achter onze rug doet. Hij is vanuit mijn visie zijn eigen ego boven de gezondheid van onze hond aan het zetten en daar kan ik niet tegen.

Het behandelplan is heel simpel, gewoon dieetvoeding. Hij moet niet elke week aan de nierdialyse of een spuit krijgen oid. Voor mij is dit echt heel moeilijk omdat ik echt bang ben om mijn hond te verliezen en het kan voorkomen worden door gewoon zoiets simpel als andere voeding geven.

Vanmiddag ging het er weer over en dan zei hij dat er dan geen honden meer kwamen als hij ze niet van tafel eten mag geven. Om maar een idee te geven van hoe belangrijk dit blijkbaar voor hem is.

Onze hond krijgt dus nu enkel de brokken van de DA, daar ben ik wel erg streng op. Maar ik ben vooral huiverig voor als ik straks niet meer altijd alles in het oog kan houden.

Bedankt als je tot hier gelezen hebt, ik zal vast wel de antwoorden lezen maar weet niet of ik ook ga antwoorden elke keer omdat dit voor mij enorm zwaar is, zoals ik al zei wilde ik het vooral even van me af schrijven. Ik hoop dat jullie dit kunnen begrijpen.

tamary

Re: Even van me af schrijven; ziekte hond zorgt voor spanningen thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 13:37

Optie zou zijn om stiefvader lekkertjes trommel met de dieetbrokjes te geven om "van tafel" te voeren, maar meewerken blijft het probleem.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-25 13:39

tamary schreef:
Optie zou zijn om stiefvader lekkertjes trommel met de dieetbrokjes te geven om "van tafel" te voeren, maar meewerken blijft het probleem.

Dat is dus niet hoe hij het wilt, hij wilt echt dat de honden hetzelfde eten als wij. bv dus aardappelen in de saus van het vlees. etc. allemaal dus heel vetrijk

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 13:40

Ik vind het rot voor je ! Mijn vorige hond had ook pancreatitis, en deed het goed op Duck pancreas.
Voor nu in ieder geval dieetvoer blijven geven.
Als je stiefvader zegt dat er dan hierna geen honden meer komen, helemaal oké, het gaat om nu om je hond hier nu goed doorheen krijgen.
Dus geen discussie aangaan, wel,voor het goede voer zorgen.

Succes,

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 13:41

Waidida schreef:
tamary schreef:

Dat is dus niet hoe hij het wilt, hij wilt echt dat de honden hetzelfde eten als wij. bv dus aardappelen in de saus van het vlees. etc. allemaal dus heel vetrijk

Dat kan dus nu niet. Jammer, maar helaas. Gewoon dieetvoer blijven geven,

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 13:42

Zo daar zou ik ook pissig om worden. Hij onthoudt dus bewust noodzakelijke zorg van de hond.

Het is heel simpel. Als een hond ziek is volgt er behandeling, waaruit later blijkt of het werkt of niet.
Hond heeft pijn -> pijnstilling -> werkt ja/na en evt -> verder onderzoek.

oftewel jullie hond is ziek -> behandeling voeding laag in vet (ALTIJD BELANGRIJK bij pancreatitis) en spijsverteringsenzymen toevoegen aan de vetvrije voeding -> werkt het niet dan dus nog meer serieus stront aan de knikker en verder onderzoek.

Er bestaat meer dieetvoeding dan enkel het voer van de dierenarts, maar dieet-wijziging in de verhoudingen is bij pancreatitis echt stap 1 die niemand kan overslaan. Al ga je nog op je kop staan, dit is echt noodzakelijk.

Een hond of kat kan overlijden aan een pancreatitis. Er kan ook nog een triaditis ontstaan. Plus deze aandoening is vreselijk pijnlijk.
Bij honden en katten die lijden aan pancreatitis en de pijn niet snel verminderd wordt er morfine (buprenorphine) voorgeschreven. Naast eventueel oa infuus opname, cerenia enzovoort.

Kun je de hond ergens anders laten herstellen?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 13:43

Test/uitdaging van maken? 2 weken enkel dieet brokjes en kijken wat de bloedwaarden doen. Ten slotte is elke hond anders en is het deze hond die bewijst wie gelijk heeft qua DA diagnose.

Petunia27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 13:44

Wat een heftig verhaal, ik voel echt met je mee. Je liefde en zorg voor je hond komen heel sterk naar voren in wat je schrijft, en het is helemaal begrijpelijk dat je je nu machteloos en gefrustreerd voelt. Het lijkt me enorm zwaar als iemand in huis dat niet wil of kan zien.

Blijf vertrouwen op de dierenarts. Twee professionals die los van elkaar hetzelfde zeggen, plus de testresultaten, dat is niet zomaar iets. Dat is niet “een mening”, dat is gewoon medische realiteit. En jij handelt daar terecht naar.

Misschien helpt het als je donderdag aan de dierenarts vraagt om het dieet en de risico’s op papier te zetten of nog eens rustig aan jullie allemaal uit te leggen. Soms komt zo’n boodschap beter aan als het rechtstreeks van de DA komt, en niet via jou.

Wat je stiefvader doet is inderdaad lastig, maar het lijkt erop dat hij vooral moeite heeft om te accepteren dat iets wat hij als “liefdevol” ziet (eten geven) juist schadelijk kan zijn. Misschien kun je hem een alternatief aanbieden,zoals hierboven al werd genoemd. Dan voelt hij zich nog steeds betrokken, zonder dat het kwaad kan. Of jouw zorgen nog eens benadrukken, dat je bang bent dat het zomaar snel dan afgelopen kan zijn met de hond als hij niet zomaar veranderd.

Je doet het echt goed. Je bent verantwoordelijk, betrokken en duidelijk, precies wat je hond nu nodig heeft. Probeer jezelf dat ook toe te spreken, want het is niet niks om tussen zorg en conflict in te zitten.

Ik hoop dat de controle donderdag positief nieuws brengt, dat zou jullie allemaal wat rust geven. En wat er ook gebeurt: je hond heeft geluk dat hij iemand heeft die zo voor hem opkomt.
Laatst bijgewerkt door Petunia27 op 28-10-25 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 13:45

Overtuigen heeft zo te lezen geen zin. Ik zou kijken of je voor dit moment tot een compromis kunt komen. Dus bv tot datum X niet van tafel voeren maar alleen dieetvoer. Knapt de hond op dan weten jullie allemaal dat het daar van komt.

Dan kun je daarna in gesprek hoe verder; het liefst natuurlijk alleen dieetvoer maar misschien gaat het ook goed met een beperkt hapje van tafel. Iedereen blij.

Tussen gelijk hebben en gelijk krijgen zit jammer genoeg verschil.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 14:10

Jeetje ik kan me heel goed voorstellen dat je hier kwaad om bent, ik lees het alleen nog maar en ik raak al geïrriteerd.
Nu speelt er dit, wat natuurlijk al erg genoeg is, maar wat als er straks meer komt kijken omdat de hond altijd maar van tafel mee eet? Tandproblemen, suikerziekte, hartproblemen en noem maar op. Je bent eigenlijk je hond langzaamaan aan het vergiftigen en ik vindt het persoonlijk ook een borderline vorm van dierenmishandeling (hoe goed bedoelt het soms ook is). Wil dit zeggen dat mijn hond nooit iets krijgt? Absoluut wel, maar misschien een of twee kleine stukjes van mijn vlees, haar voer wordt niet vervangen door het eten dat ik voor ons zelf kook.

Ik heb geen tips hoe je je stiefvader kan overtuigen om niet meer van tafel te laten eten, als de dierenarts dit zelf al niet lukt dan denk ik niet dat jij heel veel meer invloed hebt. Misschien kan je je moeder overhalen om toch op haar strepen te staan ipv 'ertussenin te gaan zitten'? Uitleggen wat het met de relatie tussen jou en je stiefvader kan gaan doen als de hond hieraan komt te overlijden omdat hij het vertikt om zich aan het dieet te houden?

Ik hoop iig dat je hond snel opknapt, het is vreselijk om te zien dat je dieren zich niet lekker voelen :(

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 14:10

Hij heeft dus jaren enkel van tafel eten gekregen? Of was dit als extra en kreeg hij ook brokjes?

Ik leef met je mee TS. Hier ook nog wonend met m'n ouders en dat geeft regelmatig gezeik wb de zorg voor de dieren.
Mijn hond werd vorig jaar ziek. We dachten een gescheurde knieband (was in zijn geval ook einde verhaal) en bij verder onderzoek bleek het botkanker te zijn.
Eerste advies toen we nog aan de knieband dachten was rust rust rust. Ouders hebben hem meegenomen naar het bos, gezellig uren gewandeld. "Want hij liep op dat moment goed".
Later, CT scan was alleen maar onzin. Hij had geen botkanker en is veel te duur. Diagnose botkanker: nee hoor die leeft nog wel even.
Alles wat ik deed was te overdreven. Rust was onzin. Zo veel discussie over gehad. Doodvermoeiend en frusterend.
Enige wat hier hielp was hem de pan uit flippen := raad het niet aan maar dan was het wel weer duidelijk.

Overleg met je moeder erbij:
Wat is het ergste wat er kan gebeuren als hij geen mensen eten meer krijgt? Hij schooit even, hij knapt op.
Wat is het ergste wat er kan gebeuren als hij wél mensen eten blijft krijgen? Hij gaat dood.
Wil je stiefvader dat op z'n geweten hebben? En waarom dan? Ja klinkt heel hard en zwart wit maar in principe komt het daar op neer.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 14:14

Zijn jullie als kind door stiefvader ook volgepropt met snoep en konden jullie de gezonde maaltijden gewoon laten staan? Want dat is wat hij nu doet met de hond. Wellicht hem misschien deze vergelijking geven?

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-25 14:18

Nyaleti schreef:
Hij heeft dus jaren enkel van tafel eten gekregen? Of was dit als extra en kreeg hij ook brokjes?

Ik leef met je mee TS. Hier ook nog wonend met m'n ouders en dat geeft regelmatig gezeik wb de zorg voor de dieren.
Mijn hond werd vorig jaar ziek. We dachten een gescheurde knieband (was in zijn geval ook einde verhaal) en bij verder onderzoek bleek het botkanker te zijn.
Eerste advies toen we nog aan de knieband dachten was rust rust rust. Ouders hebben hem meegenomen naar het bos, gezellig uren gewandeld. "Want hij liep op dat moment goed".
Later, CT scan was alleen maar onzin. Hij had geen botkanker en is veel te duur. Diagnose botkanker: nee hoor die leeft nog wel even.
Alles wat ik deed was te overdreven. Rust was onzin. Zo veel discussie over gehad. Doodvermoeiend en frusterend.
Enige wat hier hielp was hem de pan uit flippen := raad het niet aan maar dan was het wel weer duidelijk.

Overleg met je moeder erbij:
Wat is het ergste wat er kan gebeuren als hij geen mensen eten meer krijgt? Hij schooit even, hij knapt op.
Wat is het ergste wat er kan gebeuren als hij wél mensen eten blijft krijgen? Hij gaat dood.
Wil je stiefvader dat op z'n geweten hebben? En waarom dan? Ja klinkt heel hard en zwart wit maar in principe komt het daar op neer.

Hij kreeg inderdaad enkel eten van tafel. Toen dat begon was ik nog klein en wist ik ook niet beter. Maar vanaf ik begon door te hebben dat het toch niet zo gezond was voelde ik me er wel slechter over. Maar elke poging om dit aan te kaarten werd meteen afgesloten.

De pan uitflippen gaat hier zeker nog komen als hij zo verder doet. Maar hij is dus net als je ouders, maar hij is nu toch goed? Waarom zou je naar de DA gaan?

Hij heeft gewoon in zij hoofd dat als je hond ziek is, je naar de DA gaat, die geeft hem een spuitje en alles is opgelost en je kan weer doen zoals voorheen.

Als het niet beter wordt gaat er wel een moment komen dat ik hem duidelijk ga maken dat als onze hond door zijn toedoen sterft, ik hem dat nooit van mijn leven zal vergeven. Ik kan erin komen dat je eten van tafel geeft omdat je niet beter weet, maar als alle experten zeggen dat het niet goed is vind ik het nog iets heel anders om gewoon door te doen.

Neonlight schreef:
Zijn jullie als kind door stiefvader ook volgepropt met snoep en konden jullie de gezonde maaltijden gewoon laten staan? Want dat is wat hij nu doet met de hond. Wellicht hem misschien deze vergelijking geven?

Dat heb ik ook tegen mijn moeder gezegd vanmiddag. En zal ik nog wel eens tegen hem zeggen ook als hij het nog eens wil betwisten

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 14:24

Was het maar zo mooi. Spuit er in en opgelost, hond weer fit.

Heb je met de dierenarts overlegd of het een error van de machine had kunnen zijn? Over de 2000 is wel echt uitzonderlijk, je verwacht dan geen hond die zich 'oke' voelt.
Ik zou dit best overleggen, misschien hebben ze het bloed nog liggen en kunnen ze de test nog eens doen. (Op hun kosten).

Je kan ook de situatie uitleggen aan de dierenarts die jouw vader heeft gezien, en vragen of zij een mailtje wilt maken. Met de gevolgen en risico's. Desnoods een linkje erbij. Zou dat wel werken?

Ik zou op een rustig moment echt gaan zitten met beide ouders en het hem vragen wat ik in het vorige bericht zeg. Als die waardes wel kloppen is er serieus wat mis en is echt elke vette hap er een te veel.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-25 14:30

Nyaleti schreef:
Was het maar zo mooi. Spuit er in en opgelost, hond weer fit.

Heb je met de dierenarts overlegd of het een error van de machine had kunnen zijn? Over de 2000 is wel echt uitzonderlijk, je verwacht dan geen hond die zich 'oke' voelt.
Ik zou dit best overleggen, misschien hebben ze het bloed nog liggen en kunnen ze de test nog eens doen. (Op hun kosten).

Je kan ook de situatie uitleggen aan de dierenarts die jouw vader heeft gezien, en vragen of zij een mailtje wilt maken. Met de gevolgen en risico's. Desnoods een linkje erbij. Zou dat wel werken?

Ik zou op een rustig moment echt gaan zitten met beide ouders en het hem vragen wat ik in het vorige bericht zeg. Als die waardes wel kloppen is er serieus wat mis en is echt elke vette hap er een te veel.

Lijkt me sterk dat de waardes niet kloppen. Maar donderdag moet ik sowieso terug en meten ze opnieuw. Maar hij heeft die dag wel nog testen gedaan zonder de extreme waardes.
Wij merken inderdaad dat hij niet helemaal goed is maar hij is zeker niet slecht.

Ik ga donderdag sowieso ook vragen aan de dierenarts om het op mail te zetten.

Hij vind het gewoon allemaal commerçe (zoals we in België zeggen) en dat ze gewoon de medicijnen en speciale voeding willen verkopen om zoveel mogelijk winst te maken.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 14:40

Ja wat kun je nu tegen zoveel eigenwijsheid in brengen he. Hij heeft het idee dat waar hij zichzelf mee voedt ook voor de hond goed is. Dat was vroeger heel normaal maar ja vroeger rookte de dokter en de leerkrachten ook waar je bij stond. Vroeger wisten ze niet beter en gaven ze speentjes gedoopt in sterke drank en suiker om baby's zoet te houden als ze last van tandjes hadden maar vroeger is niet nu. Ik denk dat de oplossingen bij je moeder ligt,zij is wellicht de enige die hem kan laten inzien. Qua financiën dat het nogal dom is om zo door te gaan, wellicht is hij wel bevatbaar voor een lege portemonnee.
Heel veel sterkte

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 15:08

Wat vreselijk egoïstisch... Als hij wilt beweren dat hij om de dieren geeft, dan zou hij hier ook mee instemmen. Ik heb verder geen advies maar ik zou er vreselijk pissig van worden, dus ik snap de spanningen volledig.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 15:19

Tja, herkenbaar, al ging het bij mij niet om eten van tafel geven maar om andere zaken wbt omgang met mijn hond.
Wellicht niet de reactie die je wil lezen, maar ik heb het niet veranderd gekregen. Mensen die echt wel wisten waar ze mee bezig waren (experts), werden achter hun rug vierkant uitgelachen.
Ik kan je dus helaas geen (bruikbare) tips geven.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 15:20

Er zit enigszins commerce achter de dierenarts-merken maar dat is niet het hele verhaal. Met die commerce wordt echt heel veel wetenschappelijk onderzoek naar voeding gedaan en er zijn (sneu) ontiegelijk veel dierproeven gedaan met die voedingen. Daardoor weten “we” wat er bij bepaalde ziektes belangrijk is aan gehaltes voedingsstoffen en vetten-eiwitten-koolhydraten-vezels en verteerbaarheid.

Je kunt twisten over de ingrediënten, maar de toepassing van deze voedingen is ontzettend breed onderzocht. En we hebben er dus ook heel veel aan te danken: kennis.

Zaak is dat een dier beter wordt. Is het beter, kun je zoeken naar eventuele andere voeding.

Eet jullie hond trouwens echt puur alleen tafel resten? Nooit hondenvoeding? Want tafelresten zijn sowieso nooit compleet aan vitamines en mineralen.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 16:56

Stel de vraag eens aan je stiefvader of hij ook zo is als het om de huisarts en/of specialist gaat die zegt dat hijzelf gezonder moet gaan leven??
Neemt hij dat dan ook niet serieus?
Ik bedoel: een specialist is een specialist.

En ik weet niet van wie die hond is, maar als die hond op mijn naam zou staan had iedereen op z’n kop kunnen gaan staan maar dan had ikzelf beslist hoe en wat.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 17:10

Pancreatitis is niet om laconiek mee om te gaan, mijn hond heeft het niet overleefd, en die kreeg heel strak alleen vetloos te eten, lag zelfs aan infusen in huis om de waardes omlaag te laten gaan, het is ook echt zeer pijnlijk voor een hond...

Vreselijk dat je stiefvader dat niet inziet...

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 17:31

Ianrowan2009 schreef:
Stel de vraag eens aan je stiefvader of hij ook zo is als het om de huisarts en/of specialist gaat die zegt dat hijzelf gezonder moet gaan leven??
Neemt hij dat dan ook niet serieus?
Ik bedoel: een specialist is een specialist.

En ik weet niet van wie die hond is, maar als die hond op mijn naam zou staan had iedereen op z’n kop kunnen gaan staan maar dan had ikzelf beslist hoe en wat.

TS woont nog bij moeder en stiefvader zoals ik het begrijp en ik lees het als dat de hond de familiehond is. Wellicht staat die dus op naam van moeder of stiefvader. Maar zelfs nog als de hond op naam van TS staat... zo simpel is dat niet "dat iedereen dan maar op zijn kop kan gaan staan en je zelf beslist hoe en wat". Zoals TS zelf zegt: als ze naar school is, heeft ze er zelf geen controle over / geen zicht op wat stiefvader doet op dat moment. Hij kan dan gewoon verder zijn gang gaan.
Het is een ander verhaal als het je eigen hond is en je woont niet meer bij je ouders / moeder en stiefvader. Dan kan je al beter bepalen wat er met jouw dier gebeurt, maar in de situatie waarin TS zit, is dat echt niet zo eenvoudig...

Ik weet natuurlijk niet wat de stiefvader op die vragen zou antwoorden, maar binnen mijn familie zou het antwoord toch wel zijn dat wat een huisarts of specialist zegt ook naast zich neergelegd kan worden. Sterker nog: mijn familie dicteert soms zelfs wat ze moeten doen / zeggen.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 17:36

Ik zou eigenlijk adviseren om een echo van de buik te laten maken om definitief een diagnose te stellen.
Ja bloed is zeker indicatie voor pancreatitis, maar ook een tumor in de alvleesklier of iets anders zijn.

Als het 100% zeker is wat het probleem is, is er over het behandelplan geen twijfel meer toch?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 09:19

Even praktisch, jij bent hier het kind en afhankelijk van je ouders. Als stiefvader niet luisterde gaat hij dat waarschijnlijk ook niet doen. Jouw moeder heeft hierin meer macht. Ik zou haar erbij halen. Wat is haar visie hierop? Steunt ze jouw stiefvader hierin? En als nee, kan je haar aansporen om wat meer tegenwicht te bieden?

Wat een ontzettende rotpositie zit jij in!

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-25 11:51

Iedereen bedankt voor het meedenken en jullie berichtjes. Ik voelde me een stuk minder alleen.

Vandaag hadden we check up bij de DA, moeders was mee, en de waardes zijn gelukkig al goed gezakt. We zijn dus op de goede weg maar we zijn er zeker nog niet.
Nog even verder antibiotica en de dieetvoeding blijven geven is de boodschap!

Stiefvader lijkt nu toch ook niet meteen alles te willen weerleggen. Het is duidelijk dat wat we gedaan hebben ook zijn vruchten heeft afgeworpen. Ik denk en hoop dat hij dat nu ook ziet.
Ik heb hem ook niets meer zien geven van eten dat hij niet mag. We hebben nu wel sneetjes kipfilet in huis. Als hij dan toch graag iets wil geven mag hij daar een klein stukje van en dat gebruiken we ook om de pilletjes te geven.