Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MarliesV schreef:Moet je perse samen naar NL de hele dag?
Ik vind beide opties eigenlijk niet ok.
Thuis en de kou en zonder toezicht niet. In de auto met een wagenzieke hond en een hond die op locatie in NL niet fjin is ook niet.
Is er met de buren te overleggen dat ze gevoerd worden en dat iemand gaat kijken 2x op zo'n dag. Dat je ze dus thuis laat en dan toezicht regelt?
Dat lijkt mij van alle opties de beste. En dan zorgen dat je oude hond toch een fijnere plek heeft dan alleen een kussen. Een geisoleerd binnenhok in de schuur oid, zodat ze uit de kou kan.

dioni schreef:Voor wagenziekte helpt cerenia echt prima, dat is er ook voor geregistreerd. Bij de dierenarts verkrijgbaar. Gaat alleen wel wat kosten voor zo'n grote hond.

TinkerTreas schreef:Ik vind het heel lastig wat we moeten doen. Als we ze thuis laten is de oude hond niet blij omdat het koud en nat is. En ik ben bang dat de Maremma overmatig gaat blaffen (aan een kant hebben we buren dichtbij). En ik vind het erg lang dat ze alleen zijn, ook omdat ze dan de hele dag geen eten krijgen.
Als we ze meenemen is de Maremma niet blij vanwege het autorijden (geen idee of pilletjes goed werken).
En de oude hond is niet blij omdat het achter de zaak ook koud en nat is.
Eind november krijgen we er nog een Maremma pup bij, ik denk dat het dan makkelijker is om de Maremma's thuis te laten op den duur.
TinkerTreas schreef:dioni schreef:Voor wagenziekte helpt cerenia echt prima, dat is er ook voor geregistreerd. Bij de dierenarts verkrijgbaar. Gaat alleen wel wat kosten voor zo'n grote hond.
Dan moet ik haar ook eerst nog zien te wegen![]()
Ik vermoed dat ze inmiddels tegen de 35 kilo zit, maar het is een paar maanden geleden dat ze voor het laatst gewogen is. Ik denk dat optillen en op de personen weegschaal gaan staan geen optie meer is
Princesj schreef:Je kan voor je eigen gemoedsrust ook nog een camera neerzetten misschien? Dat je ze in het oog kan houden?