JudithGigi schreef:Ik ben heel blij met mijn reu, maar als hij bij het zoveelste plasje zijn nagels in de grond zet en zijn 40kg in de strijd gooit om maar te kunnen snuffelen en likken verlang ik toch naar een teefje  

Dit is overigens wel ook een heel groot deel opvoeding. Mensen vinden dit vaak bij reuen horen maar dat is zeker niet zo, als je van pup af aan duidelijke grenzen stelt dan krijg je niet zo'n pisreu. Onze reuen mogen wildplassen wanneer ze willen als ze los zijn maar verder wordt er aan de riem niet gepist tenzij er toestemming voor is gegeven. Dus niet in woonwijken, langs auto's, voortuinen, elektriciteithuisjes etc etc. Met vier reuen (ofja, nu drie...) wil ik dat gezeik letterlijk niet hebben. 
Daarmee suggereer ik niet dat jouw reu niet opgevoed is, ik wil alleen ter sprake brengen dat het overal snuffelen en poot tillen niet per definitie bij een reu hoort. 
Daarnaast, loops teven (of loopse teef in wording) kunnen dat ook ontzettend goed maar ook dat is binnen te perken te houden.