Kat in de slaapkamer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sabri

Kat in de slaapkamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-25 16:34

Ik heb al aantal jaren een zeer lieve en ook aanhankelijke kat. Waar ik ben is zij ook vaak. Ik heb haar destijds uit een asiel overgenomen. Vermoedelijk is het een kruising pers. Eigenlijk zou ik haar best ook snachts toegang willen geven tot mijn slaapkamer. Tot voor kort sliep ze in mijn woonkamer. Sinds kort wil ik proberen dat ze ook bij mij op de slaapkamer mag komen snachts. Alleen nu gaat ze helaas mij steeds 'wekken' :o . Dan begint ze bv een aantal keer per nacht tegen mijn hoofd aan te tikken en als ik dan wakker word, dan gaat ze heel blij spinnen en miauwen..Zo kom ik zelf niet tot rust. Ik vraag me af hoe doen andere kattenbaasjes dat? Of gaan andere katten wel lief slapen snachts?
Ik speel ook voor ik ga slapen en meerdere keren per dag. Is er misschien een manier om haar te leren dat ik snachts slaap en niet steeds gewekt wil worden?
Laatst bijgewerkt door Sabri op 22-09-25 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 16:37

Niet in de slaapkamer laten. Soms een nachtje gaat goed, maar elke nacht gaat hier niet goed.

Yubine

Re: Kat in de slaapkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 16:38

Ja, zou ik ook zeggen. Niet meer in de slaapkamer toelaten in de nacht :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 16:39

Dat is de reden waarom de mijne beneden slaapt ;)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 16:40

In mijn ervaring kun je katten erg weinig leren :')
Wij worden ook wakker van onze katten, vooral mijn man. Bij ons zitten ze 's nachts dus op zolder met de deur dicht (daar staan ook de kattenbakken en hebben ze speelgoed, mandjes/een bank en elkaar).
Ik vind het soms sneu en dan laat ik het een paar nachten toe, maar de ene kat begint soms 's nachts aan mijn haar te bijten en te trekken om me wakker te maken (of inderdaad heel hard kopjes geven) en de ander gaat een soort boksen tegen de spiegel in onze slaapkamer om 5u 's ochtends om te laten weten dat ze eten wil :')

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 16:46

Een van mijn katten maakt mij wakker als ik aan het dromen ben of onrustig in mijn slaap ben.
Is dus niet vervelend doen, maar juist bezorgd zijn.
Weet je,ik draai me om en ik slaap weer verder…vind dat verder niet zo’n probleem.
Ik denk dat als je het liever niet hebt je dan toch beter de kat uit de slaapkamer kunt houden :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 16:50

Ik ben heel gek op onze dieren maar slaapkamer is voor mensen.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-25 16:51

Oke dus er zijn meer katten die zitten te klieren snachts. Ik dacht dat de mijne misschien uitzonderlijk was ;( dan gaat ze weer mooi in de huiskamer met al haar speelgoed }> Toch goed te weten dat ze dus niet de enige kat is die in de huiskamer moet daarom :o .
Ze blijft het ook herhalen dus het is helaas ook niet eenmalig een keer wekken.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 22-09-25 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 16:53

Wij hebben een maincoon..pff nog erger dan een peuter die niet zonder zn moeder kan. Als je het terug kan draaien met niet meer in slaapkamer, snel doen.
Ik kan het na 5 jaar niet meer terugdraaien

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 16:54

Toen wij onze kat net uit het asiel hadden hebben we geprobeerd of de slaapkamerdeur 's nachts open kon blijven, maar dat was geen doorslaand succes. Onze kat sprong 's nachts bovenop ons of hing 's ochtends vroeg aan je voeten. Voor mijn vriend was dit echt teveel, zodat we hebben besloten om de kat 's nachts buiten de slaapkamer te houden. Ze moest hier de eerste periode erg aan wennen en heeft in het begin zeker nog wel aan de deur staan krabbelen en miauwen, maar uiteindelijk raakte ze aan ons ritme gewend en horen we haar 's nachts niet meer. Totdat de wekker gaat. Dat geluid herkend ze dondersgoed. Dan is ze er als de kippen bij.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 16:58

Ah gossie, ik vind het lief. <3 Maar ik snap dat je graag wilt doorslapen. Onze kat sliep altijd op bed, om een uur of 4 maakte hij me dan wakker want dan wilde hij naar buiten. Dat deed ik dan dus braaf. Ik vond het niet zo erg.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 17:14

Mijn kat mocht nooit in de slaapkamer komen ook overdag niet, dat ging jaren goed tot ze wat ouder werd. Eerst ging ze kopjes geven tegen de deur, toen schrapen en toen mauwen.
Dus toen is ze naar de bijkeuken verhuisd en kon ik weer rustig slapen :)
De enige keren dat ze wel in de slaapkamer mocht was met oudjaar vanwege de knallen en als het onweerde; zij vond het heerlijk maar ik deed geen oog dicht.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 17:17

Die van mij gaat altijd naast mijn hoofd staan, nat neusje tegen mijn hoofd en HEEL luid spinnen. Heel lief en schattig, maar niet om 2, 3 en 4 uur in de nacht :')

Maar als ze dan een weekje niet bij me heeft mogen slapen en ik laat het eens een nachtje toe, laat ze me wel doorslapen. Laat ik het de volgende nacht terug, is het weer wakker maken _O-

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 17:20

Bij mij staan alle binnendeuren open, ook die van de slaapkamer. Ik heb 3 katten. Een ligt 9 van de 10 keer bij mij in bed. Nummer 2 komt in principe alleen in het weekend als ik langer blijf liggen. Ze maken mij wel eens wakker, maar ik hun vaker. Ik vind het heel gezellig en knus, mijn katten vinden het fijn en doen het er goed op. Als ik ergens anders slaap mis ik ze altijd. Maar ze maken mij inderdaad wel eens wakker, dan gaan we weer lekker liggen en slapen we verder.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 17:20

Als ze het nu nog niet gewoon is, lekker zo houden. Toekomstige jij is je dankbaar. Het is een stuk makkelijker aan te leren dan af te leren als ze eenmaal gezelligheid zijn gewend snachts.

Hier kunnen ze snachts de kamer op, 8 van de 10 keer gaan ze zachtjes ergens liggen en wordt ik wakker met een kat aan m'n voeten. Maar 's winters komt ze er liever bij liggen en komt de rond half 2 miauwend en spinnend het bed op :+ vaak stopt ze wel snel hoor. Afleren is geen beginnen aan aangezien ze aan alle deuren krabt en schreeuwt :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 17:23

Flubberboot schreef:
Die van mij gaat altijd naast mijn hoofd staan, nat neusje tegen mijn hoofd en HEEL luid spinnen. Heel lief en schattig, maar niet om 2, 3 en 4 uur in de nacht :')

Hier nog een. Ik ben er inmiddels wel een beetje aan gewend.
Ik vind het irritanter als de 2 van mij hun zoomies krijgen wanneer ik wil gaan slapen

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 17:25

Wij hebben meerdere katten en 1 ervan vindt het ook leuk om ons te “aaien” :+ We negeren het zoveel mogelijk en dan laat ze ons met rust uiteindelijk en gaat ze ook slapen.

Ik vind het wel lief en vind het ook niet zo erg ervan wakker te worden eigenlijk.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 17:27

Onze ragdoll was er met een week wel aan gewend dat hij niet bij het hoofeinde mag komen en slaapt nu op bed bij onze voeten. Hebben een apppartement en de deur moet bijna wel open in de zomer met de warmte dus heel fijn dat het zo kan.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 17:27

Die van mij wacht tot ik wakker ben en komt me dan pas in m’n gezicht slaan. Maar dat heb ik haar niet hoeven leren. Ik weet niet hoe je dit kan afleren eigenlijk :=

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 17:29

Hier ook een nachtbraker, dus onze katten komen ook niet in de slaapkamer. Krijgen ze niks van :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 17:35

Ik heb geen deur (slaap op zolder) dus heb 5 katten op bed :') Over het algemeen gaat dat wel goed en heb ik er weinig last van. Maar heel soms verzinnen ze iets om mij wakker te krijgen :D

Ik ben niet anders gewend dus het verstoort mijn nachtrust niet. Het enige wat wel serieus vervelend is, zijn alle haren.. Maar dat geldt in het algemeen. Ook kleding zit altijd onder..

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 17:39

Hier ook met z'n 2en in de woonkamer :o

Onze vorige kat sliep wel altijd op bed, maar die was heel stil, ging tegen je aan of tussen je benen liggen en die hoorde je de hele nacht niet. Die kon echter ook nooit buiten de slaapkamer 's nachts, want die was het idd zo gewend dat ze aan de onderkant van de deur ging krabben als ie dicht was :')

Van onze huidige 2 katten is er ook 1 die aan je haar (of baard, bij mijn vriend) gaat likken en trekken, dus dat is geen succes. Sowieso komt daar zoveel geluid uit als ie spint, dat het voor mij te luid is om er bij in slaap te kunnen vallen :o Onze jongste heeft wel een korte tijd op bed geslapen. Die hoor je ook niet, tot ze na een uur of 4 wakker wordt en naar de oudste wil. Incidenteel slaapt die in het weekend ofzo wel eens een halve nacht bij ons, maar verder hier dus ook alles buiten de slaapkamer.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 17:39

Die van mij slapen bij mij, en gaan ook echt slapen. Af en toe wil eentje wel eens proberen of ze bij mij onder de deken mag liggen maar dat wil ik dan weer niet hebben. Meestal gebeurt dat ook als dr broer haar plekje heeft ingepikt, dus dan moet ik even zorgen dat zij weer een eigen plekje heeft en dan is het opgelost _O-

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 18:10

Ze liggen naast me geen last van maar ze zijn nu ouder, toen ze jonger samen gingen ze spelen met mijn voeten van de kast op bed springen er over heen rennen.

Soms is een irritant met der hoofd en snorharen in mijn gezicht en dan helemaal blij spinnen.

Deur dicht is geen optie te klein huis.

En krabben en miauwen begon in vorige huis dat ik de deur vaak al los liet. Als ze eenmaal weten dat zijn het echte volhouders

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 18:17

Bij mij mogen ze kiezen. Meestal slapen 2 of 3 katten op de slaapkamer. 1 in zijn mand de andere op de kast of op bed en de 3e ligt eraan. 4e slaapt meestal in een mandje op de gang waar ze ons kan zien. Als mijn vriend opstaat en ik blijf liggen heb ik er meestal 3 op bed liggen. Ze laten ons eigenlijk meestal wel doorslapen. Alleen alles slaapt op mijn kat van t bed wordt soms wel eens wakker omdat alles tegen me aan of op me ligt en ik dan niet draai. Wordt wakker als ik om wil draaien. Maar ook dat levert geen problemen op. Kat pakken draaien kat neerleggen en slapen. Meestal komen ze dan even voor een knuffel of aai maar we slapen snel weer verder.