Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jester_ schreef:Een injectie in de spier kan altijd wat gevoeliger dan zijn gewoon subcutaan. Het is dan meer een schrik of samentrekking, ik denk niet persee extreem pijnlijk.
Gekke optie maar heb je niet kalmerende tabletjes voor honden? Zoals bijv bij vuurwerk? Dat je die van te vorem geeft zodat ie zich wellicht wel beter direct in zijn bloed laat prikken?
Jester_ schreef:Een injectie in de spier kan altijd wat gevoeliger dan zijn gewoon subcutaan. Het is dan meer een schrik of samentrekking, ik denk niet persee extreem pijnlijk.
Gekke optie maar heb je niet kalmerende tabletjes voor honden? Zoals bijv bij vuurwerk? Dat je die van te vorem geeft zodat ie zich wellicht wel beter direct in zijn bloed laat prikken?
c_alsemgeest schreef:Jester_ schreef:Een injectie in de spier kan altijd wat gevoeliger dan zijn gewoon subcutaan. Het is dan meer een schrik of samentrekking, ik denk niet persee extreem pijnlijk.
Zulke dingen zou ik vooraf wel met de DA overleggen, soms kunnen ze de werking of snelheid van het narcose middel namelijk beïnvloeden.
Veel ook niet en gaat het prima. Maar het zou vervelend zijn als het er net een met een interactie is met de gegeven euthanasie middelen waardoor het langer duurt oid.
Nessie schreef:Wij hebben er ooit 1 laten gaan met zo’n injectie. Hier was destijds alleen mijn moeder bij samen met de dierenarts. Maar dat was geen leuk einde. Beestje jankte het uit van de pijn in haar laatste momenten. Dus voor ons alleen nog het inslapen via eerst de narcose via het pootje en daarna het inslapen. Het is al verschrikkelijk genoeg. Veel sterkte gewenst.
Captain schreef:Nessie schreef:Wij hebben er ooit 1 laten gaan met zo’n injectie. Hier was destijds alleen mijn moeder bij samen met de dierenarts. Maar dat was geen leuk einde. Beestje jankte het uit van de pijn in haar laatste momenten. Dus voor ons alleen nog het inslapen via eerst de narcose via het pootje en daarna het inslapen. Het is al verschrikkelijk genoeg. Veel sterkte gewenst.
Via een pootje moet ook een naald erin en dat moet in een bloedvat. Is vaak veel stressvoller zeker als bloedvat moeilijker te vinden is en er meerdere keren geprikt moet worden. TS geeft ook aan dat de hond het echt niet leuk vindt als er iemand aan de poten zit. Bilprik lijkt me dus voor de hond beter.