Wij hebben momenteel twee katten, een HTK kat van 5 en een soort van HTK poes van 6. Deze twee kunnen prima met elkaar door 1 deur, maar daar houdt het verder ook wel mee op. Ze spelen af en toe met elkaar, maar dat is sporadisch. De kater wil wel (die heeft sowieso een tomeloze energie), maar de poes vindt het allemaal wel prima. Zij daagt hem af en toe wel uit, maar dan deinst hij vaak terug (de poes weegt ook 2 kilo meer dan de kater, dus ze is best indrukwekkend van dichtbij haha!). Andersom is de kater ook niet te beroerd om af en toe de poes op te wachten.
De kater zoekt wel vaak de poes op, maar dan wordt hij regelmatig genegeerd

Waarom dan een kitten: ik hoop dat een kitten kan helpen om de kater wat meer zelfvertrouwen te geven. Hij heeft een speelmaatje waar hij niet bang voor hoeft te zijn (want kleiner) en hopelijk kan hij zich wat optrekken aan de kitten.
Ik weet dat de Britse korthaar niet het meest actieve ras is

Een Brit is graag op zichzelf, maar hoe zit dat tov andere katten? Hechten ze zich soms wel aan een andere kat? Of is het een illusie dat ze vriendjes zouden kunnen worden? Garanties heb je natuurlijk nooit, maar ik heb wel graag een realistisch verwachtingspatroon.
Ik hoor heel graag ervaringen van mensen met een Britje!