Hond geschoren door trimsalon help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bloementje3

Hond geschoren door trimsalon help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-25 05:44

Goedemorgen allemaal,
Om te beginnen kan ik wel janken. Ik heb een chihuahua die prachtige lange haren had. Gisteren ben ik voor het eerst bij een andere trimsalon geweest ivm stoppen van de vorige trimsalon. Ik gaf aan dat zijn billen lekker kort geknipt mochten worden net zoals zijn buikje ivm buik plassen. En de rest gewoon bijwerken. Toen ik hem ophaalde was ik in shock! Ze heeft hem compleet geschoren :'( er zit alleen nog wat onderwol op zijn huid. Ik weet dat je een chihuahua niet mag scheren omdat dat heel slecht voor de vacht is. Is er iets waarmee ik de haargroei kan bevorderen? Ik ben zo bang dat zijn dekharen nooit meer terug komen. Ik maak mij zorgen om zijn gezondheid en het ziet er niet uit. De salon zag er zo proffesioneel uit dat ik hem daar met een gerust hart achter liet. Vreselijk voel me zo schuldig. Hij zelf loopt overigens heel blij rond.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Hond geschoren door trimsalon help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 06:03

Heb je al met de salon overlegt waarom ze het zo gedaan heeft?
Iets om de haargroei te bevorderen bestaat volgens mij niet maar waarom zouden zijn dekharen niet meer terugkomen?

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-25 06:07

Ja heb het besproken. Zij dacht dat het de bedoeling was dat hij helemaal kort zou gaan. Maar goed neem aan dat je als trimsalon toch wel moet weten dat het absoluut niet de bedoeling is dat je een chihuahua scheert. Ik ben bang dat het niet of niet goed terug gaat groeien, omdat het scheren de vacht permanent kan beschadigen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 06:15

Tja een heel naar misverstand. Echter ik zie hier regelmatig volledig geschoren chihuahua's en die komen gewoon terug in vacht. Ik moet wel toe geven dat ik ze elk jaar minder mooie vacht vind krijgen maar die worden gerust 2x per jaar geschoren. Dat snap ik overigens niet tenzij er een medische reden achter zit maar ik spreek die mensen gelukkig nooit dus geen idee. Denk dat veel mensen dat wel gemakkelijk vinden.
Ik zou het zelf leren als ik jou was. Een broek en buik knippen is absoluut niet moeilijk. Het grove werk met een gewone schaar doen en daarna bijwerken met een epileerschaar zodat het er niet zo geknipt uit ziet. Ik doe en deed al mijn honden zelf dat scheelt ook nog eens een klap met geld en je bent eens op een andere manier met je hond bezig en vraagt eens ander soort gehoorzaamheid. Dat verdiept je band alleen maar

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 06:27

Oh dat is idd niet echt professioneel als je aangaf alleen billen en buik kort.

Ik doe mijn poedel ook zelf, maar dat is omdat hij enorm angstig voor vreemden is.

Tevens blij te horen dat mijn poedel niet de enige is die tegen z'n buik plast :+

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 06:53

De vacht herstelt wel. Na een scheerbeurt is het echt nog niet verpest. Wel fijn dat je hond zich heerlijk voelt. Ik trim mijn Cockers zelf en de tip die gegeven werd om de vacht zelf bij te houden is een goede. Schaf een paar nuttige en goede trimmaterialen aan en zelf aan de slag.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 07:34

Ik ben wel benieuwd naar een voor en na foto?
En het herstelt zich echt wel. Wel heel vervelend dat het zo gelopen is, maar niets meer aan te doen.
Gelukkig heeft de hond er zelf geen last van!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 07:53

Er zijn een aantal kanalen op youtube met trimmers die ook (oa Girl with the Dogs) of alleen maar (oa Groom House) rescues doen. Die vachten zijn vaak niet meer te redden (ook niet omdat die honden niets gewend zijn) dus worden allemaal geschoren, en er is er nog nooit eentje kaal gebleven.

Ik scheer mijn (langharige) honden die ook niet geschoren horen te worden tegen de tijd dat ze ouder worden ook jaarlijks, omdat de zware vacht dan 's zomers te zwaar en te hinderlijk wordt voor ze. Komt ook altijd weer terug, en sneller dan ik soms wil ook nog :D

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 07:55

Geen zorgen. Mijn dwergkees x sheltie is vorig jaar ook geschoren (note: was ook absoluut niet de bedoeling…), maar ze zit weer helemaal normaal in haar vacht hoor.
Je moet alleen wel even geduld hebben. :=

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 07:56

Als het haar niet meer groeit zal dat denk ik meer een andere reden hebben dan dat het komt omdat de hond 1x geschoren is. Zoals de anderen zeggen zal het terug groeien.
Jammer van het misverstand met de trimster.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 08:00

Komt vanzelf weer terug hoor, ze riepen ook altijd dat mijn sint bernhard niet geschoren mocht worden maar die ging kapot van de hitte dus toch zelf gedaan, totaal geen probleem mee, t komt gewoon terug.
Dus tja een misverstand kan gebeuren toch, echt niet te druk over maken. Misschien vindt jouw hondje het ook wel even lekker kort zomer coupje.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 08:01

Wel een flink misverstand.
Hoe zag de vacht eruit? Met een chihuahua zou het wel mee vallen maar vaak als ik zulke berichten lees, zat de hond volledig in de klit / vilt dat uitkammen geen optie meer was.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 08:05

BarbaraNova schreef:
Komt vanzelf weer terug hoor, ze riepen ook altijd dat mijn sint bernhard niet geschoren mocht worden maar die ging kapot van de hitte dus toch zelf gedaan, totaal geen probleem mee, t komt gewoon terug.
Dus tja een misverstand kan gebeuren toch, echt niet te druk over maken. Misschien vindt jouw hondje het ook wel even lekker kort zomer coupje.

St Bernard geschoren ? Ik krijg hier zo'n idee bij :+
:')
Afbeelding

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-25 08:07

Het stelt me wel gerust dat iedereen aangeeft dat het wel weer terug zal
groeien. Dit is een voor en na foto.
Hij moest dus wel echt geknipt worden, maar had zeker geen klitten of andere problemen met zijn vacht. Ik borstel hem om meestal om de dag. En heb ook een speciale borstel voor zijn onderwol.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door bloementje3 op 23-07-25 08:13, in het totaal 1 keer bewerkt

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-25 08:09

Art_Ificious schreef:
BarbaraNova schreef:

St Bernard geschoren ? Ik krijg hier zo'n idee bij :+
:')
[ Afbeelding ]

:') hahahaaaa! Deze heeft helemaal niks meer

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-25 08:10

Art_Ificious schreef:
Oh dat is idd niet echt professioneel als je aangaf alleen billen en buik kort.

Ik doe mijn poedel ook zelf, maar dat is omdat hij enorm angstig voor vreemden is.

Tevens blij te horen dat mijn poedel niet de enige is die tegen z'n buik plast :+

Hahaaa ja dat buik plassen is heel onhandig zeker in de winter als hij bij hele koude temperaturen een jas aan heeft. Ik blij wassen :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 08:10

Zo, dat is idd wel een heel verschil!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 08:21

Vervelend maar niet onoverkomelijk hoor. Groeit echt wel weer aan. Binnen een paar weken is het alweer een stuk langer.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 08:28

Oh, je hebt nu gewoon een gremlin! Niet meer wassen dus _O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 08:32

Ibbel schreef:
Oh, je hebt nu gewoon een gremlin! Niet meer wassen dus _O-

Daar ging mijn water bijna over mijn toetsenbord. _O-

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 08:32

Het staat niet verkeerd hoor :D
Maar snap wel dat je enorm baalt.
Zo'n vacht groeit wel weer terug, hooguit dat je bij de kraag en broek wat verschil ziet.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 08:37

Ik dacht bij de tweede foto "nou, ik had erger verwacht. :=" En toen kwam de derde foto, ik snap dat je hier niet blij mee bent... Echt een heel ander hondje en zijn staartje ziet er ook sneu uit.

Gelukkig groeit haar vrij snel weer aan. Ga je een andere trimsalon zoeken na deze actie?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 08:37

Klein verschil :+

Joh, dat groeit echt wel weer aan. Snap dat je schrikt, maar zeker als het eenmalig is kan scheren echt niet zoveel kwaad.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 08:38

Wel een frisse zomercoupe! Lekker luchtig. :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 08:38

Heb je wel volledig moeten betalen? Je hebt niet gekregen waar je om vroeg dus korting lijkt mij op zijn plek? Of korting op de volgende trimbeurt. (als je er terug zou willen)