Blijft lastig om goede fokkers te vinden, daarom Ik ben benieuwd naar evaringen met fokkers die bewust fokken met ouder dieren die genetisch getest zijn en een langere neus hebben (en natuurlijk een fijn karakter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
welmoedz schreef:Bij mopsen weet ik dat retromopsen wat meer in opkomst zijn
Bijvoorbeeld:
https://www.vanpoedeltotdoodle.nl/onze-retromopsen
Maar bij bolletjes nog niet zoiets gezien.
Cayenne schreef:Ik las op een andere site dat die retro-mopsen voornamelijk worden gekruisd met Parson Jack Russels, de Patterdale terriër en Beagles.
Lukasje schreef:Mag ik vragen wat je precies aantrekt in het ras? Mss kunnen we meedenken over een ander ras ?
Mijn allereerste hondje was een franse bull, een fantastisch hondje. Hij is 11 jaar geworden. Toch hebben we nadien bewust niet meer voor dit ras gekozen omwille van gezondheidsproblemen binnen het ras.
MarlindeRooz schreef:Cayenne schreef:Ik las op een andere site dat die retro-mopsen voornamelijk worden gekruisd met Parson Jack Russels, de Patterdale terriër en Beagles.
Ja en dat zijn allemaal heel verschillende honden qua karakter.
Als je een rustige mops wil en je krijgt het karakter van een Beagle of Jack Russel dan huil je wel.
Gianti schreef:Blijft gewoon zoeken, je kan het bijna niet meer goed doen gevoelsmatig. Zoveel rassen zijn enorm doorgefokt, en hoopte eigenlijk dat de bewust fokken wat er nu meer lijkt te gebeuren daar al verandering in aan het brengen was.
Ninx schreef:Don’t shop, adopt!
Jouw ideale hond bestaat al en zoekt een huis.
Het fijne aan een iets oudere hond (evengoed nog steeds een jonge hond), is dat je weet welk karakter het dier heeft.
Wanneer je kijkt naar de duizenden geweldige dieren die een thuis zoeken, dan is al dat fokken een beetje gekkigheid.
En of fokken nu echt met zoveel verstand van zaken gebeurt is de vraag.
Zowel honden als paarden zijn door de decennia alleen maar ongezonder geworden.