Kat sproeit in huis buurvrouw

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jetwii

Kat sproeit in huis buurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-25 10:14

Goedemorgen,

Op dit moment zijn wij 16 dagen op vakantie in spanje. We zijn nu net over de helft.

Wij hebben 3 oppassen voor ons 2 katten.
Een kat hadden ze al dagen niet gezien, dus heb ik de buurvrouw gevraagd.
Kat blijkt inderdaad bij haar te liggen l, ligt hij normaal ook wel als wij aan het werk zijn, maar blijkt daar ook haar kat aan te vallen en het huis onder te sproeien.

Wat kunnen wij vanaf hier doen?
Of is er niks anders dan wachten tot we weer thuis zijn.
Erg vervelend voor de buurvrouw natuurlijk, zij geeft aan dat de kat meer liefde en aandacht nodig heeft dan wij hem kunnen geven en zegt ook dat hij rouwt om de buurvrouw die vorig jaar juni is overleden.

Foaly

Re: Kat sproeit in huis buurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 10:17

Laat de buurvrouw hem zelf binnen? Want dan lijkt me de heel eenvoudige oplossing dat ze dat niet meer doet.

En die opmerking over dat de kat meer liefde en aandacht nodig zou hebben zou bij mij heel erg verkeerd vallen :=

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 10:19

Nou echt, die opmerking zou bij mij ook verkeerd zijn gevallen jah oeps....
Maar uit je verhaal lijkt het dat ze hem zelf binnen laat, dus dan is inderdaad oplossing simpel. En anders misschien een kattenluikje? Met zo'n chip dat haar kat naar binnen kan maar die van jou niet meer bij hun?

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 10:19

Oke, het is jullie kat, die bij de buurvrouw over de vloer komt en dan sproeit en vecht met haar kat? Dit klinkt meer als haar probleem dan die van jullie toch. Als jullie je kat willen houden kan je toch gewoon zeggen om hem niet meer binnen te laten? Probleem opgelost.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 10:20

De buurvrouw vertellen dat ze de kat niet meer binnen moet laten. Als ze dat toch doet en de kat misdraagt zich is dat haar probleem.

Geniet van je vakantie.

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-25 10:23

Dit hebben we al een paar keer afgelopen jaar aangegeven hem dan niet binnen te laten maar dit gaat haar aan het hart en ze vind het zielig zegt ze want wij zijn er ook te vaak niet. Er zijn 3 dagen in de week dat de katten tussen 7-16 alleen zijn omdat wij dan werken.
Ze laat hem inderdaad zelf binnen

Het komt nu een beetje op mij over alsof ze vind dat we de katten in de steek laten terwijl het voor ons ons kinderen zijn.
De andere kat heeft ze ook wel geroepen maar die moet niks van haar weten en blijft lekker in eigen tuin.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 10:26

Het is natuurlijk wel mooi weer hè, je kan toch niet verwachten dat de buren de hele dag de boel potdicht houden?
Dat sommigen hier vinden dat het het probleem is van de buurvrouw dat vind ik echt heel raar. Jouw kat, jouw probleem.
Ik zou de oppas vragen de kat in huis op te sluiten

Echt: lees nu in je laatste bericht dat ze hem zelf binnen laat. Dan moet ze dat idd niet doen
Laatst bijgewerkt door thequeensmum op 05-06-25 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 10:26

Als de buurvrouw het vervelend vindt, moet ze hem niet meer binnen laten.
Als jij het vervelend vindt, moet je hem niet meer buiten laten.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 10:27

Tja ik zou genieten van mijn vakantie en haar melden dat ze hem niet binnen moet laten.
Dit ongeluk zoekt ze zelf op zo.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 10:29

Ik snap het probleem niet zo.

Als de buurvrouw het vervelend vindt, dan moet ze hem niet binnen laten.
Sowieso zou ik het zelf lastig vinden wanneer mijn kat overlast veroorzaakt en hem überhaupt niet los buiten laten (behalve dan in eigen tuin), maar dat is een andere discussie.
Als de kat daar in huis sproeit, dan is de kans ook wel redelijk aanwezig dat hij buiten bij anderen sproeit tegen gevels etc om zijn territorium af te bakenen.
Is hij gecastreerd?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 05-06-25 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 10:30

... ze roept de katten zelf? En klaagt vervolgens dat ie de boel op stelten zet?

Die is lekker 8)7

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-25 10:32

thequeensmum schreef:
Het is natuurlijk wel mooi weer hè, je kan toch niet verwachten dat de buren de hele dag de boel potdicht houden?
Dat sommigen hier vinden dat het het probleem is van de buurvrouw dat vind ik echt heel raar. Jouw kat, jouw probleem.
Ik zou de oppas vragen de kat in huis op te sluiten

Ik vind opsluiten dus ook raar, ze zijn gewend buiten te lopen. Daarom niet voor een asiel gekozen.
Kat gaat trouwens door haar kattenluik en zij roept hem zelf altijd omdat ze hem zo leuk vind maar dat ging afgelopen maanden goed.
Ik vind het vervelend als hij daar sproeit maar vind ook dat ze hem prima weg kan jagen dmv wat water ofzo. Echter dat doet ze ook niet ze probeert ze allemaal evenveel aan te halen ons kat en de drie van haar zelf.

Voor nu inderdaad gezegd dat ze hem er dan uit moet sturen dat wij vanaf hier ook niks kunnen en dat we twee keer per dag oppas hebben.

Buurvrouw heeft trouwens een bipolaire stoornis waarbij haar denkbeelden over de wereld al niet met ons overeenkomen. Misschien verklaard dat ook haar mening dat ze vind dat wij ons katten niet genoeg aandacht en liefde geven.

Hij is geholpen inderdaad en het is een poes ipv kat

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 10:36

Als jouw kat door haar kattenluik kruipt zou ik toch gaan voor je eigen tuin afzetten zodat ze daar blijven. Toch netter voor iedereen.

Dat ze jullie kant roept en ontvangt is niet netjes maar als jullie kat ook al zo gewend is dat hij daar door het luik naar binnen gaat heb je wel te zorgen dat je kat zich beter gedraagt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 10:43

Cayenne schreef:

Sowieso zou ik het zelf lastig vinden wanneer mijn kat overlast veroorzaakt en hem überhaupt niet los buiten laten (behalve dan in eigen tuin), maar dat is een andere discussie.
Als de kat daar in huis sproeit, dan is de kans ook wel redelijk aanwezig dat hij buiten bij anderen sproeit tegen gevels etc om zijn territorium af te bakenen.
Is hij gecastreerd?

Ik heb heel de dag mijn buitendeur openstaan, hoe houd ik een kat buiten mijn huis?
Niet dus.
De kat moet niet naar buiten als hij bij anderen naar binnen gaat. Zo simpel is dat.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 10:43

jetwii schreef:
Buurvrouw heeft trouwens een bipolaire stoornis waarbij haar denkbeelden over de wereld al niet met ons overeenkomen. Misschien verklaard dat ook haar mening dat ze vind dat wij ons katten niet genoeg aandacht en liefde geven.

Hij is geholpen inderdaad en het is een poes ipv kat

Haar situatie is voor nu en op deze plek volgens mij helemaal niet van belang.

Als je het zelf ook vervelend vindt, maar wel de kat buiten wil hebben moet je de tuin afzetten. Probleem opgelost.

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-25 10:44

belle_boef schreef:
Als jouw kat door haar kattenluik kruipt zou ik toch gaan voor je eigen tuin afzetten zodat ze daar blijven. Toch netter voor iedereen.

Dat ze jullie kant roept en ontvangt is niet netjes maar als jullie kat ook al zo gewend is dat hij daar door het luik naar binnen gaat heb je wel te zorgen dat je kat zich beter gedraagt.

Denk dat we dan eerst aanbieden een luik op chip te kopen voor haar. Hebben we zelf ook genomen om andere katten buiten te houden en de rest van de buurt komt de kat niet.
Maar goed heb gezegd na de vakantie het er maar even over te hebben.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 10:45

Luik op chip is ook een goede oplossing. En heel netjes dat jullie dat willen aanbieden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 10:48

rien10 schreef:
Cayenne schreef:

Is hij gecastreerd?

Ik heb heel de dag mijn buitendeur openstaan, hoe houd ik een kat buiten mijn huis?
Niet dus.
De kat moet niet naar buiten als hij bij anderen naar binnen gaat. Zo simpel is dat.

Maar dat is ook wat ik bedoel :D
Wanneer jouw kat overlast veroorzaakt, dan moet je hem op eigen terrein houden.
Maar sowieso snap ik niet dat katten blootgesteld worden aan de gevaren van auto's etc.

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-25 10:55

Het is deze kat aangeleerd door de buurvrouw zelf. Bij andere buren komt hij niet binnen. Ons naaste buurvrouw heeft de deur altijd open staan en de kat nog nooit binnen gezien.
Tevens eens met de gevaren, mochten we gaan verhuizen zullen we ook zeker aan een ren of iets denken maar hier rijden 6-10 autos per dag langs dus dat is een bewuste gok die ik destijds heb gemaakt om ze buiten te laten omdat ze toch niet ver weg gaan.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 10:55

Eens Cayenne.. ik snap niet dat mensen hun dier blootstellen aan gevaar door ze onbeheerd buiten te laten lopen..
Maargoed..

Ts, dit is niet jouw probleem... Zij laat ze zelf binnen, dan moet ze daarmee stoppen.
En ook met dat gezeur over te weinig aandacht...

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 10:58

Ik vraag me af of een luik op chip dan gaat werken. Als de kat uit eigen beweging bij haar binnenloopt en ze dat niet wil, dan zou ik zeggen dat het een goede oplossing is. Maar in deze situatie ligt het toch echt aan de buurvrouw haar eigen gedrag.
Ik zou dat dus nog een keer benadrukken, zeggen dat je best dat luik voor haar wilt kopen maar dat ze dan zelf ook moet stoppen met de kat roepen. En als ze dat wel doet, dat jij haar dan niet meer kunt helpen met het oplossen van het door haarzelf gecreëerde probleem.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 11:02

Ik denk dat met deze mevrouw een goed gesprek niet de oplossing gaat brengen. Bovendien, als je een chipluik voor haar koopt, zal er altijd een connectie blijven met deze vrouw. En ik weet niet of je dat wilt of moet willen. Er is maar één oplossing; zorg dat JOUW kat geen dingen doet die JIJ niet wilt. Leg niet de verantwoording van jouw kat bij een ander.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 11:05

Ik verplaats dit topic naar beestenboel.

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-25 11:11

Ik laat het de vakantie even overgaan grote kans dat ze daarna gewoon weer bij ons is en daar bij haar niet meer sproeit en er alleen komt als wij aan het werk zijn.
We bieden haar wel aan om een luikje op chip te kopen op ons kosten☺️
Voor de rest kan ik mij er nu beter niet te druk om gaan maken op vakantie. Deze vakantie waren we aan toe naar 3 operaties, jaar ziektewet en 3 overlijdens waarvan de laatste 4 weken er twee waren dus voor nu probeer ik het weer los te laten.
Kan er hier toch niks aan veranderen, ze mag een luik kopen en een tikkie sturen maar dat doet ze nu niet omdat ze het zielig vind dat hij dan niet binnen kan komen dus ook zorg voor later☺️

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 11:12

Toch wel een herkenbaar verhaal. Wij zitten al 10 jaar met de kat van de buren die onze katten 'in elkaar slaat', altijd om ons huis is, en zodra je een deur opent naar binnen schiet. Hij plast tegen de deuren en ramen en soms ook binnen als het hem lukt om in te breken.
Hij geeft veel over, en doet dat bij voorkeur op onze rieten tuinbank en op de kussen en het kleed onder de overkapping.

We kunnen nooit een deur of raam open zetten, het is erg lastig.
Bij de buren mag hij alleen in de schuur, en hij krijgt echt te weinig verzorging (lees: medicijnen indien nodig, anti-vlooienmiddel, ontworming etc.)

Hij wil wanhopig graag aandacht, maar is niet betrouwbaar meer. Hij bijt soms.

Ik vind het een stumper, in aanleg een leuke kat (ken hem vanaf kitten) maar vals geworden.

We hebben altijd ontmoedigd dat hij hier kwam en zeker dat hij binnen kwam, maar hij is gewoon niet weg te krijgen.
De buurvrouw zegt: naja zo zijn katten. Dat is wel waar, maar lastig is het wel.

TS: mogelijk heb je een aansprakelijkheidsverzekering die de schade door het plassen kan dekken. En jouw buurvrouw moet de kat natuurlijk niet binnenlaten.