Gedumpt in het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_suus19_

Gedumpt in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-25 19:22

Afgelopen zondag was ik met mijn hond in het bos aan het wandelen. Toen viel mijn oog ineens op een reismandje achter een struik, vlak bij de weg.
Bleken twee katten in te zitten.

Ik heb het reismandje mee naar huis gesjouwd, eten en kattenbak gekocht en ze op zolder gezet.

Inmiddels een bericht op de plaatselijke Facebook pagina gezet en een melding aangemaakt op Amevedi. Ook een melding gedaan bij de dierenpolitie.

Vandaag ben ik met ze naar de dierenarts geweest. Het zijn twee katers, van rond de 10 maanden oud. Niet gecastreerd en helaas ook niet gechipt.

Ze hebben nog geen naam en ik weet ook nog niet echt wat ik ermee moet. De asiels zitten vol genoeg zo vlak voor vakantie tijd, dus voorlopig mogen ze hier wel blijven. Heb voor volgende week een afspraak bij de dierenarts voor castratie.

Ze zijn echt gewend om in huis te leven. Gaan netjes op de kattenbak en zijn heel rustig en knuffelig.

Genieten jullie mee van deze schatjes?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hevonen

Re: Gedumpt in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 19:24

wat een leukerds. Kun je ze houden? Ze lijken op de laatste foto's veel ontspannener dan op de eerste

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 19:25

:oo

Dat dit nog steeds gebeurt! Echt verschrikkelijk. Maar wat fijn dat jij ze gevonden hebt en dat je alle moeite voor ze doet. Geweldig!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 19:25

Acute, die arme katjes. Gelukkig heb jij ze gevonden! Als t goed gaat met de hond, zou ik ze lekker houden!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 19:26

Wat super goed dat je ze meegenomen hebt! En ook nog naar de DA ermee gaat! Ze zien er goed uit.

Maar wie dumpt ze daar nou???
Laatst bijgewerkt door Bellatrix op 03-06-25 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Westerntrail

Ach wat een lieverds hoe kun je die nou dumpen.

karuna
Drukke kabouter

Ach gossie wat een verhaal zeg. De plek klinkt niet als even uit de auto om iets te pakken en daarna vergeten de mand weer in de auto te zetten. Of wraak van iemand anders om de katten te verwijderen?

Benieuwd of er nog iemand zich meldt. Mogen ze dan gecastreerd worden wel? Op kosten van het te volle asiel of op jullie kosten?

Ze zien er op de laatste foto wel relaxed uit

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 19:28

Ahw wat een schatjes! Als je ze kan houden, zou ik dat doen. Wat een leuk stel, worden echte boefjes denk ik zo

Maar dat dit nog steeds gebeurd word ik boos van!

Roosje01

Fijn dat je ze heb gered hoe kan iemand zulke schatjes nu dumpen ;( . Heb zelf ook een gedumpte poes bij mijn werk is een geliefde dump plaats helaas. Ze was toen ook ongeveer 10 maande nu bijna 10 jaar. ga je ze houden of plekje voor zoeken?

Gombal

Ach wat sneu , dump en dumpert :(
Waarom doen mensen dit toch. Er zijn zoveel andere mogelijkheden .
Hopelijk mogen ze bij je blijven .

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 19:29

Ohhhhh zo sneu!
Als je ze dan toch dumpt doe dat dan ergens waar ze makkelijker gevonden kunnen worden ipv het bos.
Kan ik zo boos om worden.

Kunnen ze voorlopig bij jou blijven?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 19:29

Ongelooflijk dat mensen dieren zomaar dumpen! En helemaal zulke schatjes.
Blijven ze bij je als niemand zich meldt?

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-25 19:36

Erg hè, ik kan er ook niet bij met mijn hoofd. Maar aan de andere kant kwamen er op FB veel berichten langs dat katten ook meegenomen worden door buurtbewoners die er last van hebben. Speculatie natuurlijk, maar als dat het is hoop ik dat de baasjes ze weer terugvinden.

Ik vind het dubbel, aan de ene kant zijn ze goed verzorgd en heel aanhankelijk, aan de andere kant zijn ze niet gechipt of geholpen, wat doet vermoeden dat de baasjes er ook niet zoveel moeite voor deden. Al is 10 maanden wel een twijfelgeval, misschien waren ze er gewoon nog niet aan toe gekomen..

Ik ben gek op katten, dus wat dat betreft mogen ze blijven. Maar ik ben heel weinig thuis, daarom heb ik niet overwogen om een kat te nemen. Vind het sneu voor de katten dan. Maar goed, asiel of bij mij thuis is nu een makkelijke vraag natuurlijk. Hier zitten ze beter, ondanks te weinig aandacht.
Als iemand zich meldt die leuke katten zoekt, wil ik daar zeker wel serieus over nadenken.

Daarnaast is mijn hond een probleem. Het gaat uiteindelijk wel samen, vroeger had ik ook katten. Maar er gaat veel tijd in zitten en ik moet nog zoeken naar de beste manier om dat te begeleiden.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 19:38

Dat er nog mensen zonder hart zijn en dit gewoon doen hè!
Verschrikkelijk

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 19:38

Wat een schatjes en oranje met witte katers heb ik zo'n zwak voor.
Het is dat ik er zelf al eentje heb, anders had ik ze wel over willen nemen <3

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 19:39

Afschuwelijk. Ze hadden ook kunnen sterven in dat klote mandje. Fijn dat je ze hebt gevonden en meegenomen.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 19:39

_suus19_ schreef:
Erg hè, ik kan er ook niet bij met mijn hoofd. Maar aan de andere kant kwamen er op FB veel berichten langs dat katten ook meegenomen worden door buurtbewoners die er last van hebben. Speculatie natuurlijk, maar als dat het is hoop ik dat de baasjes ze weer terugvinden.

Ik vind het dubbel, aan de ene kant zijn ze goed verzorgd en heel aanhankelijk, aan de andere kant zijn ze niet gechipt of geholpen, wat doet vermoeden dat de baasjes er ook niet zoveel moeite voor deden. Al is 10 maanden wel een twijfelgeval, misschien waren ze er gewoon nog niet aan toe gekomen..

Ik ben gek op katten, dus wat dat betreft mogen ze blijven. Maar ik ben heel weinig thuis, daarom heb ik niet overwogen om een kat te nemen. Vind het sneu voor de katten dan. Maar goed, asiel of bij mij thuis is nu een makkelijke vraag natuurlijk. Hier zitten ze beter, ondanks te weinig aandacht.
Als iemand zich meldt die leuke katten zoekt, wil ik daar zeker wel serieus over nadenken.

Daarnaast is mijn hond een probleem. Het gaat uiteindelijk wel samen, vroeger had ik ook katten. Maar er gaat veel tijd in zitten en ik moet nog zoeken naar de beste manier om dat te begeleiden.

gelukkig zijn er ook mensen zoals jij!

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 19:43

Wat een topper ben jij!
Als ze samen zijn is het toch prima als je niet zoveel thuis bent? Dan hebben ze elkaar nog voor gezelschap! Ging bij mijn katten prima toen ik nog veel werkte!

Anyways: je doet goed werk! Super lief dat je je over hun ontfermd hebt!

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 19:48

Och wat een schattige snoetjes. Zo behoudend op de eerste foto's en een stuk onbevangener op de latere foto's. De heertjes hebben geluk gehad dat je ze zag en mee naar huis hebt genomen.

Ik hoop dat het lukt om hond en katertjes aan elkaar te laten wennen, zodat ze bij jou een fijn thuis hebben gevonden. En anders is Bokt toch ook wel een heel goed netwerk om ze aan een goed plekje te helpen.

Als ik geen zwartmansje in huis had dat geen andere katten dult, had ik ze met liefde in huis genomen.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 19:50

Wat een leukerds!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 19:56

Och wat een droppies. Ik houd van rooien <3

Wat goed dat je het mandje zag en je ze mee hebt genomen. Ik hoop dat er een mooie oplossing komt voor ze.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 20:00

Ooh wat een liefjes.
Echt hoe kan iemand dat doen?!

Fijn dat ze nu veilig bij jou zijn.

Maar niet gechipt, denk dan ook geen zorgzaam baasje

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 20:03

Ik begrijp dit echt niet.. Mijn hart bloed. Ik zou ze niet meer kunnen weg doen eerlijk gezegd..

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 20:14

Wat een schatjes. Ik mag helaas geen kat van mijn huurbaas, maar wat mis ik het om 's avonds iets op schoot te hebben liggen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 20:19

Ik vind je een topper.
De mensen die de katers hebben gedumpt, echt waarom.

Leuke katers. Goed dat je ze laat castreren. Laat je ook chippen?