Seresto werkt niet !? Help !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Seresto werkt niet !? Help !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-25 22:33

Vorig jaar droeg mijn hond een seresto band en ik heb geen enkele teek op haar gespot, zelfs niet kruipend.

Dus, tevreden als ik was, kocht ik dit voorjaar een nieuwe. Ze heeft hem inmiddels ruim 2 maanden om. Echter heb ik al 4 dikke, volgezogen teken van haar verwijderd _-:(

Ik heb een enorme slechte ervaring met een tekenbeet bij mijn vorige hond, dus ik ben nu best ontstemd.

De seresto band heb ik bij mijn dierenarts gekocht, band had nog een ruime houdbaarheidsdatum en de band is correct om, wordt correct gebruikt.

Ik ben nu in dubio. Koop ik een andere (nieuwe) seresto, alis mijn vertrouwen wel zoek? Probeer ik een Scalibor? Iets om te druppelen? Of dan toch maar een pil alhoewel ik eigenlijk iets wilde vermijden wat in de bloedbaan komt.
Maar, ik wil absoluut geen teken!!

Heeft iemand dé tip? En, waarom werkt de seresto nu niet??

Hannanasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 22:53

De samenstelling is sinds 1 of 2 jaar veranderd want eu en gifstoffen etc.

Ik koop ze dus ook niet meer want de werking schijnt veel minder te zijn.

Ik heb ook nog geen goede oplossing gevonden. Heeeeeel vroeger spoot ik ze in met biokill die was er toen nog voor dieren. Die werkte perfect maar mag ook niet meer, vraag mij ook wel af hoe gezond dat was voor de dieren, maarja onwetendheid he.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 22:56

Wij hebben dat ook een keer gehad, die band kwam ook gewoon van een dierenarts.
Onze hond is nu 5 en heeft elk jaar Seresto banden (2 per jaar). Normaal gesproken heeft ze misschien 1 of 2 teken per jaar hier in een gebied met heel veel teken, maar 1 of 2 jaar geleden had ze er ineens veel meer. Achteraf gezien heeft ze een band gehad die om de een of andere reden niet werkte. We zijn nu weer een aantal Seresto banden verder zonder problemen. Tussendoor hebben we een merk met een ander stofje gekocht, maar daar reageerde onze hond minder goed op.

Ik zou dus zelf toch weer voor een nieuwe Seresto gaan. Ik wil geen druppels of pillen omdat teken dan meestal moeten bijten voordat ze dood gaan, bij banden gaan ze normaal gesproken dood (of weg?) voordat ze bijten.
Laatst bijgewerkt door melody7 op 17-05-25 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 23:01

Gif komt toch wel bloedbaan, ook al is het in een lage vorm zoals bij een tekenband. Een enkeling beweerd dat van niet, eerlijk gezegd geloof ik daar niet zo erg in. Als je lang genoeg blootgesteld wordt aan een bepaalde stof op je huid en wat in je huidvet trekt, dan gaat je bloed het op den duur ook opnemen in lichte mate.

Wij geven Simparica. Een pil. Beschrijving is eens per maand. Maar we gaan experimenteren. Op de fora kom ik veel mensen tegen die met 1 pil toch 3 - 6 maanden beschermd blijven, niet de mensen dan, de honden.

Century

Re: Seresto werkt niet !? Help !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 23:04

Ik heb ook Symparica, maar had toch een teek toen ik (door drukte) niet op tijd was met de pil (1,5 maand ipv 1 maand). Dus ik houd het mooi op één maand :)
Ook altijd Seresto gehad vroeger voor de kat, dat werkte goed. Nu een harige hond en dat is toch wat minder handig, zo'n halsband.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 23:39

Hier merken we ook dat de banden vele malen minder goed werken. Niet met teken maar met vlooien.
Hond van mijn moeder had vorig jaar er al problemrn mee.
Band was 4 mnd oud en de hond had evengoed vlooien.
Dit jaar na 2.5 maand alweer met net de Band.

Bij die van mij vorig jaar na 6 mnd maar dat kan nog. Dit jaar gaat het bij hem nu nog goed, maar heeft hem pas 2 mnd om.

Helaas is er nog geen goede alternatief qua Band. Pillen en druppels willen we niet

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 23:51

Ik heb de bandjes ook jaren gehad en ze werkte echt top, maar de laatste die ik gekocht hebt waren heel slecht. Die had ik online gekocht, toen nog een keer bij de Welkoop maar die waren ook niet goed. Nu toch maar elke maand een pipet en dat gaat goed.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 23:58

Oh joh -O- Ik heb de band dit jaar voor het eerst om bij mijn terriër. Hij is echt een wandelende teken magneet, maar tot op heden nog geen enkele teek op hem aangetroffen.
Ik zat vanavond nog enthousiast tegen een vriendin te vertellen dat zij ook echt zo'n band voor haar hond moet aanschaffen, maar dan lees ik nu jullie berichten :=

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 01:21

Ik wil toch maar natuurlijke dingen gaan proberen.
Vind zoveel gif voor mijn hond al eng, maar ook voor mezelf.
Bij mensen met kinderen lijkt het me al helemaal eng.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-25 01:39

josewoos schreef:
Oh joh -O- Ik heb de band dit jaar voor het eerst om bij mijn terriër. Hij is echt een wandelende teken magneet, maar tot op heden nog geen enkele teek op hem aangetroffen.
Ik zat vanavond nog enthousiast tegen een vriendin te vertellen dat zij ook echt zo'n band voor haar hond moet aanschaffen, maar dan lees ik nu jullie berichten :=

Ja, ik dus ook heel enthousiast mijn positieve ervaring van vorig jaar doorvertellen. Hoop dan maar dat jouw ervaring positief blijft !

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-25 01:41

littleroosie schreef:
Ik heb de bandjes ook jaren gehad en ze werkte echt top, maar de laatste die ik gekocht hebt waren heel slecht. Die had ik online gekocht, toen nog een keer bij de Welkoop maar die waren ook niet goed. Nu toch maar elke maand een pipet en dat gaat goed.

En welke pipet geef je ? Moeten de teken dan ook eerst bijten vooraleer ze dood gaan ?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 05:21

Wil een tekenband over het hele lijf werken dan zullen stoffen toch in de bloedbaan opgenomen worden. Wat transporteert werkende stof(fen) anders door het lichaam?
Hier zoals elk jaar bravecto gegeven. Zoals elk jaar zijn de honden prefect gezond gebleven en zwemmen lekker in de zoute zee als zij daar zin in hebben terwijl ze volledig beschermd blijven. Doe het al meer dan 10 jaar dat ik in het voorjaar 1x bravecto geef en hele seizoen teek en vlo vrij. Ze lopen op de boerderij ook tussen verwilderde katten die vanalles bij hebben dus deze optie is voor mij de enigste werkende

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 05:52

Ik had ook een serestoband bij mijn hond. Hij had na een wandeling wel meerdere teken. Dacht dat het door zijn vacht kwam, maar dat was het niet. Het werkte niet zo goed bij hem.

Ook krabt hij de hele dag aan de band ( doet hij aan elke halsband )

Ik heb ook Bravecto gegeven vorig jaar en dit jaar en dat werkt geweldig. Werkt lang en mijn hond vind ze heerlijk. Sindsdien geen teken meer en ik woon op een plek met heel veel teken ( de Veluwe ). Werd vorig jaar ook overvallen ineens door verschrikkelijk veel teken na een kort rondje over het landgoed zaten tientallen teken op. Heb zo lang lopen plukken en de honden onder de douche gedaan om ze allemaal te kunnen vinden. Meteen Bravecto gehaald en nu nooit meer 1

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 06:05

Ik liep 2 weken geleden met mijn 2 honden en een vriendin en haar hond door het bosje in het dorp. Bij terugkomst had ik totaal 4 lopende teken over mijn 2 honden. Zij had er tussen de 20 en 30 over haar ene hond. De mijne dus bravecto gehad en die van haar natuurlijk spul.
Helemaal voorkomen lukt niet altijd, ook niet met bravecto, maar ik heb er geen meer vast zittend gehad na bravecto en nog nooit binnen 6 maanden nadat ik het gegeven heb een volle teek gehad! Ik doseer het wel iets onder gewicht gezien vele ervaringen met dit middel. Al blijf ik erbij dat verreweg de meeste horror verhalen veroorzaakt zijn door luie eigenaren die het liefst een soort APK doen met entingen, ontworming en onvlo/anti teek middel binnen 1 week te geven aan hun dier. Dat is gewoon bijna vragen om medische ellende! Ik doe zeer bewust zoveel mogelijk spreiden en zo min mogelijk herhalen.
Hier neem ik de tablet tm 56 kg voor mijn herder van 45 kg en terrier van 18 kg. De terrier krijgt er 1/4 van. Inmiddels al weer 6 jaar lang dat ik dit bij hun zo doe. Daarvoor hadden we een roedel van 6 honden en konden we het af met 3x die zware tablet voor totaal 6 honden. Ze zwemmen hier veel en dan is dit echt een uitkomst. Het zeewater hier maakt de banden en pipetten totaal nutteloos. 1x seresto banden geprobeerd. Mijn herder zijn nek lag na 3 dagen helemaal open. De wonden sprongen er in. De andere deden het er goed op maar 2 a 3x per week die banden aan en uit doen ivm zwemmen was echt niet fijn. Daar zijn ze niet zo voor gemaakt.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-25 07:34

En doen jullie dan Bravecto il van 3 maanden of van 1 maand? Ik lees onderdoseren qua gewicht?
Zijn er die de maandelijkse bravecto bv om de 2 maanden geven?
Maw, ik ben nieuwsgierig naar de dosering en de frequentie die jullie hanteren.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 07:41

Nou dit is balen. Net voor het eerst seresto gehaald voor onze vakantie naar Zweden -O- De tekendruk is daar veel hoger, dus dacht hier goed aan te doen. Ik heb een mdr1-drager. Een pil komt hier er echt niet in.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 07:43

Ik gebruik al tien jaar seresto en heb in die tien jaar maar een teek gezien. Zou het niet gewoon toeval kunnen zijn dat je net een slechte band te pakken hebt? Een productie foutje ofzo?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-25 08:01

Flux schreef:
Nou dit is balen. Net voor het eerst seresto gehaald voor onze vakantie naar Zweden -O- De tekendruk is daar veel hoger, dus dacht hier goed aan te doen. Ik heb een mdr1-drager. Een pil komt hier er echt niet in.

Wel ja, wij gaan dus ook naar Zweden. Ik heb zo’n slechte ervaring met een tekenbeet met onze vorige hond dat ik nu dus een beetje met de handen in het haar zit. Ik wilde ook vermijden dat teken eerst moeten bijten vooraleer dood te gaan.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-25 08:04

Dorus schreef:
Ik gebruik al tien jaar seresto en heb in die tien jaar maar een teek gezien. Zou het niet gewoon toeval kunnen zijn dat je net een slechte band te pakken hebt? Een productie foutje ofzo?

Tja geen idee. Mijn man zei ook van gewoon een nieuwe band te kopen maar mijn vertrouwen in het product is natuurlijk zoek. En gezien de reis naar Zweden wil ik dus absoluut niet dat mijn hond onbeschermd is.
Anderzijds zie ik er tegenop haar “vol te proppen met gif”. Het voelt als kiezen tussen cholera of de pest.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 08:06

Ga terug naar je DA, leg je probleem voor, vraag een nieuwe band mee en kijk of deze wél werkt.
Werkt die ook niet, overleg dan met je DA wat een andere mogelijkheid is.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 08:18

Lukasje schreef:
En doen jullie dan Bravecto il van 3 maanden of van 1 maand? Ik lees onderdoseren qua gewicht?

Bravecto is er enkel in tabletten per 3 maanden. Echter door mijn ruim 10 jaar ervaring weet ik dat het zeker 6 maanden volledig blijft werken. Dit jaar op 1 april gegeven en dus volledige seizoen beschermd verwacht ik. Vorig jaar op 1 maart gegeven en toen begin september nog advantix pipet gegeven omdat we in september naar de veluwe gingen. Dit jaar gaan we begin oktober naar Limburg dus ik denk nog even na of ik eind september nog nog een pipet geef. Ik doe nooit 2x bravecto in 1 jaar geven vanwege de verhalen. Waar rook is daar is meestal toch vuur dus wil dat extra risico niet nemen.

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 08:27

Hier ook enkele slecht werkende seresto banden gehad. Vroeger was het wel een topproduct.

Mijn ervaring is, net als dierenfan, dat tabletten 2x zo lang werkzaam zijn als voorgeschreven wordt. Ik geef maandelijkse tabletten 2-maandelijks, en enkel tijdens het hoogseizoen.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 08:28

Lukasje schreef:

Wij geven zodra we een teek ontdekken beide honden een halve bravecto en dan een maand of vier later weer een halve. Dit werkt voor onze honden goed. Die halve is dus van een tablet die past bij hun lichaamsgewicht en bedoeld zijn voor drie maanden. Ik had ook liever een lavendelspray gebruikt, maar helaas…

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 08:52

Ik woon midden in de bossen in Zweden en gebruik bravecto voor mijn katten, werkt perfect om de drie mnd druppels in de nek

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-25 09:03

Uiteraard overleg ik met mijn DA ! Maar, die kan nog steeds een stukje commercieel adviseren. Daarom vraag ik ook naar jullie persoonlijke ervaringen, die vind ik ook erg nuttig +:)+ .

Ik overweeg dan toch maar terug over te schakelen naar een pil, mss icm natuurlijke afweermiddelen.
Zijn daar ervaringen mee?