Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xSannee schreef:Hier een Welsh Corgi Pembroke, dus als je specifieke vragen hebt dan ben je van harte welkom! Geen ervaring met het andere corgi-ras en de ijslandse schapenhond overigens.
8 uur alleen is veel. Hoe vaak hebben jullie dat in de week? Wij hebben dit 1x per week, maar dan wordt ze s middags 2 uur meegenomen door de uitlaat. Dus lekker uitrazen, aandacht en spelen. Vaker dan die 1e keer in de week zou ik dat ook niet willen, ik merk wel echt aan haar dat ze ons mist die dag, ondanks dat ze het hartstikke goed doet op deze manier.
Heb je andere specifieke vragen?
KimD schreef:xSannee schreef:Hier een Welsh Corgi Pembroke, dus als je specifieke vragen hebt dan ben je van harte welkom! Geen ervaring met het andere corgi-ras en de ijslandse schapenhond overigens.
8 uur alleen is veel. Hoe vaak hebben jullie dat in de week? Wij hebben dit 1x per week, maar dan wordt ze s middags 2 uur meegenomen door de uitlaat. Dus lekker uitrazen, aandacht en spelen. Vaker dan die 1e keer in de week zou ik dat ook niet willen, ik merk wel echt aan haar dat ze ons mist die dag, ondanks dat ze het hartstikke goed doet op deze manier.
Dan is ze ook geen 8 uur alleen, en als ze daadwerkelijk 2 uur met de uitlaat meegaat dan zijn die uren daarna appeltje-eitje en waarschijnlijk scheelt jullie dit ook een wandeling bij thuiskomt, ze is immers al lekker wezen wandelen en rennen.
Daar is over nagedacht en een goede oplossing.
Nanna schreef:Los van energie niveau en soms 8 uur thuis zitten, wat spreekt je aan in de karakters van de honden? Of wat zou je graag terug willen zien in een hond? Er zijn denk ik nog wel wat rassen die tegen deze 2 aanleunen zoals om iets te noemen, de toller bijvoorbeeld, maar dat moet je wel liggen.
Gaabje schreef:Zijn jullie ook bij fokkers langs geweest of alleen bij eigenaren? Wij hebben in onze zoektocht met 2 fokkers van ijslandse herders contact gehad (gebeld). Deze gaven beide, de ene feller dan de ander, aan dat het een ras is wat moeite kan hebben met alleen blijven en dat sommigen het nooit leren. Ook gaven ze aan maximaal 1 a 2 oppasadresjes te hebben omdat het hele gevoelige honden zouden zijn die er niet goed op gaan om vaak bij anderen te zijn. Daarom hebben wij er vanaf gezien. Niet dat we onze hond veel alleen wilden laten. Maar ik moet wel een halve dag naar kantoor kunnen een paar keer per week.
Wij zijn uiteindelijk voor een finse lappenhond gegaan.
Edit. En 8 uur achter elkaar is inderdaad te lang. Wij beperken het tot max 6 uur als het niet anders kan en anders oppas of mijn vriend komt tussen de middag thuis om een eind te wandelen.
Drico schreef:Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen dat een 'Corgi' geen ras is. Als fokker zijnde krijg ik bij mensen die praten over het overwegen van een 'Corgi' dus ook wel snel een beetje een afkeer, want hoeveel heb je je dan ingelezen
Dus welke van de twee zou je dan overwegen? En inderdaad wat Nanna ook al vraagt, wat spreekt je aan in de karakters?
Ik heb zelf drie Cardigans, dus mocht je iets over hun willen weten vraag maar raak
xSannee schreef:Hier een Welsh Corgi Pembroke, dus als je specifieke vragen hebt dan ben je van harte welkom! Geen ervaring met het andere corgi-ras en de ijslandse schapenhond overigens.
AbleToDream schreef:De fokker daar liet ook weten dat ze idd vocaal zijn, maar dat dit met correcte training en begeleiding kan worden afgeleerd.
Gaabje schreef:Zijn jullie ook bij fokkers langs geweest of alleen bij eigenaren? Wij hebben in onze zoektocht met 2 fokkers van ijslandse herders contact gehad (gebeld). Deze gaven beide, de ene feller dan de ander, aan dat het een ras is wat moeite kan hebben met alleen blijven en dat sommigen het nooit leren. Ook gaven ze aan maximaal 1 a 2 oppasadresjes te hebben omdat het hele gevoelige honden zouden zijn die er niet goed op gaan om vaak bij anderen te zijn. Daarom hebben wij er vanaf gezien. Niet dat we onze hond veel alleen wilden laten. Maar ik moet wel een halve dag naar kantoor kunnen een paar keer per week.
Wij zijn uiteindelijk voor een finse lappenhond gegaan.
Edit. En 8 uur achter elkaar is inderdaad te lang. Wij beperken het tot max 6 uur als het niet anders kan en anders oppas of mijn vriend komt tussen de middag thuis om een eind te wandelen.
Little_Gift schreef:Ik vind het een beetje vreemd dat je al bij diverse mensen met deze rassen langs geweest bent maar bij beide de juiste rassen niet weet te benoemen.
Krijg ik gelijk een hele rare vibe van en voor mij zou zo'n kandidaat al afgedaan hebben moest ik die rassen fokken.
Het is geen Corgi en het is al zeker geen IJslandse Schapenhond.
Het is een Pembroke of een Cardigan en het is een IJslandse Hond of IJslandse Herder.
Dat is toch echt wel de basiskennis...