[VOLG] onze fosterhondjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eliana

[VOLG] onze fosterhondjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-25 12:54

Het leek mij wel leuk om een topic te maken van onze fosterhondjes.
Inmiddels zijn we bij hond 3 en 4.

Nadat in het najaar onze hond was overleden miste ik het zo, dus in overleg met mijn man besloten om voorlopig honden op te vangen en zelf rustig na te denken of, en wat voor hond we in de toekomst willen.

Hond 1 was Macy, een hond van 1 uit Griekenland.
Macy was gek op leren, gelijk zindelijk en heel lief.

Afbeelding
Macy was na 8 dagen al geadopteerd.

Hond 2 Morris.
Een pupje van 4 maanden uit Portugal. Enorme kroelerd maar alleen zijn vond hij heel lastig hij kon snachts niet alleen beneden blijven.
Morris is gezellig meegeweest op vakantie naar Texel met oud en nieuw en is erna door een leuk gezin geadopteerd.

Afbeelding

En nu hebben we 2 honden.
Een kruising labrador Boy, en Kobus.
Beide komen uit Roemenië en geschatte leeftijd is 8 maanden.
Ze zijn gek op elkaar, speels, zindelijk en leren nu om netjes aan de riem mee te lopen.

Afbeelding

MarlindeRooz

Re: [VOLG] onze fosterhondjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 13:11

Wat leuk TS! Schattige hondjes heb je opgevangen tot nu toe!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 13:35

Super leuk! Ik ga ook meelezen. Ik wilde ook graag (kleine) hondjes gaan opvangen, maar bij nader inzien was het toch meer werk dan gedacht (tenminste dat zei de opvang die ik gesproken had). Gezien ik ook 2 dagen per week op kantoor werk, was dit niet handig. Het leek me enorm veel voldoening te geven, maar ik geniet van een afstandje dan maar mee middels jouw topic <3

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-25 13:37

Het scheelt inderdaad dat wij bijna altijd thuis zijn, of tenminste altijd wel 1 van ons.
Macy, en de 2 die we nu hebben kunnen ook al even alleen blijven. Morris kon dat niet die raakte dan in paniek, die kon wel in de auto wachten dan bleef hij rustig( bv bij boodschappen doen).
Maar in principe zijn de honden niets gewend en moeten ze alles leren. Dus ook alleen thuis blijven, aan de riem lopen en überhaupt het leven in een huis kennen ze meestal nog niet.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-25 13:38

Het scheelt ook dat deze 2 elkaar heel de dag vermaken;).
Afbeelding

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 16:46

Doe je dit vanuit een stichting?

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-25 20:48

Ja is vanuit animal in need.

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 21:04

Wat leuk en fijn dat je dit doet! Onze hond hebben we ook via Animal in need geadopteerd. Lieve Mi(c)ky woont in maart een jaar bij ons en het is echt een topper!

Afbeelding

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 21:16

Wat leuk ts

wij zijn nood opvang van Stichting Zino (doet vooral met friese stabij's)

Wij hebben nu 2 toppers gehad

De eerste was Kwiebus en kruis stabij/fisla van 8 maand oud. Zo'n super leuke hond als we er niet al 2 haden was hij gebleven.

De 2de was wel een stabij. Volgens mij heette hij Tijger (daarna Pepper). Hij was 7 maand oud. Beide moesten snel weg uit hun huidige situatie.

Voor bij kwiebus was het zorgwekkend. Hij zat bijna de hele dag in een bench werd 3 keer per dag een kwartier uitgelaten. En gromde naar de kinderen. Iets wat wij helemaal niet gek vonden, toen wij er waren lieten ze hem uit de bench en er hingen gelijk 3 kinderen om zijn nek. Die hond heeft echt een plekje in mijn hart. Hij heeft nu een prachtig huisje waar hij echt als hond kan leven.

Het is super mooi werk maar wij vinden het ook wel zwaar om weer afscheid te nemen. Ik weet niet hoelang de honden gemiddeld bij jullie zitten?

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 21:22

Knap dat je dat kunt. Ik zou ze allemaal willen houden.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 21:27

tones schreef:
Knap dat je dat kunt. Ik zou ze allemaal willen houden.

Haha hier liepen ons de tranen ook over de wangen als er een hond wegging hoor. Maar je weet dat (of nou ja je hoopt) dat ze naar een for ever goed huisje gaan.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-25 10:38

Wat een leukerd emr! Zat jullie hond toen al in Nederland?
Maj0 ook leuk zeg, fijn als je wat voor de honden kan betekenen, hoelang waren ze bij jullie?
De eerste 2 waren kort bij ons, 8 dagen en 2 weken.
Dus dat scheelt wel qua hechten en je weet dat het tijdelijk is. Maar geen idee hoe het gaat zijn als een hond een aantal maanden bij je is. Dan zal het een stuk lastiger worden.
Kobus en Boy zijn nu een week bij ons, dus ook nog kort.
Maar ik vind het bijzonder om te zien hoe snel ze zich aanpassen.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 14:40

bij ons waren ze er dus wel paar maanden. Vooral kwiebus die heeft geloof ik 4 of 5 maand bij ons gezeten. Tijger/Pepper een paar weken. Maar zelfs dat vonden we moeilijk haha.

Nu na corona is het strenger geworden dat de honden niet zomaar naar de noodopvang gaan. Dus hebben we nu eigenlijk geen honden meer gehad.

Dit is Kwiebus
Afbeelding

hier zijn we later nog een keer wezen kijken. Echt super leuk!

En dit is pepper
Afbeelding

van pepper weten we het minste af daar hebben we nog mail van gehad en dat was het.
Laatst bijgewerkt door maj0 op 18-01-25 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 14:43

Wat bijzonder dat je dat doet TS! Echt fantastisch! _/-\o_ _/-\o_

Ik zou het ook niet kunnen denk ik, zou alles willen houden. :knuffel:

Maar ik ga je heel graag volgen hier.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 14:45

Wat leuk TS, ik ga het zeker volgen *\o/*

Ik zelf heb een week een pupje uit het asiel in huis gehad. Beestje had giardia en oormijt (echt een top combinatie :+ ) en kwam bij een broodfokker vandaan. Binnen een week al enorm veel kunnen leren, nagenoeg zindelijk en luisterde naar zijn naam en liep netjes mee. Maar ik had me er enorm in vergist hoe snel zon dier zich aan je gaat hechten -O- Ik vond het zo sneu, we waren de eerste mensen die de tijd voor hem namen en dan breng je hem weer weg. Gelukkig werd hij al snel geadopteerd door een gezin _/-\o_

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 21:05

Eliana schreef:
Wat een leukerd emr! Zat jullie hond toen al in Nederland?

Ja, hij is vanuit Roemenië naar Amsterdam gegaan, maar dat was na 1,5 week toch geen match. Hij is toen even kort naar iemand van AIN gegaan en daarna hebben wij hem opgehaald. We hadden ons echt geen makkelijkere hond kunnen wensen!

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-25 15:34

Wat fijn emr dat het zo goed gaat bij jullie!
Moest hij erg wennen in het begin?
Oef dat is wel pittig dan eclair! Wel heel fijn dat hij een weekje bij jullie mocht zijn! En fijn dat er een leuk gezin is gevonden.
Wat een knappe honden maj0! En leuk dat je nog bij kwiebes bent gaan kijken!

Vandaag gingen we op de koffie bij mijn schoonouders, honden gewoon mee en dat ging prima.
Nu liggen ze lekker de indrukken te verwerken.

Afbeelding
Afbeelding

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 17:56

Ooh heerlijk! Lekker slapen met Takkie! Is ook wel veel indrukken voor zo'n hondje dus dit is toch super mooi dat ze daarna zo lekker liggen te slapen.

Ja vonden het super leuk dat we naar een aantal maanden nog keer langs mochten komen. (en hij herkende ons ook echt dat was super gaaf)

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 18:07

Oohh wat een leukerds! Doe je knap zeg!

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-25 20:04

Inmiddels zijn we een paar dagen verder, het wandelen in de wijk gaat steeds beter, vooral bij Cobus die is een stuk stoerder, Boy vind dingen nog erg spannend en die zou denk ik gelukkiger zijn bij mensen met oudere kinderen of zonder kinderen. Hij vind dat nog wat spannend.
De kat daarintegen vind hij enorm interessant en daar zou hij het liefst de hele dag achteraan gaan, mag hij uiteraard niet maar we hebben dit soort informatie wel aan de stichting doorgeven zodat ze een goede match kunnen maken.
Dat is zo fijn dat wij ze goed kunnen observeren.

Ik heb ook priveles afgesproken bij de hondenschool, zodat we ze toch al wat mee kunnen geven.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 22:59

Ik bied onderdak en zorg voor zwerfpups en gedumpte pups voor een stichting in Sicilië.
Mijn eerste nest, vorig jaar in april, waren er meteen 8. Intotaal waren wr 18 pups uit twee moedertjes, waarvan 15 in leven bleef. De 7 pups van het ene moedertje waren al 3 weken eerder geboren en gingen naar een ander opvangadres. Ik ontfermde me over de andere 8, waarna beide moeders werden gesteriliseerd.
Ik noemde ze 'The Royal Family' In september gingen de laatste drie naar een locatie van stichting ENPA in Turijn. Inmiddels zijn ze gelukkig allemaal geadopteerd. In principe gaan al onze pups naar Noord-Italië, want Sicilië is nogal kansloos. Eén pup van deze acht is wel in de buurt geadopteerd.

Het tweede nest werd ergens in het Etna-gebied gevonden in een doos langs de weg. Vier 'Teddybeertjes' van een dag of 35 oud. Het teefje heb ik met 3,5 maand meegenomen naar Nederland omdat een vriendin haar graag wilde hebben. De reutjes zijn ook naar Turijn gegaan, maar helaas nog steeds niet geadopteerd.

Het derde nest heb ik overgenomen van een mevrouw die deze vier 'Sterretjes' tot 3 maanden had verzorgd, maar ermee moest stoppen van haar familie. Ze vangt namelijk ook al 40 (!) katten op. De Sterretjes zijn klaar om de reis 'al Nord' te maken, maar er is bij de stichtingen nog geen plek vrij voor vier pups. Adopties verlopen in de winter (na kerst ...) moeilijker. Dus deze vier, met sterren-namen, zijn er nog.
Daarnaast kreeg ik nog een heel klein reutje van 2.6 kilo. Onder een auto gevonden door twee jongens. Goed verzorgd, lief dier, mensen en huis gewend ... maar niemand mist hem (??). Oftewel, wrs 'toch niet zo'n leuk kerst-cadeautje duswegdrmee'. Deze kleine man met groot ego blijft bij ons.

Als er iemand tijdelijke opvang in Nederland zou kunnen bieden voor onze pups, waarna adoptie, zou dat zeer welkom zijn :o

Afbeelding
(Onze kleine Peppe)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 23:05

Oh wat een schatje Gem.

Wij zijn nog aan het denken of we miss nog meer willen. Maar voorlopig word hem dat nog niet ivm met onze eigen hond. Ze wordt oud (april wordt ze 13) dus die willen we het niet meer aandoen. Mocht er toch voor noodopvang iets komen bij de stichting waarbij we nu zitten oke maar verder gaan we nog niet verder kijken.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-25 14:58

Ach wat een schatjes Gem! Hopelijk is er iemand die een passende plek heeft!
Afbeelding
Afbeelding

Ze voelen zich steeds meer thuis, Cobus slaapt snachts in de bench dat vind hij prettig, samen met Takkie :).
Boy ligt heerlijk languit op de bank. Cobus bleef heel onrustig als hij snachts los was dan kon hij zijn rust niet vinden. En Boy werd juist heel onrustig in een bench dus dat is een mooie oplossing:)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 16:12

Fijn dat ze zich steeds meer thuis gaan voelen en dat je het werkt zo met de bench.

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 16:23

Samen met Takkie, wat schattig. Onze asiel-lurcher is ook zo gek op z'n knuffels, terwijl onze vorige hond er helemaal niks mee had
Ik wil het ook. Over een paar jaar met pensioen en dan nog wat honden erbij.