Wij hebben een kruising Wetterhoun x Berner Sennen die nu 10 maand is en rond de 35 kilo. Hij krijgt vanaf pup al Carocroc Puppy Large brokken. Dit kreeg hij van de fokker en ben ik gewoon mee doorgegaan. Dat ging eerst prima en het werd goed gegeten maar de laatste tijd lijkt hij er geen zin meer in te hebben. Ik krijg de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid er op de meeste dagen niet in, simpelweg omdat hij pas eind van de middag eens begint aan de brokken. Hij laat ze rustig de gehele dag staan. Soms als ik er wat zalmolie op doe of een paar kattenbrokjes, begint hij er wel aan en eet hij ze op. Maar heb niet het idee dat hij er zin in heeft.
Daarnaast vind ik zijn ontlasting wat wisselend. Eigenlijk vind ik het de laatste tijd wat te vaak aan de zachte kant. Ook vind ik het vervelend dat dit merk niet verkocht wordt bij de Welkoop. We hebben thuis een melkveebedrijf en zijn dus met het bedrijf klant bij de Welkoop en ik koop daar het voer voor al onze dieren, behalve voor de hond. Nou wil ik niet een goede geschikte brok laten staan omdat de Welkoop het niet heeft, maar het zou wel gemakkelijk zijn en een voordeel als het wel daar verkocht wordt. Als het daar niet te koop is dan zou ik het graag bestellen bij een website waar je makkelijk kan bestellen en die snel levert.
Ik zoek dus eigenlijk een brok voor puppy's / honden in de groei van grote rassen. Het mag best duurder zijn dan de Carocroc maar de prijs hoeft niet verdubbeld te worden.

Alvast bedankt - ook namens Bowie!