Katten en stomme gewoontes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Katten en stomme gewoontes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-25 22:34

M’n kat heeft een nieuwe tic. En ik word er gek van.
Ze sleept het kleedje van de krabpaal eraf en gaat er dan mee rond lopen in haar bek.

Nu is er ook een hangmat. Hun favoriete plekje! En sinds vandaag wil ze die er ook af trekken |(

Afbeelding

Ik wil graag m’n kat ruilen voor een normaal exemplaar.

Welke rare gewoontes hebben jullie katten?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Katten en stomme gewoontes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 22:36

Briljant! _O-

Echt raar is het op zich niet maar Tail komt altijd haar muisje brengen 's nachts. Ze miauwt dan vanaf beneden met die muis in haar bekkie en dan komt ze al schreeuwend mijn slaapkamer in en brengt hem op bed. Dan prijs ik haar maar de hemel in. :')

Oh, en wel raar, ze likt graag mijn oksels. :+ Of ik nou net gedoucht heb of niet. :=

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 22:42

Oef, waar moet ik beginnen :')

Onze kat heeft een knuffeltje in zijn mand liggen. Daar doet ie 's ohtends vaak vieze dingen mee...

Hij heeft verder ook rare eetgewoontes. Ook al ligt hij te slapen, hij ruikt het als je meloen eet.
Verder behoren sperzieboontjes en bloemkool tot zijn favorieten.

Hij drinkt alleen uit een glas water.

En hij slaapt graag op zijn rug, vier pootjes in de lucht en achterpootjes wijd. We grappen altijd dat hij netjes moet gaan liggen als er bezoek is :z
Laatst bijgewerkt door DoretteK op 04-01-25 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 22:42

Heerlijk, ik vind jouw kat leuk! <3

Die van mij heeft niet zoveel gekkigheden. 's Nachts zit hij in de bijkeuken, als ik dan 's ochtends beneden kom moet ik meteen weer terug naar boven om de douche aan te zetten zodat hij wat kan drinken.

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 23:18

Hilarisch filmpje!!

Volgens mij vallen die van mij wel mee. Al heeft de één een soort oorsmeer obsessie. Oren, oortjes, oordoppen… niets is veilig. En de ander wilt in de avond weleens hele gesprekken voeren met mijn man. En als ze geen aandacht krijgt gooit ze de Lego van dochter van de speeltafel.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 23:47

Oh onze kat heeft ook een goeie.. En hoe ze erbij komt, geen idee.. We hebben haar al vanaf kitten en niemand heeft 't haar ooit aangeleerd.. :))

Als wij boven naar de wc zijn geweest en we wassen onze handen, dan springt ze op de wastafel en dan moet ze perse druppeltjes likken als je klaar bent met je handen wassen.. Doe je dat niet, dan krijg je een paar tikken.. :')

Waar ze 't vandaan heeft, of hoe ze 't heeft bedacht? Geen idee.. :))

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 00:01

Haha wat grappig!

Ik heb 2 katten, 2 zusjes. Arya houdt mij altijd héél erg in de gaten - naar andere mensen is ze vrij schuchter, ik ben haar favoriet, ik ben lekker flauw met haar haha. Als ik richting de zetel ga, komt ze meteen aangespurt om bovenop mij te komen liggen :') En als ik uit de woonkamer/keuken ga, loopt ze schreeuwend door de gang en moet ik haar naar de badkamer volgen - als ik dat doe, ploft ze neer op de badmat en moet ik haar knuffelen :')

Sansi heeft een obsessie met de oksels van mijn t-shirts, die gaat ze zitten likken :')
En beide bandieten verstààn ons. Echt. Als ik hardop zeg "oh, ze gebruiken die mand of die krabpaal niet meer, weg ermee" zitten ze daar binnen de 3 dagen weer in/op :')

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 00:11

Ahh! Wat schattig haha.
Ik heb een kat die brengt balletjes en stokjes terug die ik weer weg moet gooien.
Alleen bij de balletjes, doet ze deze eerst in de waterbak voor ze die terug brengt..
Ook speeltjes etc doet ze in het water, wasmand of schoenen, wc....

Bijzondere dieren haha

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 00:20

Die van ons (een rode kater) spant samen met de hond. Tijdje geleden hadden we pizza gegeten en was er nog wat over. We hadden nog niet opgeruimd, dus eigen schuld. Zien we dat de kat de kaas van een pizzapunt heeft gegeten en de rest op de grond gooit, voor de hond. Die m gretig opat voor we er iets aan konden doen. Hij gooit ook regelmatig zijn brokjes gericht naar de hond op de grond. Hij praat veel en geeft echt antwoord. Kan ‘hallo’ zeggen. En het is nogal een afvalbak. Zijn favoriete snacks naast de standaard dingen vlees en vis: slagroom (hij staat luid te schreeuwen als ik de slagroombus pak), meloen, tomaat, cantuccini koekjes, yoghurt, kaas, pokebowl, pesto, rijst, curry en als een echte Garfield: lasagne. Niet alles zal even goed voor hem zijn maar we letten er op dat ie niet te veel krijgt. Qua brokjes is ie dan wel weer erg kieskeurig. Hij lust alleen voer van de supermarkt. Het dure gezonde spul eet ie niet, alles al geprobeerd. Onze hond heeft wel wat weg van Odie dus we noemen ze ook vaak Garfield en Odie.

Oh ja hij likt ook graag aan de oksels van m’n man. Raar beest.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 00:26

Leuk topic! Ik vind katten echt geweldig en hilarisch haha. Hier ook wel wat grappige/typerende dingen

* Onze Maine Coon prinses zit letterlijk in de drinkbak om te drinken. Ze is gek op water, ook spelen ermee, en zit altijd met de poten in de bakken - we hebben grote honden bakken staan want ze drinkt vaak en maakt het water ook snel vies met die poten en ook onze hond drinkt nog ervan. Het water drinkt ze dan het liefst van de pootjes af. Als iemand water in een glas of kan heeft voor zichzelf moet je het ook afdekken want ze zit er geheid met 10 tellen in :)) ik heb dus ook steevast handdoeken onder de bakken liggen want het is echt een water ballet anders. Als ik in bad lig is de er ook altijd bij om te spelen met het water.

Voorpoten zitten er sws standaard in, maar soms gaat ze helemaal :=
Afbeelding

* ‘Praten’ doet ze ook veel, en ze is zo loyaal als een hond. Als ik naar de wc ga komt ze de deur openmaken als die op een kier staat en anders staat ze achter de deur te wachten - samen met de hond - en ze volgt me overal, altijd haha oud woud.

* De pootjes van de hond afsnuffelen en kopjes geven eraan/zichzelf helemaal erlangs wrijven als deze terugkomt na een wandeling. Elke.keer.weer _O- zo’n komisch gezicht. Gaat ze helemaal goed op.

* Op de rug en wijd’beens’ ligt Sansa van ons ook graag ja. Toevallig vandaag nog fotos gemaakt

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

* dat samenspannen met de hond herken ik ja hahaha Sansa vind het een fantastisch spelletje om bv leftovers van m’n bord op de grond te mikken als ik niet op let (stukjes brood korst vooral) en dan staat Arya, de hond, al te wachten. Echt een tag team. Ze doen sws alles samen die twee, twee handen op 1 buik
Afbeelding

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 01:44

Sommige dingen zijn herkenbaar. Haha. Hele gesprekken heb ik met 1 van mijn poezen. Zij wilt altijd het laatste woord hebben. :+

Als ik op het toilet zit, willen ze (ik heb er 2) altijd bij komen zitten. Dan zeg ik: "vrouwtje stinkt hoor!" En dan gaan ze weer weg.

De poes van de gesprekken heeft 1 gore gewoonte: ze is dol op de wcborstel en het water wat in de houder zit. :r Ze gooit de houder omver waardoor de borstel omvalt en likt het dan af. :r We proberen de deur naar het toilet zo veel mogelijk dicht te houden, maar soms krijgt ze em vanzelf open.

Oh, en beide poezen snurken!

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 01:48

Oh geweldig :+ vind het altijd schattig als katten iets in hun bek meenemen. Onze doet dat helaas zelden haha.

Wij hebben een hond in kattenjasje. Hij is altijd bij ons in de buurt, loopt de hele tijd achter je aan, wil graag knuffelen, kan kunstjes op commando, loopt goed aan tuigje, komt wanneer je hem roept en vindt vreemde mensen over de vloer geweldig. Hij is super tolerant, niks is te gek.

Hij heeft niks met mensen eten. Lekker stuk biefstuk, kip of vis haalt hij zijn neus voor op. Ook natvoer heeft hij het niet zo op. Maar dropjes, salmiak en stroop vindt hij geweldig.. :+ uiteraard geven we hem dat vrijwel nooit want gezond zal het niet zijn voor een kat.

Verder is hij de koning in huis en bepaalt alles. Hij heeft dan ook een opendeurenbeleid: alle deuren in huis moeten open blijven of hij laat het merken. Hij blijft dan net zo lang krabben totdat de deur opengaat.. heeft t ook wel eens geflikt om deuren open te maken door tegen de klink aan te springen. In alle rust en privacy naar de wc zit er niet in. Vaak genoeg doet hij dan ook even de deur open (wanneer deur op kier staat) om vervolgens direct weg te lopen.

Voor wat betreft spelen is kat-muisspel zijn favoriet. Alleen is hij de muis en wij zijn de kat :') heel soms draait dat eens om.
Iets weggooien is ook leuk, dan gaat hij er hard achteraan alleen raakt het dan niet aan en rent er vooral heel hard voorbij.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 02:18

Een van mijn vorige katten (Oosters korthaar) van me toch een clowntje :+ :=

Dit was ritueel tijdens die nachtelijke/vroeg in de ochtendzoomies met haar vriendinnetje:

Afbeelding

Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Verstoppertje spelen met vriendinnetje, 'hier vind ze me écht niet hoor'.
Afbeelding

Ze heeft ook nog een periode gehad dat ze een emotional support kersenbittenzak had. Het was een (behóórlijk zwaar, in verhouding met haar kleine rastypischelijfje), en die sleepte ze dan over al mee heen door het huis haha, half struikelend over dat ding natuurlijk. Het ging het van harte maar was hilarisch om te aanschouwen.
Ik moet er nog filmpjes van hebben maar kan ze zo snel niet vinden..

Ik 1x zat ik op de bank en in hoorde in m'n slaapkamer in m'n kledingkast een hoop stommel, dus ik voorzichtig die kant op want ik wist niet welke kat dit was en een van de één van de twee raakt in paniek als je haar benaderd met de intentie haar op te pakken.

En toen racede ze dus verstrikt in een bh mijn kledingkast uit :')
Laatst bijgewerkt door _Karlijn op 05-01-25 02:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 02:26

Niet persé een gewoonte maar mijn kat heeft een hekel aan dekentjes. Dekbedovertrek of handdoeken vindt ze fantastisch, maar een zacht dekentje weigert ze op te gaan staan. Dus als we willen knuffelen moeten we het dekentje van ons af halen zodat ze wel op je komt liggen.

Kinder chocolade is ook een ding hier, ze weet precies wanneer we dat open trekken want ze wil dan met de verpakking spelen.

Zodra ik een cornetto eet staat ze ook meteen voor mijn neus.

Mijn andere kat wilt altijd persé tussen benen liggen.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 02:28

Wat een leuke katten allemaal zeg.

Mijn maine coon x gooit altijd de waterbak om en een grotere bak die niet om kan vallen graaft ze leeg met haar pootje

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 08:35

We hebben een kruising Ragdoll x Bengaal en die heeft ook best bijzondere dingen :D

Zo haalt ze regelmatig kattenkwaad uit. Bijvoorbeeld in de plant hangen, de gordijnen aanvallen, etc.
Je kunt roepen en waarschuwen wat je wilt, geen enkele reactie. Oostindisch doof.
Maar roep je “Miems, kom je een knuf brengen?”, dan stopt ze direct al haar stoute bezigheden en komt heel hard aangerend om je te overspoelen met kopjes en knuffels.

Ze wil niet uit de kattenfontein drinken, maar uit een waterbak. In die waterbak gooit ze alles wat ze door de dag vinden kan. Papiertjes, paperclips, schroeven, theezakjes, etc.

Ze wil het liefst de hele dag door balletjes apporteren.
Reageren we niet meer, dan doopt ze m in haar waterbak en krijg je een volgezogen natte bal in je schoot geworpen.
Reageer je dan nog niet, dan dipt ze m ook even in de kattenbakvulling en gooit m daarna op de bank.

Bij gebrek aan een balletje, jat ze de cherrytomaatjes van het aanrecht en komt ze je tomaten op de bank brengen.

Als je was op gaat vouwen, jat ze je ondergoed.
Ze valt continu de robotstofzuiger aan, waardoor hij steeds van route moet wisselen.

Miems is doodvermoeiend en heel grappig :D Afbeelding
Afbeelding

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 08:49

Je andere kat in het filmpje kijkt van: "Wat doe jij nou?" >;)

:D

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 09:09

Wat een grapjas Boemel, maar een knappe graspjas!

Ik herinner me door jouw verhaal nog iets over de katten bij mijn moeder waarmee ik ben opgegroeid (zijn 18 en 19 geworden, we kregen ze toen ze 7 werden <3 ).

Maar anyhow, Nanet, de zwarte poes, bracht met regelmaat trots een muis mee naar binnen (en gelukkig meteen minder regelmatig duiven, eenden en kippen := ), maar mochten we in haar ogen niet genoeg aandacht besteden aan de muis (optie1: we hadden het nog niet door, of optie2: de muis was al ontsnapt uit de bek van de kat en dwaalde rond door het huis), belandde de muis (hopelijk dood genoeg) in een van de waterbakjes := ..

Het jagen gebeurde voornamelijk 's nachts, waardoor het 's ochtends altijd een niet zo'n aangename verrassing was wat je in de waterbak aantrof :+

Even disclaimer om geen katten binnen/buiten te houden te starten hiermee: dit is ruim 20 jaar geleden begonnen en een aantal jaar geleden overleden ze maar toen vingen ze al jaren geen vogels en muizen meer :)

Portret van de moordenaar:

Afbeelding

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 12:35

fohadie schreef:
De poes van de gesprekken heeft 1 gore gewoonte: ze is dol op de wcborstel en het water wat in de houder zit. :r Ze gooit de houder omver waardoor de borstel omvalt en likt het dan af. :r We proberen de deur naar het toilet zo veel mogelijk dicht te houden, maar soms krijgt ze em vanzelf open.

Oh gatver %) :')

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 13:03

Mijn kat “helpt” graag met klussen. Zodra ik de trap pak klimt ze erop. Dozen inpakken kan ook pas nadat ze die eerst uitgebreid heeft getest. En ze is dol op inpakmateriaal. Bubbeltjesplastic zit lekker en inpakpapier verscheurt ze met liefde in haar bekkie. Ik ben dol op haar, het leven is nooit saai met die kleine feestneus <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 13:08

Cursebreaker - ooh jij hebt ook een Sansa haha! Ik heb er bij de mijne uiteindelijk Sansi van gemaakt :D

't Zijn halve MC's, maar Sansi is ook zo'n water-exemplaar. Altijd met de pootjes in de waterbak. Toen ik nog een bad had, wilde ze altijd mee als ik in bad ging. Staart in het water, poten in het water, ... :')

Mijn 2 donderstenen :) Arya & Sansi.
Afbeelding

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 13:17

mijn kat houdt erg van water. hij gaat graag in een emmer water zitten, of in de hondendrinkbak. hij zit ook vaak te wachten in de spoelbak totdat je de kraan open doet. dat hij dan helemaal zeiknat wordt, vindt hij prachtig. en niet te vergeten 's zomers.....het hondenzwembad.

Afbeelding

en hij lust alle groente en fruit. zit gewoon te bedelen voor een stuk komkommer, sla, paprika of wat dan ook.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 13:25

Ik heb kittens van 5 maanden. Waarvan er 1 nog steeds alles onder sabbelt wat zacht is -O- Dus alles onder de kwijl. Toch heeft het wel iets liefs.

De ander trippelt heel graag op een kleed, maar die moet en zou op de grond liggen. Dus eerst op de grond ermee en dan gaat hij trippelen. Hierbij heeft hij het kleed ook in z’n bek, zo grappig :')

Verder nog iets irritants: de stop voorin de gootsteen + dingetje wat in m’n melkopschuimer zit is het allerleukste wat er is. Ze pikken het ‘s nachts van het aanrecht of uit de la (die trekken ze open tegenwoordig), komen die op bed brengen :')

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 13:35

Hier was Gin toen hij jong was ook met kleedjes. Hij moest en zou ze verplaatsen :+

Hij is er ondertussen mee gestopt. Maar Haru heeft als jongste telg de taak nu op zich genomen :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-25 13:52

ryukapple schreef:
Hier was Gin toen hij jong was ook met kleedjes. Hij moest en zou ze verplaatsen :+

[ Video ]

Hij is er ondertussen mee gestopt. Maar Haru heeft als jongste telg de taak nu op zich genomen :')

[ Video ]

Dus er is hoop voor mij? :')