Waarschuwing aan hondenbezitters!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Waarschuwing aan hondenbezitters!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-24 19:16

Marcella

Re: Waarschuwing aan hondenbezitters!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 19:24

Gedeeld op Facebook.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 19:28

Gedeeld in de familie app.
Dankje!

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 19:31

Bedankt voor het delen. Ik las van de week een bericht op rtvdrenthe of rtvnoord maar daar werd niet vermeld om welk merk of producten het ging. Lijkt me vreselijk om zo je hond te verliezen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 19:33

Getver jakkes. Het klinkt erg ernstig.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 19:51

Waar ik van schrik is na het lezen van het artikel ( waar China genoemd wordt) en dan even de website aanklik die bij de NVWA genoemd wordt... welke merken zij nog zo hebben...
Als dit klopt ( vanwege de botten en China) dan wil ik niet weten, wat zij nog zo alles in de verschillende merken stoppen en daar zitten doch echt dure ertussen

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 20:02

sasja0705 schreef:
Waar ik van schrik is na het lezen van het artikel ( waar China genoemd wordt) en dan even de website aanklik die bij de NVWA genoemd wordt... welke merken zij nog zo hebben...
Als dit klopt ( vanwege de botten en China) dan wil ik niet weten, wat zij nog zo alles in de verschillende merken stoppen en daar zitten doch echt dure ertussen

Kan je me hier wat wegwijzer maken aub? Op welke andere merken doel je dan?

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 20:05

Oef wat akelig, dank voor het delen. Ik zal het op FB ook even delen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 20:14

Hoorde er al iets van gisteren.

Ik bestel bij Bellobox voor mijn hond, hopelijk ben ik daar veilig mee.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 20:51

Lukasje schreef:
sasja0705 schreef:

https://www.matina-gmbh.de/de/#hier-kan ... aim-stehen

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 20:56

Jessix schreef:
Lukasje schreef:

https://www.matina-gmbh.de/de/#hier-kan ... aim-stehen

Het gaat toch specifiek om 2 soorten barkoo botten? Die site verkoopt veel meer merken maar dat wil toch niet zeggen dat die merken in dezelfde fabriek op dezelfde productie lijn gemaakt worden als betreffende 2 varianten barkoo botten?
Zooplus verkoopt ook Barkoo maar daarmee is niet heel hun assortiment nu onbruikbaar qua andere merken

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 21:18

Ik bestel dus ook altijd mijn botten voor de hond bij zooplus en van het merk Barkoo.
Ik heb 2 open verpakkingen liggen waar hij al van gehad heeft en gelukkig geen zieke hond.

Ik heb ook andere die hier genoemd worden. Maar ik ben er niet meer gerust op.

Wat kan ik als vervanging voor deze botten geven? Ander merk of toch veiliger om totaal over te stappen op ander knaagmateriaal?

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 21:51

felicity schreef:
Ik bestel dus ook altijd mijn botten voor de hond bij zooplus en van het merk Barkoo.
Ik heb 2 open verpakkingen liggen waar hij al van gehad heeft en gelukkig geen zieke hond.

Ik heb ook andere die hier genoemd worden. Maar ik ben er niet meer gerust op.

Wat kan ik als vervanging voor deze botten geven? Ander merk of toch veiliger om totaal over te stappen op ander knaagmateriaal?

100% natuurlijk gedroogd. Zit geen troep aan toegevoegd :) runderoren bijvoorbeeld. Varkens oren. Je hebt heel veel daarin

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 21:56

Oren van zowel konijn als rund heb ik standaard in huis. Maar dat is hier hap slik weg :') En krijgt hij vaak als tussendoortje.
Hij krijgt 1x in de week een kauwbot of staaf daar doet hij vaak 3 dagen mee.

Nu lees ik over kophuid dat langer plezier zou geven als een oor. Ik moet maar eens even gaan googlen.

Thanks

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 22:41

dierenfan schreef:
Jessix schreef:

Het gaat toch specifiek om 2 soorten barkoo botten? Die site verkoopt veel meer merken maar dat wil toch niet zeggen dat die merken in dezelfde fabriek op dezelfde productie lijn gemaakt worden als betreffende 2 varianten barkoo botten?
Zooplus verkoopt ook Barkoo maar daarmee is niet heel hun assortiment nu onbruikbaar qua andere merken

Klopt, ik beantwoord alleen de vraag van Lukasje door de link te geven van de website.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 23:38

Lukasje schreef:
sasja0705 schreef:

Onderaan bij de NVWA is de link.

Maar ik heb hem even gekopeerd
https://www.matina-
gmbh.de/de/#herzlich-willkommen

Edit : was al geplaatst
Laatst bijgewerkt door sasja0705 op 31-12-24 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 23:46

dierenfan schreef:

Nee , maar als je claimt producent van de merken te zijn ( zie hun webbsite) en jij kennlijk troep of iets ziekmakends verwerkt in kauwbotteb, dan heb ik dus vraagtekens bij hun andere "merken" wat kwaliteit betreft

En, eh, Zooplus is geen producent, dat is een groothandel dus zooplus maakt niets zelf , hooguit laten ze iets "eigenmerk" produceren.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 00:12

sasja0705 schreef:

Barkoo is een bedrijf wat weer bij verschillende producenten inkoopt en het onder eigen label verkoopt.
Dus hun snacks komen van verschillende producenten en lijnen. Dat is waarschijnlijk de reden dat alleen deze varianten besmet zijn.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 00:14

felicity schreef:
Oren van zowel konijn als rund heb ik standaard in huis. Maar dat is hier hap slik weg :') En krijgt hij vaak als tussendoortje.
Hij krijgt 1x in de week een kauwbot of staaf daar doet hij vaak 3 dagen mee.

Nu lees ik over kophuid dat langer plezier zou geven als een oor. Ik moet maar eens even gaan googlen.

Thanks

Mijn hond is echt niet een hap slik weg hond en heel pietluttig maar die kophuid is hier heeeeel snel op. Lotgering heeft veel goed spul maar snacks zijn enkel op hun locaties te krijgen, misschien als je ze mail dat ze je verder kunnen helpen en ik haal anders bij petsplace van het merk timo :)

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 00:34

Zijn yakkluiven goed?

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 02:24

veneri schreef:
Zijn yakkluiven goed?

Nee, veel te hard. Kunnen ze tanden op breken.

Als je echte kauwsnacks wilt kun je het beste een dikke rol of grote plaat van kophuid nemen. Voornamelijk kameel is hierbij vrij hard, maar paard en rund zijn ook prima. Een plaat krijgen ze minder makkelijk grip op, dus doen ze daardoor automatisch langer mee.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 03:19

mavantos schreef:
veneri schreef:
Zijn yakkluiven goed?

Als je echte kauwsnacks wilt kun je het beste een dikke rol of grote plaat van kophuid nemen. Voornamelijk kameel is hierbij vrij hard, maar paard en rund zijn ook prima. Een plaat krijgen ze minder makkelijk grip op, dus doen ze daardoor automatisch langer mee.

Niet alle honden vinden kameel lekker ( ze kennen die smaak niet ) is mijn ervaring, maar het is inderdaad wel de hardste variant.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 08:59

Oh jee, yak vind hij hier wel lekker.
Maar even voor wat anders zoeken. Van kopplaat (diverse diersoorten) gaat hij genadeloos aan de sch**terij.
Heeft erg gevoelige darmen en verdraagt veel niet. Wordt een lastige, iemand tips? Zijn er kluiven op basis van vis waar ze lang mee kunnen doen?

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 10:24

Happinez schreef:
mavantos schreef:

Niet alle honden vinden kameel lekker ( ze kennen die smaak niet ) is mijn ervaring, maar het is inderdaad wel de hardste variant.

Hier eten zowel onze honden het als die van de rest van de familie. Heb nog niet eerder gehoord dat ze het niet lusten.

Er zijn wel enkele die het 'teveel moeite' vinden, omdat ze er best flink op moeten kauwen. Die zijn er dan sneller klaar mee.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 10:49

Ik had laatst een bot waarop 1 van mijn teckels zijn tandvlees aan het bloeden had :-( Hij heeft ook gevoelige darmen dus ik vind het lastig iets te vinden dat ok is voor ze (mijn andere teckel eet alles :D )

Kophuid dus... ga ik daar eens naar kijken.