Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sasja0705 schreef:Waar ik van schrik is na het lezen van het artikel ( waar China genoemd wordt) en dan even de website aanklik die bij de NVWA genoemd wordt... welke merken zij nog zo hebben...
Als dit klopt ( vanwege de botten en China) dan wil ik niet weten, wat zij nog zo alles in de verschillende merken stoppen en daar zitten doch echt dure ertussen
Lukasje schreef:sasja0705 schreef:Waar ik van schrik is na het lezen van het artikel ( waar China genoemd wordt) en dan even de website aanklik die bij de NVWA genoemd wordt... welke merken zij nog zo hebben...
Als dit klopt ( vanwege de botten en China) dan wil ik niet weten, wat zij nog zo alles in de verschillende merken stoppen en daar zitten doch echt dure ertussen
Kan je me hier wat wegwijzer maken aub? Op welke andere merken doel je dan?
Jessix schreef:Lukasje schreef:
https://www.matina-gmbh.de/de/#hier-kan ... aim-stehen
felicity schreef:Ik bestel dus ook altijd mijn botten voor de hond bij zooplus en van het merk Barkoo.
Ik heb 2 open verpakkingen liggen waar hij al van gehad heeft en gelukkig geen zieke hond.
Ik heb ook andere die hier genoemd worden. Maar ik ben er niet meer gerust op.
Wat kan ik als vervanging voor deze botten geven? Ander merk of toch veiliger om totaal over te stappen op ander knaagmateriaal?
dierenfan schreef:Jessix schreef:
Het gaat toch specifiek om 2 soorten barkoo botten? Die site verkoopt veel meer merken maar dat wil toch niet zeggen dat die merken in dezelfde fabriek op dezelfde productie lijn gemaakt worden als betreffende 2 varianten barkoo botten?
Zooplus verkoopt ook Barkoo maar daarmee is niet heel hun assortiment nu onbruikbaar qua andere merken
Lukasje schreef:sasja0705 schreef:Waar ik van schrik is na het lezen van het artikel ( waar China genoemd wordt) en dan even de website aanklik die bij de NVWA genoemd wordt... welke merken zij nog zo hebben...
dierenfan schreef:Het gaat toch specifiek om 2 soorten barkoo botten? Die site verkoopt veel meer merken maar dat wil toch niet zeggen dat die merken in dezelfde fabriek op dezelfde productie lijn gemaakt worden als betreffende 2 varianten barkoo botten?
Zooplus verkoopt ook Barkoo maar daarmee is niet heel hun assortiment nu onbruikbaar qua andere merken
sasja0705 schreef:Waar ik van schrik is na het lezen van het artikel ( waar China genoemd wordt) en dan even de website aanklik die bij de NVWA genoemd wordt... welke merken zij nog zo hebben...
felicity schreef:Oren van zowel konijn als rund heb ik standaard in huis. Maar dat is hier hap slik wegEn krijgt hij vaak als tussendoortje.
Hij krijgt 1x in de week een kauwbot of staaf daar doet hij vaak 3 dagen mee.
Nu lees ik over kophuid dat langer plezier zou geven als een oor. Ik moet maar eens even gaan googlen.
Thanks
veneri schreef:Zijn yakkluiven goed?
mavantos schreef:veneri schreef:Zijn yakkluiven goed?
Nee, veel te hard. Kunnen ze tanden op breken.
Als je echte kauwsnacks wilt kun je het beste een dikke rol of grote plaat van kophuid nemen. Voornamelijk kameel is hierbij vrij hard, maar paard en rund zijn ook prima. Een plaat krijgen ze minder makkelijk grip op, dus doen ze daardoor automatisch langer mee.
Happinez schreef:mavantos schreef:
Nee, veel te hard. Kunnen ze tanden op breken.
Als je echte kauwsnacks wilt kun je het beste een dikke rol of grote plaat van kophuid nemen. Voornamelijk kameel is hierbij vrij hard, maar paard en rund zijn ook prima. Een plaat krijgen ze minder makkelijk grip op, dus doen ze daardoor automatisch langer mee.
Niet alle honden vinden kameel lekker ( ze kennen die smaak niet ) is mijn ervaring, maar het is inderdaad wel de hardste variant.