Mijn mastin espanol(gecastreerde reu) van bijna 7 blijft last houden van een onrustige huid en terugkerende gist infecties.
Uiteraard staat hij onder behandeling van de DA wanneer het noodzakelijk is maar daar komen we ook niet heel veel verder mee.
Het is allemaal niet dramatisch maar genoeg voor mij om er 'iets aan te willen doen'
Voorgeschiedenis:
Hond komt uit Spanje, is in NL eerder geplaatst geweest wat niet goed ging en 2 jaar geleden bij mij gekomen.
Bij mij is hij op farmfood graanvrij geperste brok komen te staan.
Oorontstekingen, gistinfecties af en aan.
Ontlasting wisselend.
Over gegaan op farmfood zalm en een enorme outbreak van hotspots, bacteriële huidinfecties en 4 maanden zware medicatie.
Uiteraard de FF direct de kliko in, en over gestapt op Fokker Press fit(geperste, graanvrije brok).
Snacks ook allen graanvrij.
Probiotica, omega gold en detox gedaan. Huid werd langzaam beter, oren bleven schoon, gist was rustig, ontlasting goed(1x pd en stevig).
Tot 3 weken geleden....
Gist weer terug(poten en oren) en een erg vette huid met wat pukkeltjes en schilfers.
Daarnaast regelmatig anaalklieren.
Na 14 dagen fungiconazol eigenlijk niet de verbetering waar ik op hoop.
De DA raad nu een eliminatie dieet aan of een uitgebreid allergie onderzoek.
Wat zoek ik:
Een brok, bij voorkeur geperst, met een mono eiwit op basis van konijn, hert, paard of eend.
Geen maïs. Geen kip. Geen ei(poeder). Bij voorkeur zoete aardappel ipv aardappel en graan en glutenvrij.
Hoog in vlees(min 40%) en dan bij voorkeur vers vlees en geen vleesmeel.
Tot 10 euro de kilo.
Vers vlees gaan voeren is geen optie helaas.
Ik ben me al een paar dagen suf aan het googlen maar zie door de bomen het bos niet meer!
Ik heb o.a Mac's mono protein op mijn lijst en Carnis Rabbit en Jarco.
Wellicht zijn hier mensen met goede tips en/of ervaringen!
Veel dank alvast namens Rocco en mij!