Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tody schreef:Met Ibbel eens, de 23e is in zo'n geval nog ver weg. Ik zou nu ook nog niet het oordeel kunnen vellen, maar er een paar mooie dagen van maken.
Let wel op met de feestdagen dat je iets geregeld hebt voor als het snel slechter gaat. Dan niets kunnen is een nachtmerrie.
secricible schreef:En dan is het op een dag zover, poeh...
Begin deze maand was ik met mijn hond van 11.5 bij de dierenarts. Hij heeft al 8 jaar nog maar 1 nier en gezien zijn klachten was ik bang dat die nier het begon te begeven.
Terwijl zijn urine onderzocht werd werd ook zijn nier geëchoot en die zag er inderdaad waardeloos uit. Meteen bloed geprikt.
Daaruit bleek dat hij nog wel prima werkte en zijn urine liet een flinke infectie zien dus met antibiotica naar huis. Maar zowel dierenarts als ik waren niet gerust. Bloed (en zijn lijkwitte tandvlees) liet flinke bloedarmoede zien.
De antibiotica sloeg wel aan maar 7-12 zag ik hem bloed ophoesten.
Uiteindelijk concludeerde de dierenarts dat er een flinke bult op zijn milt en nier zat en gezien het bloed ophoesten waarschijnlijk ook in de longen. De bloedarmoede was in een week nog verder verslechterd en als hij hijgt zie je dat dat niet meer goed lukt. De dierenarts adviseerde me niet te lang te wachten.
Dus maakte ik een afspraak voor 23/12 hier thuis. Alleen, het blijft knagen. Hier thuis merk ik niks aan hem. Hij eet, hij drinkt, toont geen pijn en gaat nog graag stukjes op ontdekking in de wildernis van de tuin.
Ik weet het, te vroeg kan niet, te laat wel, maar oh wat is het moeilijk te beslissen als je weet dat het lijf zo ziek is maar het totaal niet toont. Iedereen zegt "wachten" wat de beslissing alleen maar moeilijker maakt. Ik voel me zo intens verscheurd...
anca schreef:Mijn 7 jarige hond is in de nacht van oud naar nieuw jaren geleden aan een geknapte milttumor overleden. Wat wij niet wisten![]()
Ik zou het graag voor zijn geweest.
Sterkte hoor .
Yessy schreef:De dierenarts gaf hem 'als ik heel optimistisch ben twee maanden' en raadde ook aan het op korte termijn te laten inslapen, omdat het anders ineens enorme spoed zou zijn en je dan mogelijk op een onmogelijk tijdstip met een creperende kat moet gaan leuren.