Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
imaudy schreef:Ik zat even te zoeken op internet. E. Cuniculi is meestal de oorzaak.
Gombal schreef:Misschien een stomme vraag, maar heb jij de 2 konijnen samen goed in de gaten gehouden? Ik lees dat er een man bijgezet is. Kan het misschien zijn dat deze nog hoog in zn hormonen zit ( kan zowel met z’n balletje, als net zonder door castratie) en haar misschien bezeerd / beschadigd heeft in zijn enthousiasme? Een konijn stopt namelijk niet na 1 wippie
imaudy schreef:Ik zat even te zoeken op internet. E. Cuniculi is meestal de oorzaak.
tamary schreef:Verandering als nieuwe er bij en dan plots geen werkende achterpootjes klinkt als ongeluk. Het is dat ze kennelijk kan plassen, anders had ik gezegd rug gebroken.
Konijn die niet mobiel is, vervuild zichzelf en kan ook geen blindedarmkeutels eten (geeft vorm van ondervoeding), schoonhouden en overwegen hoe lang dit mag duren voordat je beslissing neemt over inslapen.
Fly_high schreef:O nee wat verschrikkelijk![]()
Niet kunnen bewegen zou ik ook niet konijnwaardig vinden, voor een prooidier ook erg stressvol. Bij verdenking van EC zou ik wel laten testen, al dan niet post mortem, ivm gezondheid van het tweede konijn
Heel veel sterktehet zijn zulke mooie maar kwetsbare dieren.
jesito schreef:Fly_high schreef:O nee wat verschrikkelijk![]()
Niet kunnen bewegen zou ik ook niet konijnwaardig vinden, voor een prooidier ook erg stressvol. Bij verdenking van EC zou ik wel laten testen, al dan niet post mortem, ivm gezondheid van het tweede konijn
Heel veel sterktehet zijn zulke mooie maar kwetsbare dieren.
Ze lijkt idd wel stress te hebben, ze wil vanalles maar het kan niet.
Ik ga haar minimaal iedere 2 uur even van de plek halen om niet in haar drolletjes en plas te liggen.
Maar ze is erg gefrustreerd en boos. Ze bijt dan ook echt.
Ook medicatie geven is geen makkelijk iets. Ze heeft echt ongemak.
Ze eet nog steeds als een bootwerker, dus ik verwen haar maar een beetje. Ook tegen het mannetje is steeds wat boos, hij weet zich er niet echt raad mee.
Vind het voor hem ook zo sneu, hij is hier pas een week en wat ga ik met hem doen?